Mini DLG met split stabilo.

Zoelank as geulle bier bleft zegge tegen Heineken, gaatda ni betere...[emoji481]:D

:)
:)
Heineken is .....
9c1fd9fb65d68b33ca0ebd95742d2b44.jpg


Enne, ikkik ben gene Hollander hé! Lol.
 
Heineken is .....
Mag ik hier van harte voor applaudisseren :thumbsup:

Vanuit een ander draadje:
Ik zit met het volgende: ik wil een 1 m dlg maken met een fixed wing, geen ailerons. Tegelijkertijd wil ik wel kunnen rollen, beperkte acrobatiek. En het moet er stoer uitzien, en dat doet een dlg van 1 meter met twee keer 10 graden v-stelling (elf bijvoorbeeld, of Mimi in twee stappen) nou eenmaal niet.
Dit is wat ze in het Duits noemen: ''ein Eierlegende Wollmilchsau''
Fixed wing, geen ailerons: kan prima DLG-en, thermieken, vliegen en rollen met V-stelling /rudder (8graden is genoeg overigens) maar als je eisen gaat stellen aan ''snappiness'' en beperkte acro dan blijft dit achter.
Een vleugelsturing (pitcheron sturing) zoals de Dread van Decker planes waardoor je in ieder geval een mooier ononderbroken vleugel hebt verdraagt zich dan weer niet met DLG (moeilijke constructie als dlg en fluttergevaar) en fixed wing.
Het makkelijkste is je ideen over ''stoer uitzien'' aan te passen, maar dat is waarschijnlijk mentaal het moeilijkste;)
 
Laatst bewerkt:
Goed, terug naar de pompregeling. Ik krijg hem niet goed afgeregeld. De hysterese is niet genoeg. De pomp slaat af, en dan 30 seconden later weer aan.
Maar.....
Op een of andere manier duurt het dan een hele tijd voordat de pomp echt gaat lopen. Zolang, dat de druk teveel zakt.

Dus vroeg ik mij af of die start vertraging te omzeilen is. Iemand enig idee?

Ik gebruik eigenlijk helemaal geen drukregeling. Als de druk na een half uurtje nog steeds niet af is genomen is mn systeem lekvrij en blijft het dat ook tot het grote uitpakmoment...
 
Ik heb altijd wel iets lek hoor. Misschien dat die goedkope tstukken niet te vertrouwen zijn. Als ik niet bijpomp, gaat dat bij mij niet goed komen.

Inmiddels wel zo dicht kunnen krijgen dat ik geen last meer heb van de pomp vertraging.

Schakelt nu keurig, en zo'n digitaal instelbaar ding is wel heel handig en simpel. En leuk :)
 
Mag ik hier van harte voor applaudisseren[emoji106]
Vanuit een ander draadje:
Dit is wat ze in het Duits noemen: ''ein Eierlegende Wollmilchsau''
Fixed wing, geen ailerons: kan prima DLG-en, thermieken, vliegen en rollen met V-stelling /rudder (8graden is genoeg overigens) maar als je eisen gaat stellen aan ''snappiness'' en beperkte acro dan blijft dit achter.
Een vleugelsturing zoals de Dread van Decker planes waardoor je in ieder geval een mooier ononderbroken vleugel hebt verdraagt zich dan weer niet met DLG (moeilijke constructie als dlg en fluttergevaar) en fixed wing.
Het makkelijkste is je ideen over ''stoer uitzien'' aan te passen, maar dat is waarschijnlijk mentaal het moeilijkste;)
Het gaat niet om mijn idee van stoer helaas. Maar om dat van de jeugd die ik aan het vliegen wil krijgen tegen een lage prijs.

Rollen, hoogte en misschien een motortje ooit nog eens. En dlg fähig.

Misschien toch een flying wing, scheelt weer eea, want met winglets kom ik wel weg.
 
Komen we hier nu verrassenderwijs tot de kern van het probleem!?
Vliegende vleugels worden over het algemeen wel ''cool'' gevonden door de jeugd, maar dan komt het gezeur weer: winglets? Ik zou dat nu net niet doen. (ervaringen wat betreft winglets als kielvlak-substituut zijn niet onverdeeld gunstig)
 
Is het, gezien de doelgroep, niet handiger om de rolroeren even te vergeten? Een DLG met hoogte/rudder kan prima vliegen en is, zeker voor jeugdigen, uitdaging genoeg.
Op een DLG-achtig toestel moet je ook niet, ev. later, een motor willen zetten. Dan heb je het over een heel ander soort model.
 
Is het, gezien de doelgroep, niet handiger om de rolroeren even te vergeten? Een DLG met hoogte/rudder kan prima vliegen en is, zeker voor jeugdigen, uitdaging genoeg.
Op een DLG-achtig toestel moet je ook niet, ev. later, een motor willen zetten. Dan heb je het over een heel ander soort model.
Bedankt, zeker goede argumenten!

Twee concepten maken kan ook.
 
Nou ik probeerde pas iemand te leren modelvliegen, en Die had genoeg gegamed om uit zichzelf te weten dat bank&yank toch wel het mooiste vliegt 
En ik denk dat er zo vrij veel mensen zijn die zo leren vliegen
 
Mooi zeg. voor E50,- nog niet eens een slechte prijs (drukregelaar). die druksensor die wij gebruiken kost ook al gouw E20,- en dan de aanstuur electronica en het extra werk dat we er mee hebben moet er ook bij.

Goed alternatief zeg.
 
Laatst bewerkt:
Of mijn installatie. Drukschakelaar is SMC ZSE30 gescoord op ebay inclusief solenoid klep voor 35 €. De teller telt het aantal keren dat de pomp is ingeschakeld geweest vanaf het moment dat de handel in de zak is gegaan.
Sorry voor de slechte kwaliteit van de video.

 
Ok. Lange tijd stil geweest op het forum. Gewoon geen tijd.

Status update: Split stabilo is geen succes. Heb ailerons gesneden, en alles weer vliegklaar gemaakt na de laatste burnout door verkeerd aansluiten batterij. Ontvanger was nog goed, enkel de servos uitgebrand.
 
Gooit en vliegt leuk, maar niet spectaculair. Eindgewicht 100 g, maar dat vliegt niet lekker. Bijna 20 gram lood bijgeplakt hier en daar. Sink rate is niet om over op te scheppen, maar .....

Je kan echt overal vliegen met zo'n 1 meter.

Park in Wiesbaden, strand in Barcelona, ...
 
Back
Top