Mini H blackout

Mooi quadje! Ideaal als aanvulling op de Flip! :thumbsup:
Ik wacht helaas al meer dan een maand op mijn spullen van Banggood. :sad:

Laatst bewerkt:
@garbungel
Het plaatsen van grote foto's (in jouw geval > 4000 pixels) kan vooral bij ImageShack nogal eens hinderlijk traag laden van een pagina met meerdere van deze grote foto's tot gevolg hebben. Naast het feit natuurlijk dat het forum maximum 800 pixels is.

Tegenwoordig heeft ImageShack daar een oplossing voor, doordat je van grote foto's verkleinde versies kunt plaatsen. Hiervoor moet je op de drie grijze regeltjes rechts onder de kleine versies van foto's klikken, dan krijg je het volgende menu:

full

Daaruit kies je dan "Select Image Size", en krijg je het volgende pop-up scherm:

full

Het "Type" stel je in op "Direct" (is geloof ik standaard), en "Size" op 800x600. De link komt dan in de regel eronder te staan en is al geselecteerd (geel) en je hoeft deze dan alleen te kopiëren mat Ctrl-C en in je boodschap te plaatsen (of door tussen img tags te plaatsen of via het bergjes icoontje, Ctrl-V en OK).

Het laden van de pagina wordt dan niet langer verstoord door de grote foto's die eerst in groot formaat worden geplaatst en daarna pas worden verkleind naar 800 pixels. Dit is geen mankement door een trage verbinding, ik zit continu rond de 50 Mbps.

Groet,

Ad Baker

Laatst bewerkt door een moderator:
Eindelijk? ;)

Je hebt hem net binnen. Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er een mini H virus uitbreekt hier op het forum.

Jammer dat het zulk slecht weer is buiten.
Inderdaad zeer jammer van het weer, maar mooie met die mini quads is het zo dat je met alle weer overal kan schuilen. Parkeer garages, bebosde gebieden. Zelf ben ik vandaag in een parkeergarage geweest en een stukje bos vlakbij mij om wat testen te doen. Het vliegt heerlijk!!! Nog een beetje pitch naar mijn smaak krijgen en dan kan ik ermee gaan vlammen.

Eergisteren ook een set besteld met frame, motor en esc.
Nu rest vd spullen nog bij elkaar zoeken...
Als je wat moet weten hoor ik het wel, maar dit setup lijkt prima!

Waar komt de Mini H blackout bij bestelling vandaan? USA?
Australie

@garbungel
Het plaatsen van grote foto's (in jouw geval > 4000 pixels) kan vooral bij ImageShack nogal eens hinderlijk traag laden van een pagina met meerdere van deze grote foto's tot gevolg hebben. Naast het feit natuurlijk dat het forum maximum 800 pixels is.
Hoi Ad. Ik ben zeer bewust hiervan, maar mijn mobiele android app ondersteunt dat niet en had ze vanaf mijn S4 geupload en deze waren op de hoogste resolutie. Mijn excuses hiervoor. Ik doe dit vaker, maar corrigeer het achteraf als ik de kans ervoor krijg.

Hier nog wat meer foto's voor de liefhebbers in kleiner formaat uiteraard ;)

5ykv.jpg

ln0w.jpg

w6de.jpg

dt2y.jpg

jwtf.jpg

22c4.jpg

Inderdaad zeer jammer van het weer, maar mooie met die mini quads is het zo dat je met alle weer overal kan schuilen. Parkeer garages, bebosde gebieden. Zelf ben ik vandaag in een parkeergarage geweest en een stukje bos vlakbij mij om wat testen te doen. Het vliegt heerlijk!!! Nog een beetje pitch naar mijn smaak krijgen en dan kan ik ermee gaan vlammen.

:vamp: :vamp: :vamp:

Mooi opgebouwd :p
wat weegt de BlackOut nu compleet?

:vamp: :vamp: :vamp:

Mooi opgebouwd :p
wat weegt de BlackOut nu compleet?
Goeie vraag :D.

Heb deze nog niet gewogen, maar wel vantevoren alle onderdelen en toen kwam ik op circa 430gram.

Moet zeggen dat het gevoelsmatig gezonde gewicht was. Er was genoeg power en reageerde lekker direct.

Ik ben al langer bekend met openpilot. Heb op mijn oude quads CC en CC3D gevlogen in het verleden. Met de laatste software is het alleen maar beter geworden.
CC3D is vrij makkelijk in te stellen middels een wizzard en de default PID's zijn prima voor een standaard X quad. Voor blackout heb ik enkel yaw kp en pitch kp/ki wat moeten verhogen. Het was voornamelijk pitch wat getuned moest worden. Als er weer eens wat beter weer is zal ik een keer goed buiten testen.
Zal ook mijn settings posten.

ik zou alvast de openpilot software upgraden. Mogelijk moet je ook de bootloader updaten.

Bedankt voor de tip ik ben al druk bezig met het lezen.
Het enige waar ik echt tegen op kijk is het installeren van de elektronica op de blackout blog met fotos en uitleg raak ik het spoor al snel bijster met alle elektronica draadjes enz!

Wat was je totaal kwijt aan kosten voor het compleet maken van je quadje?

boris, ik heb je set-up in ecalc gezet maar krijg de melding dat je motoren het vermogen niet aankunnen.

Wat klopt er hier nu niet.
Ps. reden dat ik de set-up heb ingevoerd is dat ik zelf ook een zet-up wil maken welke ik niet compleet wil laten afwijken dan je jouwe.

full

Altijd van de specs van de fabrikant zelf uitgaan :). Ecalc is leuk voor de grote lijnen, maar heel veel klopt niet. Zie hieronder.
20130407051608486.jpg

Nee maar uitslag wijkt wel af ten opzichte wat het in het echt is. Ik zou zelfs tot 6inch kunnen gaan zelfs

Ecalc is zeer ruwe schatting waar je meestal wat hoger uitkomt dan in werkelijkheid, maar goed genoeg om principe te begrijpen.
De ene keer wijkt het meer af dan de andere keer. Denk dat het bij de mini quads niet echt bruikbaar is.

Ik ben nu de spullen aan het verzamelen.
Op Blackout site wordt geadviseerd om FrSky D4R-II receiver te gebruiken.
Waarom eigelijk? Ik wil graag mijn dx6i met AR6210 ontvanger gebruiken.
Zou toch ook voldoende moeten zijn?
Welke gebruik jij?

Het is meer gewicht en grootte wat daar bedoeld wordt. Ik gebruik zelfs een kleine UHF receiver. Je moet hier heel zuinig met ruimte en gewicht omgaan.

Nog niet echt volledig getuned, want het weer zit niet echt mee, maar toch nog een lipo in de ochtend kunnen doen.

Back