Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, wat we waarschijnlijk allemaal vergeten omdat het zo 'normaal' is:calibreren van escs is 5sec werk. dat doet de naze32 controller voor je met het drukken van de juiste knoppen.
Je sluit de Naze met een normale microusb kabel aan, net zoals je een Android smartphone op je PC aansluit.Thnx m00st dat zocht ik idd ja
En dan brengt dat weer een vraag met zich mee...het aansluiten op de pc: kabel moet je apart halen? Zo ja wat voor een kabel?
Met programma bedoellen jullie cleanflight of baseflight? Na een hoop gelezen te hebben lijkt cleanflight een zeer fijn programma
Dit is wel een beetje DE video om te leren over de Naze en Baseflight:Thnx m00st dat zocht ik idd ja
En dan brengt dat weer een vraag met zich mee...het aansluiten op de pc: kabel moet je apart halen? Zo ja wat voor een kabel?
Met programma bedoellen jullie cleanflight of baseflight? Na een hoop gelezen te hebben lijkt cleanflight een zeer fijn programma
Ik zou simpel beginnen en niet meteen dingen doen als Cleanflight flashen. Gewoon de basics: frame, ESCs, motoren, receiver en flightcontroller. En dan gewoon vliegen. Als dat lukt met PIDs stoeien en FPV gaan doen. Dan weer vliegen en dan denken hoe dingen beter kunnen.Thnxja dat zijn toch de dingen die me t meeste zorg baarden waar je weinig over terug vind
Ja, wat we waarschijnlijk allemaal vergeten omdat het zo 'normaal' is:
Receiver aansluiten aan ESC, transmitter op vol gas en dan stroom aansluiten op de ESC. Die piept dan anders dan als je gewoon start. Dan direct gas naar 0 en dan moet ie weer piepjes geven.
Tot zover de omslagtige methode. De Naze methoden:
Alle ESCs op Naze aansluiten, Naze aan configurator (computer) aansluiten en in de motor tab de master throttle open. Dan LiPo aansluiten. Alle ESCs zullen dan piepen. Dan meteen throttle naar beneden met master switch en weer de piepjes.
Zoals Boris dus al suggereerde is de Naze32 methode handiger
Geen receiver nodig en je hoeft niet je ESC los te voeden. Nadeel is dat je pas kan calibreren als je de ESCs op de Naze hebt aangesloten en je power distributie op orde hebt.
Nee een echt nadeel is het niet, hooguit als een ESC kapot is ofzo. Ik vond het in mijn laatste build een nadeel omdat ik de motoren al aan de ESCs gesoldeerd had en de draairichting nog niet wist.de eerste methode is niet aan te bevelen, want je receiver outputs zijn meestal heel anders dan naze outputs.
als je weet wat je doet match je die 2 bijvoorbeeld, maar kun je nooit van een beginner verwachten.
en nadeel in tweede? is dat een nadeel? ik calibreer ook pas als alles ingebouwd is.....voor die tijd heeft het geen zin.
Wat zijn je settings? Het lijkt erop of het er teveel I is of te weinig D. Het is best wel "bumpy". Ik neem aan dat jij het niet iedere keer aan de stick beweegt?Eergister voor het eerst op acro mode gevlogen met de mini h blackout. Wat vliegt dat heerlijk zeg! Heeft nog wel wat tuning nodig, vliegt nog niet zo strak als ik wil.
Bij zowel pitch als roll heb ik de I term al stuk omhooggezet waardoor de ingestuurde hoek redelijk goed wordt vastgehouden. Alleen bij meer en minder gasgeven moet ik de hoek soms bijsturen.
Iemand nog tips op basis van onderstaande beelden welke waarden ik vooral moet tunen?
Boris, wat ben je snel man...zie mijn post...was het nog aan het maken!
Klopt idd...ik stuur in en daarna stick terug naar midstick (aileron en pitch dus). Is idd "bumpy". Overigens waaide het wel wat...maar moet strakker kunnen lijkt me!!
Voor de zekerheid:
![]()