Mini H blackout

Mijn mini kan goed tegen wind :)

Niets bijzonders. Moest wat met video testen, maar verbaasde me wel hoe goed het vloog. Het begon helaas wel gelijk te regenen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mannen! Ik ga ook mee doen met de Mini Madness!:rolling:

Kunnen jullie even met mij meedenken voor de setup?

Frame
Gepreordered:
Blackout Mini H Quad Frame w/ Power Distribution Board (Blackout Mini H Quad | Blackout Mini H Quad Frame w/ Power Distribution Board > Mini H Quad > Frames)

Flight controller
Naze32 Acro (vlieg normaal met MultiWii, nu eens dit proberen...!) (FunFly Controller Acro Naze 32 [AFRO_NAZE32_FF] - 2,000JPY : abusemark web store)

??Motoren??
??Esc's??
??Lipo's??
3S (denk ik...of toch maar 4S?). En welke inhoud en ontlaad capaciteit?

Het frame en de FC zijn al besteld, over de motoren en de escs twijfel ik nog. De Escs zullen sowieso gaan draaien op SimonK. Als ik bijv. de blue series zou kopen dan zou ik die flashen.

alles prima maarten.

echter, de 2300kv modellen motoren als je op 3s gaat vliegen, de 1960 kv modellen als je op 4s gaat.

de 1960 op 3s valt wat achter qua performance.

Bedankt Gerard! Dan gaat het mooi een 2300kv worden op 3S, op 4S wordt alles alleen maar weer zwaarder. Vraag me af of dat echt zoveel meer oplevert.

En wat zouden jullie dan doen...? De cobra's of SunnySky's? En de Afro's of de Blue series? De blue series heeft wel een wat sterkere BEC erin 1A ipv 0.5A, maar is daarentegen wel een switched BEC ipv lineair...zou dus kunnen storen. Of toch voor een losse BEC gaan om de Naze32 te voeden?

zou iemand mij kunnen vertellen hoe breed de armen zijn van de Mini H blackout? Dan weet ik welke maat krimpkous ik nodig heb bij HobbyKing, ga de Escs zo vast zetten zoals Emil dat gedaan heeft (ESC op de arm op dubbelzijdig tape, zwart krimpkous over de arm+esc).

Haha!!!! Mini madness it is!!!!

3S op 2300kv is bijna hetzelfde als 4S op 1960kv. De 4S setup is dan iets efficiënter en heeft wat meer power, maar de lipos zijn weer wat duurder bijvoorbeeld. Een 3S setup is al zwaar overpowered eigenlijk, dus ja hoezo nog iets meer power!

Ik vlieg op 3S 2300kv Tigertjes en bevalt prima. Ik raad zelf niet aan om de krimpkous over de armen heen te doen, vanwege vervangen van regelaars, motoren of zelfs armen indien nodig.

Wat doe je met je video. Dat is ook een belangrijk aspect om te overwegen? Bij 4S heb je iets van een step_down/Ubec nodig en bij 3S enkel LC of een pololulu step up.

hoe heb jij ze dan vast gezet Boris , gewoon met Ty-rap ? (de regelaars)

Nick

PS ,ben al bezig het een en ander te bestellen (net kripkous besteld :rolleyes: diverse maten wist niet welke maat ik nodig had)

Er zal een boscam 200mw 5.8Ghz setje opkomen (voorlopig, heb het liggen) met een PZ0420 sony camera. Daardoor heb ik geen stepdown nodig (ik kies voor 3S!), wel nog LC filtertje. Op mijn 450 zit de LC filter van hobbyking, maar die is wel vrij groot, zoek dus eigenlijk een kleinere oplossing (of ik maak er een sander style lc filter voor).

Toevallig nog aanbevelingen voor een klein en lichte LC filter? en 1300mAh zie ik dat de meeste gebruiken, heb geen zin om zelf te rekenen...welke C rating is aan te bevelen en prijs technisch interessant?

Misschien zet ik er trouwens ook nog een MinimOSD op, vind de artificiële horizon altijd wel tof en dan kan ik RSSI uitlezen (moet nog even kijken welke frsky ontvanger ik ga kopen, iig een met PPM sum en gemakkelijke RSSI out) en lipo voltage. Of gewoon een HobbyKing OSD'tje van 11 euro (even duur als MinimOSD, maar misschien wat lichter)

hoe heb jij ze dan vast gezet Boris , gewoon met Ty-rap ? (de regelaars)

Nick

PS ,ben al bezig het een en ander te bestellen (net kripkous besteld :rolleyes: diverse maten wist niet welke maat ik nodig had)

Gewoon stukje dubbelzijdig tape op de kripmkous en zwarte tie wrap eromheen...dan kan het geen kant meer op. Alhoewel ik wel voor de "Emil" manier ga denk ik. Maar dat heeft geen prioriteit, kan ook later nog.

tyrap kan ook uiteraard, maar ik gebruik gewoon strakke klitteband, wat nooit loslaat. Voor mij was dat wat handiger, omdat ik vaak setups wissel, wil ik dat snel kunnen doen.
20140218_210512.jpg

20140218_210602.jpg

Er zal een boscam 200mw 5.8Ghz setje opkomen (voorlopig, heb het liggen) met een PZ0420 sony camera. Daardoor heb ik geen stepdown nodig (ik kies voor 3S!), wel nog LC filtertje. Op mijn 450 zit de LC filter van hobbyking, maar die is wel vrij groot, zoek dus eigenlijk een kleinere oplossing (of ik maak er een sander style lc filter voor).

Toevallig nog aanbevelingen voor een klein en lichte LC filter? en 1300mAh zie ik dat de meeste gebruiken, heb geen zin om zelf te rekenen...welke C rating is aan te bevelen en prijs technisch interessant?

Misschien zet ik er trouwens ook nog een MinimOSD op, vind de artificiële horizon altijd wel tof en dan kan ik RSSI uitlezen (moet nog even kijken welke frsky ontvanger ik ga kopen, iig een met PPM sum en gemakkelijke RSSI out) en lipo voltage. Of gewoon een HobbyKing OSD'tje van 11 euro (even duur als MinimOSD, maar misschien wat lichter)
een step down is lichter, kleiner en zelfs goedkoper :D. Een lipo kan wel ver zakken he en dit kan wel invloed hebben op je beeld en zelfs range

Haha!!!! Mini madness it is!!!!

3S op 2300kv is bijna hetzelfde als 4S op 1960kv. De 4S setup is dan iets efficiënter en heeft wat meer power, maar de lipos zijn weer wat duurder bijvoorbeeld. Een 3S setup is al zwaar overpowered eigenlijk, dus ja hoezo nog iets meer power!

Ik vlieg op 3S 2300kv Tigertjes en bevalt prima. Ik raad zelf niet aan om de krimpkous over de armen heen te doen, vanwege vervangen van regelaars, motoren of zelfs armen indien nodig.

Wat doe je met je video. Dat is ook een belangrijk aspect om te overwegen? Bij 4S heb je iets van een step_down/Ubec nodig en bij 3S enkel LC of een pololulu step up.

Als je de fatshark lead balance adapter hebt, is een step down ubec nog nodig?

edit: en met de Sony had 600tvl ik zie dat die 12v is, dus moet ik iets tussen de fatshark 250mw transmitter en de camera doen of is er vergelijkbare 5v versie?

Als je de BEC uit de VTX gebruikt warmt de VTX nog meer op.
Zelf vind ik dat ie al warm genoeg word, en daarom gebruik ik die BEC dus niet.

Wat ik doe is de pololu op mn accu aansluiten, en vanuit de pololu cam en VTX voeden.
Gebruik verder geen filters en heb altijd helder storingsvrij beeld.
( uiteraard werkt dit alleen met 2s en 3s, voor 4s heb je een stepdown nodig)

Als je de BEC uit de VTX gebruikt warmt de VTX nog meer op.
Zelf vind ik dat ie al warm genoeg word, en daarom gebruik ik die BEC dus niet.

Wat ik doe is de pololu op mn accu aansluiten, en vanuit de pololu cam en VTX voeden.
Gebruik verder geen filters en heb altijd helder storingsvrij beeld.
( uiteraard werkt dit alleen met 2s en 3s, voor 4s heb je een stepdown nodig)

Als je meer dan 12V (3S lipo) naar de pololu stuurt, wat gebeurt daar dan mee?

Ik ga via een extra motorheader op mijn Naze32 (gepowerd door de vier BEC's van de ESC's) naar de pololu om zo 12V te verkrijgen.
Dit omdat ik geen 5V uitgang heb op m'n VTX.

Pas daatmee wel op jazz want als je esc niet genoeg ampères kan leveren word die heeel warm en bij gebruik nog warmer en kans op doorbranden heel groot;)

Als je meer dan 12V (3S lipo) naar de pololu stuurt, wat gebeurt daar dan mee?

Alles boven de 12v word niet meer gestabiliseerd.
Ofwel, als je er 12,4 volt op zet maakt ie er geen 12v meer van, maar laat ie het 12,4 volt.
11,9 volt maakt ie weer wel 12v van.

Ik ga via een extra motorheader op mijn Naze32 (gepowerd door de vier BEC's van de ESC's) naar de pololu om zo 12V te verkrijgen.
Dit omdat ik geen 5V uitgang heb op m'n VTX.

Let hiermee wel op dat je BEC's genoeg stroom kunnen leveren.

Bedankt Gerard! Dan gaat het mooi een 2300kv worden op 3S, op 4S wordt alles alleen maar weer zwaarder. Vraag me af of dat echt zoveel meer oplevert.

En wat zouden jullie dan doen...? De cobra's of SunnySky's? En de Afro's of de Blue series? De blue series heeft wel een wat sterkere BEC erin 1A ipv 0.5A, maar is daarentegen wel een switched BEC ipv lineair...zou dus kunnen storen. Of toch voor een losse BEC gaan om de Naze32 te voeden?

zou iemand mij kunnen vertellen hoe breed de armen zijn van de Mini H blackout? Dan weet ik welke maat krimpkous ik nodig heb bij HobbyKing, ga de Escs zo vast zetten zoals Emil dat gedaan heeft (ESC op de arm op dubbelzijdig tape, zwart krimpkous over de arm+esc).

De motoren zijn allebei bewezen erg goed, ik ga zelf op mijn mini waarschijnlijk de cobra's gebruiken, ik heb van een paar mensen gehoord dat de efficiëntie daar iets hoger mee is icm 5030 propeller en 3S lipo. 50mm krimpkous is op mijn blackout like mini te groot, 30mm is perfect en die kun je goedkoop uit Nederland halen. Ik ga zelf voor krimpkous omdat ik niet van plan ben de ESC's snel te verwisselen en ik vind het niet erg meer moeite te doen mocht ik toch iets willen vervangen, het ziet er lekker stijlvol uit. Over de BEC kan ik je weinig vertellen, daar moet ik zelf nog wat meer over gaan lezen. Wel is de Hobbyking 12A Blue serie ESC al lang uitverkocht ;) Hopelijk heeft dit geholpen, ik ben benieuwd naar je mini!

Back