Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Het is over een paar maanden alweer sinterklaas, en ik geloof er nog steeds ongelovelijk veel in :D:D:D!!!!(egt allang niet meer)!!!. Maar goed, een vraag, nu vind ik de minium echt te gek, en vliegt ook erg mooi. Ik wilde eigenlijk zo'n ding vragen VOOR(niet aan) sinterklaas maar ik heb eerlijk gezegt nog nooit gevlogen met een vliegtuig die 3 kanalen heeft. Is het wel een goeie keuze als ik ermee begin? Heb ervaring met de x-twin (2 kanaals enzo) maar verder eigenlijk niets. Heb al hier en der wat gelezen over dat het niet echt een beginner is, maar door zon laag gewicht, zou je het toch ook kunnen leren zonder dat er iets kapot gaat als je een keer neerstort?

Groetjes Pascal

Ik zou het alleen doen als je weet dat je je lang genoeg kunt inhouden tot er een dag is met heel weinig wind. Als er iets teveel wind staat, wat al snel het geval is, raad ik iedereen af met de Minium te vliegen. Ze zeggen wel dattie tegen wat wind kan, maar hij weegt maar 18 gram, met zo'n groot oppervlak.

Als je met weinig wind vliegt, dan is hij makkelijk te besturen. Dan raad ik hem juist wel aan om mee te beginnen. Hj weegt weinig, dus kan dan wel tegen een stootje (met mate). Denk nou niet dattie een duikvlucht overleefd, zelfds de Minium kan daar niet tegenop.
Maar met een voorzichtig en gecontroleerde stuurhand kom je heel ver met dit model. Je hebt ook niet heel erg veel ruimte nodig, dus een klein veldje is perfect, liefst met wat hoger gras, zodat hij niet (erg) beschadigd bij een noodlanding.

Ik zeg:
Neem 'm, maar spaar ook voor iets wat je ook kunt gebruiken met wat minder rustig weer. Het is nou eenmaal niet zo heel vaak windstil.

De antenne ligt in de lenge van de romp.
Zenderantenne staat meestal iets schuin omhoog

Aan de andere kant vh veldje (25 m?) reageerde die even niet meer. (help busbaan! sloot!)
Met 1/2 antenne omhoog geknikt door gaatje naar buiten blijft ie stuurbaar op die grens.

Gelukkig is dat ding zo klein en wendbaar dattie lekker dichtbij kan blijven ;)

Vanmiddag ophalen, hopen op windstil weer vanavond!

The Thorn zei:
Ik zou het alleen doen als je weet dat je je lang genoeg kunt inhouden tot er een dag is met heel weinig wind. Als er iets teveel wind staat, wat al snel het geval is, raad ik iedereen af met de Minium te vliegen. Ze zeggen wel dattie tegen wat wind kan, maar hij weegt maar 18 gram, met zo'n groot oppervlak.

Als je met weinig wind vliegt, dan is hij makkelijk te besturen. Dan raad ik hem juist wel aan om mee te beginnen. Hj weegt weinig, dus kan dan wel tegen een stootje (met mate). Denk nou niet dattie een duikvlucht overleefd, zelfds de Minium kan daar niet tegenop.
Maar met een voorzichtig en gecontroleerde stuurhand kom je heel ver met dit model. Je hebt ook niet heel erg veel ruimte nodig, dus een klein veldje is perfect, liefst met wat hoger gras, zodat hij niet (erg) beschadigd bij een noodlanding.

Ik zeg:
Neem 'm, maar spaar ook voor iets wat je ook kunt gebruiken met wat minder rustig weer. Het is nou eenmaal niet zo heel vaak windstil.
Helemaal mee eens!

Reikwijdte is inderdaad erg weinig, 25-50 meter, dat merk je vanzelf als hij een keer netjes een boom in zweeft. ;)
Antenne ga ik er toch eens uithalen de eerste keer dat ik de romp opengooi.

Is er een manier om in Belgie aan een Minium te komen?
Zo ja, Hoe?

In belgie verkopen ze ze wel (heb ik gehoord van een belgische maat).
Je moet dan alleen een forumulier tekenen dat je hem in belgie niet gebruikt, op die manier blijft de winkel verkoper veilig.

Ik heb hem net gehaald, uitgepakt, geladen en kon het niet laten natuurlijk om er gelijk mee te vliegen ;)

1e indruk: zooo dat ding vliegt lekker! Reageert goed op de roeren, en power zat, en ook zeer zeker snelheid zat!

Looping lukt met een klein duikje :) grappig gezicht moet ik zeggen.

Lawaai valt REUZE mee, maakt niet meer herrie dan de xtwin die ik heb, en de piccoZ!

1e lading van de accu heb ik 15 min (bijna de hele tijd) volgas kunnen vliegen, dus niet slecht vind ik, ook aangezien de penlights die in de lader zitten niet super vol zijn.

Ding land en start van alles wat maar hard is, hout, klinkers, straatstenen (van die kleine ruwe), stoeptegels, alles... super gewoon!
Landen in gras is wat minder handig, en ook minder leuk :)

Heb hier aan de overkant 2 veldjes met wat bomen en speeltoestellen, en een weggetje eromheen / langs, dus dat is super, lekker tussen de bomen door zoeven :)

Ik vind hem iig SUPER!

Zal proberen om er binnenkort een filmpje van te maken (eigen gebruik filmpjes heb ik nog niet gezien hier :? )

Heej niek, thnx, maar ik had al wachtwoord e.d van je ontvangen tijdje terug ;)

Gaat goedkomen!
Zo even vrouwtje van der werk halen, en vragen of ze evt ff wil filmen :)

Anders komt dit vrijdag goed!

Voor diegene die nog van plan zijn om te crashen, ik heb op ebay een gecrashed toestel gekocht voor €60,- inkl. verzending. Deze worden veel aangeboden door hobb-e-mart. Deze jongens hebben veel defecte parkzone cessna 210 modellen met een uitvoerige beschrijving van de defecten en voorzien van veel foto's. Wekelijks hebben ze gemiddeld 3 van de miniums en het kan goedkoper zijn dan los de onderdelen aan te schaffen. Hij is nu onderweg met een klein knikje in de elevator en een gebroken propellor dus dat lijkt me makkelijk te fixen voor een tweede toestel ipv onderdelen.

Edit: nu staat er natuurlijk net geen één op, maar kijk maar even over een paar dagen.

Ook maar eens in de gaten houden, altijd handig voor onderdeeltjes, accutje...

Vanmiddag weer een rondje vliegen denk ik ;) hahah

EDIT: net weer een vlucht gemaakt, dit keer met wat wind. Vliegt wat moeilijker, zeker niet minder leuk! Je bent wel af en toe bezig om hem de kant op te krijgen welke jij wil, reageert hij niet goed op richting (door de wind) ? Dan even wat meer richting geven, en wat up, dan luistert hij weer beter :P

Dus ook met een klein beetje wind, is dit ding nog goed te besturen hoor! (niet voor de beginner overigens, wacht dan op windstil weer...)

Ik heb met veel plezier dit topic doorgelezen en ben mede door jullie postieve ervaringen helemaal verkocht! Ik wil er ook 1! Vandaag even snel rondgebeld naar diverse modelbouwshops in de buurt en ik heb mazzel: Verspaget in Eindhoven heeft ze nog op voorraad! Meteen gereserveerd en ik ga 'm morgen ophalen en kan 'm dan mooi aankomende week op m'n werk uitproberen.

Hoezo impulsaankoop? 8O :D
Ik hoop echt dat ie de moeite waard is want in vergelijking met een X-Twin is het inderdaad veel geld, maar daar krijg je dan ook een echt modelvliegtuig voor (alleen in zakformaat) i.p.v. van dat speelgoed van Silverlit.

Zal ook een videocamera op statief meenemen als ik 'm ga invliegen.

Leuk om te lezen :D

als je de eerste vlucht voorzichtig doet, dan komt het wel goed. Probeer hem niet te landen in gras, dan blijft hij hangen. Vangen kan perfect, voorzichtig in de vlucht op je af zweven, vleugeltje aan 1 kant vastpakken, en hoppa :P

Landen op alle soorten steen gaan ook prima! (opstijgen dus ook)

Ik heb een filmpje gemaakt vanochtend, zal het morgen ff posten (nu geen tijd voor ;) )

Enne, als je van te voren ff wil oefenen, zie pm ;)

ff een vraagje, waar vliegen jullie, en hoeveel ruimtje hebben jullie??
Ik (probeer) zelf door mijn straat te vliegen, maar dat is toch wat weinig ruimte :roll:
Ben alleen bang dat als ik een klein veldje in de buurt probeer, dat er automatisch weer wat wind staat :?

Prettig weekend
Franky

Je kan beter ergens in het veld gaan vliegen dan in de straat waar het altijd turbulent is. Een beetje wind kan geen kwaad als je tenminste kan sturen en weet wat je moet sturen.

Commander Clumsy zei:
Johannez zei:
404.jpg

in dezelfde winkel kocht ik deze foam rubberband-spitfire (graupner, 10,- euro).. mooi model, verbazingwekkend stevig, geprofileerde vleugels, en heeft toevállig ongeveer dezelfde maat.... (!!) ;D
Is die niet veel te zwaar voor de ingewanden van de Minium? :?
Weeg hem eens, zonder prop en elastiek..?

heb geen weegschaal maar die spitfire is inderdaad een slagje zwaarder...nouja, vliegt ie wat harder ;) we zien wel of ie dat redt.
anders met een iets sterker motortje..

vandaag nog es wat gevlogen met deze mini cessna, (mn 2e poging met n 3kanaals!) en ohw wat is dit heerlijk! lekker laag over de grond scheren, optrekken en eenmaal op hoogte een duikvlucht maken, en dan vlak boven de grond een looping..t kan allemaal! lukte zelfs een paar keer om vanuit de top van een looping een rugvlucht te maken (oppeens full down geven) en hem weer recht te draaien. ook maakte hij een paar keer een flinke smak, maar met 0 schade...(op gras). ook erg leuk is om vanuit hoogte t gas uit te draaien en proberen zo lang mogelijk te blijven zweven, om dan vlak boven de grond weer vol te geven :P
met zonder wind kan iedereen dit leren, en als je een ietsie mini klein beetje vliegsim ervaring hebt is t helemaal eitje!
t enige wat ik nog zou willen is een extra lipo...kon steeds niet wachten totdat ie weer vol was!
enniewee, ik ben zo blij als een baby.

ik ga dit ding helemaal kapotvliegen en dan 100.000 nieuwe versies bouwen met zn ingewanden.

vandaag nog es wat gevlogen met deze mini cessna, (mn 2e poging met n 3kanaals!) en ohw wat is dit heerlijk! lekker laag over de grond scheren, optrekken en eenmaal op hoogte een duikvlucht maken, en dan vlak boven de grond een looping..t kan allemaal! lukte zelfs een paar keer om vanuit de top van een looping een rugvlucht te maken (oppeens full down geven) en hem weer recht te draaien. ook maakte hij een paar keer een flinke smak, maar met 0 schade...(op gras). ook erg leuk is om vanuit hoogte t gas uit te draaien en proberen zo lang mogelijk te blijven zweven, om dan vlak boven de grond weer vol te geven :P
met zonder wind kan iedereen dit leren, en als je een ietsie mini klein beetje vliegsim ervaring hebt is t helemaal eitje!
t enige wat ik nog zou willen is een extra lipo...kon steeds niet wachten totdat ie weer vol was!
enniewee, ik ben zo blij als een baby.

ik ga dit ding helemaal kapotvliegen en dan 100.000 nieuwe versies bouwen met zn ingewanden.
Damn, nou je dit allemaal zo smakelijk heb verteld kan ik helemaal niet meer wachten tot ik de mijne heb. Nou doe ik vannacht helemaal geen oog meer dicht, als een klein kind dat weet dat het morgen z'n verjaardag is. Je word bedankt! :P

@BadBert:
Had je mij al een PM gestuurd? Ik heb namelijk niks ontvangen :(

Back