Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Ik heb mijn Minium binnen, klopt het dat de prop bij jullie ook wat naar beneden gericht staat?

Hey leuk als ie straks ook zonder zender te koop is!

Nu nog een 4 kanaals stunt vliegtuigje (micro shocky? :D)

Helaas heb ik met mijn cessna een beetje pech. vanwege een slechte landing is een van de servo's gesneuveld, tenminste de as met het grote tandwiel is toen los gekomen. Alles zit nu weer op zijn plek, maar er ontbreekt nog een ding en dat ben ik helaas kwijt. Het ontbrekende onderdeel is op de bijgevoegde foto te zien bij de pijl. Ik zoek nu een manier om dit te vervangen.
servo_s%20minium.jpg

De foto is een bewerkte uitvoering van een foto van Johannez die ik schaamteloos geleend heb.

skyhigh zei:
Niek zei:
Hey leuk als ie straks ook zonder zender te koop is!

http://www.kyosho.com/eng/products/...oup_id=100060&s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&s8=

welke kleur niek :wink: ,hier koop je ze met alles erin, maar zonder zender, dus 2xminium 1x zender :D
Dat gaat over de Cessna, daarvan was al bekend dat ze los te koop waren. Niek bedoeld de Citabria als los model, maar die zal er ongetwijfeld ook over niet al te lange tijd aankomen (maandje of 5? Aangezien de Cessna in mei op de markt kwam en nu in november als los model te krijgen is).

skyhigh zei:
he kijk :D , nu ook in citabra versie
http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=102658
vind ik persoonlijk 10x mooier, ook meer schaal :D

Die ziet er echt leuk uit.
Vandaag even in het bos gevlogen, leek mij ideaal qua beschutting maar was erg lastig mbt de valwindjes. Zeker als je het nog niet echt in de vingers hebt en er tientallen mensen komen kijken. Maar het ging verder erg leuk. Veel landingen gemaakt in het zeik natte gras en een paar keer gevangen. Blijf het toch verrassend knap vinden dat er relatief veel schades plaatsvinden als ik her en der zo lees want het is zo licht qua model. Maar nu maar eens een shop gaan zoeken die het nieuwe model heeft.

ik was nog niet helemaal wakker en vloog in een boom. 3 uur lang op 10 meter hoogte mn leven geriskeerd voor dat ding, mezelf vertellend dat ik compleet gestoord moest zijn geworden (op mn 30e in een onmogelijke boom klimmen voor n vliegtuigie...) maar opgeven was geen optie. uiteindelijk had ik m weer. hier en daar een plakbandje en HUP, verder vliegen..! :D
met t windstille weer van vandaag mog ie van mij ook van t balkon af, als ie maar wel weer terug kwam. ging 10 x bíjna fout, maar ik kon elke keer nog wel bij de tuin of het dak of balkon van de buren.. ;)

...je maakt nog wat mee!

Ik ben trouwens erg nieuwsgierig naar de prestaties en vleigeigenschappen van het nieuwe type minium. De lipo is hetzelfde maar het is wel 4 gram zwaarder, 4 cm breder en een cm langer en voorzien van een iets grotere prop. Kortom de vliegduur lijkt mij een stukje korter en wellicht nog windgevoeliger dan de cessna.

Edit: er zijn trouwens weer defecte miniums te verkrijgen op ebay Hier en hier

Leukste is nog altijd per ongeluk tegen een boom of lantarenpaal vliegen onder Oei!- en Aiai!-geroep van de omstanders, maar als het hoger is dan pakweg twee meter valt hij een stukje en vliegt gewoon weer verder.
Vindt iedereen dat ik dat geweldig opgevangen heb :lol:

Ik heb vandaag een stukje gevlogen met mijn nieuwe minium, en ik ben dr helemaal weg van. :D Wat een leuk indoor speeltje!

Vliegt volgens mij iets van 15 minuutjes op 75% van de tijd half gas of minder. Loopings jassen is n eitje, hij heeft genoeg power over met een kleine duik, en vangt de val netjes op. :) Taxi op de grond gaat redelijk, maar dr moet wel wat vaart in zitten om et starre neuswieltje te dwingen. ;)

Wat ik wel vreemd vond, was dat de accu helemaal niet warm werd, terwijl veel andere minium vliegers zeggen dat die dingen best heet worden.

Er is echter alleen wel 1 nadeel. Veel foeterende medepiloten. :lol: "Heuy, Ik zag die mug niet!"

Ik heb sinds zaterdag ook dit juweeltje. Ik heb er nog niet mee gevlogen maar wel mee getaxi'd en gekeken of alles naar behoren werkte. Vanavond als ik nachtdienst moet draaien in een lege fabriek gaat die mee en gaat ie z'n eerste vlieguurtjes maken (hoop ik tenminste, ik weet niet hoeveel mijn Minium zich tot het beton aangetrokken voelt :wink:)

Ik heb echter een vraagje, volgens de handleiding brand het lampje op de lader als de lipo wordt opgeladen en gaat deze uit wanneer de lipo opgeladen is. Het lampje op mijn lader gaat echter na verloop van tijd heel langzaam knipperen.

Toen ik de lipo voor de eerste keer aan het opladen was heb ik er niet meer naar omgekeken (was veel te druk met het bewonderen van het vliegtuigje) om zo af en toe even te kijken of het lampje al uit was. Toen ik zag dat het lampje uit was wilde ik de lipo uit de lader halen toen die ineens weer aansprong en een seconde later weer uit. Vijf seconden later sprong die weer aan en uit. Zo heb ik er een minuut naar gekeken en toen toch maar besloten de lipo eruit te halen (handleiding had ik op dat moment nog niet gelezen dus wist niet zeker of dit knipperen inhield dat de accu was volgeladen). Echter staat in de handleiding dat tijdens het laden het lampje gewoon continue moet branden en als die klaar is uit moet gaan.

Heeft iemand anders dit ook ervaren en wat zou het kunnen zijn?

Accu lijkt vol want het vliegtuigje geeft genoeg power. We zullen vanavond wel zien wat er gebeurt, misschien als ik de lipo voor de tweede keer ga opladen het lampje gewoon uitgaat. Of herkennen mensen dit en is het iets anders?

Kyosho%20Minium%20Cessna%20210%20Centurion.jpg

Bij mij knippert hij ook als hij (bijna?) volgeladen is, na een tijdje stopt dat.
Geen idee wat het betekent maar ik wacht dus altijd tot er niks meer brandt.

Commander Clumsy zei:
Bij mij knippert hij ook als hij (bijna?) volgeladen is, na een tijdje stopt dat.
Geen idee wat het betekent maar ik wacht dus altijd tot er niks meer brandt.
Dank je voor je antwoord, ik had dat idee dat die dan bijna volgeladen zou zijn eigenlijk ook. Als ik het me goed kan herinneren knipperde het lampje in het begin sneller en naarmate je de lipo liet zitten ging die langzamer knipperen tot het punt dus wat jij aangeeft dat als die helemaal volgeladen zou zijn het lampje compleet dooft. Ik ga het vanavond in de gaten houden.

Toch raar dat hiervan helemaal niks in de handleiding staat.

Back