Mini Minimoa (1:12)

Discussie in 'Zweef Schaalmodellen' gestart door Vincent de Bode, 4 mei 2022.

  1. Vincent de Bode

    Vincent de Bode PH-SAM

    Lid geworden:
    8 mrt 2018
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Hillegom
    Hi GeeW,

    I just adapted some shots,
    kopie_IMG_3089_927 (2).jpg
    IMG_3114_-_klein_kopie_111 (2).jpg
    I don't have the original files, they are taken by a Retroplaneur, Ulli.

    Vincent
     
    serge pot, GeeW, aurectar en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Heel mooi model! Die kleinere kits vind ik persoonlijk erg aantrekkelijk, zeker nu met de 250 gram grens....Nu is deze iets groter geloof ik, maar zo te zien echt een fijn kitje! Jammer dat er in deze schaal <250 gram, bijna geen leuke schaal zweef kitjes verkrijgbaar zijn. Balsa, foampies genoeg en ook zeker leuk, maar dat stick and tissue heeft toch iets speciaals.

    Nog een tip voor de volgende bespan sessie met tissue; Span het eerst op een frame en bespuit t met een plantespuit met water. Herhaal dit proces een keer of 3-4, uiteraad tussen elke keer het tissue laten drogen. Zorg ervoor dat het tissue echt goed en overal aan het frame hecht, anders trek je het geheid los wanneer het droogt en spant. Door dit proces te herhalen rekt het tissue steeds verder op, je haalt letterlijk de rek eruit. Dit zorgt ervoor dat het je mooie bouwwerk niet krom trekt. Het verdunnen van je spanlak is zeer aan te raden; je kan dan laagje voor laagje inschatten of t genoeg is. Beter tegen het kromtrekken en ook lichter dan onverdund.

    Complimenten voor het resultaat, dat beitsen van het balsa is een goede zet geweest, met dat tissue staat dat super!
     
    aurectar vindt dit leuk.
  3. Vincent de Bode

    Vincent de Bode PH-SAM

    Lid geworden:
    8 mrt 2018
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Hillegom
    Sorry voor de late reactie, dank voor je goede tips, leerzaam! Heel vroeger, toen ik nog met tissue bekleedde deden we dat alleen met spanlak, dat was meestal wel een gevecht. Jouw beschrijving lijkt een boel problemen op te lossen. Mijn keus voor zijde was voornamelijk dat het minder kwetsbaar was en de manier waarop ik dat gedaan heb was niet zo handig.....
    Ik weet niet of er nog een dergelijke zwever komt, voor aan de helling zijn ze leuk.
    Groet, Vincent
     

Deel Deze Pagina