Mini H blackout

Staan er op die lijst alleen ESC welke van oorsprong nog niet van SimonK voorzien zijn? Anders lijkt hij me toch niet compleet.
 
@ garbungel: bedankt om mijn geluk beter te visualiseren :-D
@ Atchoo en daniel44: bedankt voor de morele support ;-)
@ Vincentan: dit PDB is a piece of art
 
Ik ben toch elke keer aan het rommelen om die sprietjes van de rc ontvanger netjes te krijgen. Hoe doen jullie dat? Wellicht met krimpkous verstevigen of zo?

7y8enesu.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik daar meestal isolatie matriaal van die harde koper kabel.. Weet zo niet hoe dat heet. Sommige mensen gebruiken ook rc benzine leiding
 
Ik ben toch elke keer aan het rommelen om die sprietjes van de rc ontvanger netjes te krijgen. Hoe doen jullie dat?

Of een dun buisje plastic waarin de antenne past.
In de buis een kleine inkeping voor de doorvoer naar de RX en dan vastzetten op de bodemplaat in een gaatje en topplaat.

Slechte detailfoto helaas (het oranje buisje):
Screen_Shot085.jpg


Welke quad heb je daar gebouwd?
 
Ik gebruik gewoon antenne buisjes van rc auto's, verwarmen en in de goede vorm buigen. Vervolgens met tie wraps op het frame vastzetten of evt een houdertje voor maken oid
 
Ik ben toch elke keer aan het rommelen om die sprietjes van de rc ontvanger netjes te krijgen. Hoe doen jullie dat? Wellicht met krimpkous verstevigen of zo?

7y8enesu.jpg

Ziet er goed uit menno.

Je heb 2 opties. In een V en dan een mooi zwart rietje van een frisdrank ter versteviging of wat anders. Vind antenne in V vaak een zwakte punt ivm crashes enz.

Of je zet 1 antenne rechtop en de andere plat onder je frame. Je hebt dan ook diversity en van 2 kanten. ben je hoog in de lucht heeft de onderste antenne line of sight met je tx en vlieg je laag bij de grond, zal de antenne wat rechtop staat altijd line of sight hebben.
Daarnaast heb je ook polarisatie protectie omdat ze 90graden ten opzichte van elkaar gedraaid zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vlieg dan niet met een Blackout Frame, maar wel met de Cobra 1960 motoren... Het frame is nagenoeg hetzelfde formaat..

Die Cobra motoren trekken hier een 5000mha 4S accu incl GoPro de lucht in op 55% Throttle... 8O Amazing.

Of het rendabel is weet ik nog niet, maar hij vliegt er wel mee :)
 
@menno, idd 1 of 2 krimpkousjes erom. De eigenlijke antenne zorgen dat daar maar 1 om zit...

Ik vlieg dan niet met een Blackout Frame, maar wel met de Cobra 1960 motoren... Het frame is nagenoeg hetzelfde formaat..

Die Cobra motoren trekken hier een 5000mha 4S accu incl GoPro de lucht in op 55% Throttle... 8O Amazing.

Of het rendabel is weet ik nog niet, maar hij vliegt er wel mee :)
Houd de temps maar goed in de gaten! Denk niet dat dat lang goed gaat!
 
Ik vlieg dan niet met een Blackout Frame, maar wel met de Cobra 1960 motoren... Het frame is nagenoeg hetzelfde formaat..

Die Cobra motoren trekken hier een 5000mha 4S accu incl GoPro de lucht in op 55% Throttle... 8O Amazing.

Of het rendabel is weet ik nog niet, maar hij vliegt er wel mee :)


Met welke propellers en wat is het gewicht als ik vragen mag? Met 5" Gemfan propellers is 600 gram het ideale gewicht denk ik.

Zelf vlieg ik het met een totaal gewicht van 700 gram maar dan merk je tijdens het vliegen wel een beetje dat het toestel zwaar is. Begrijp me niet verkeerd, power zat, hij spuit weg als je gas geeft, maar je moet wel duidelijk gas bijgeven na een flip of roll. Ik denk eerlijk gezegd dat het meer een beperking van de 5" propellers is en niet van het beschikbare vermogen.

Motoren en 12A Blueseries ESC worden overigens niet eens warm bij mij.
 
hmm.. daar zit ik dan wel overheen. Met 5" Gemfan props is hij 850 gram.

Overigens vlieg ik met 2200Mha.. wat een stuk lichter is. De 5000 was enkel voor de test.

Hij voelt dan wel zwaar inderdaad.
 
Back
Top