Mini pylon racer - Het vliegt! :P

Met de prop die er nu op zit, volgas tot de accu leeg is, wordt de motor amper lauw. Maar msichien komt dat omdat de romp 1 grote luchtpijp is, en ik er geen spinner op heb zitten. :P En tis maar klapkauwgum plastic, die propellor, dus god weet hoe dat ding vervormd tijdens et vliegen. :P Het is een prop die normaal gebruikt wordt op een 180 klasse motortje. Ik heb et idee dat je mischien met de Sp300 7.2v in je hoofd zit, die vreet zelfs gunther props op 8.4v. Helaas kan ik die motor niet gebruiken, omdat ik erg gelimiteerd ben kwa accu grootte. (6cells AAA of 2cell lipo is zonbeetje de max)

Weet iemand waar ik meer specs kan vinden over die EMB-850/950 motortjes? elemodels.com is en brabbeltaaltje, en google komt ook alleen maar met mensen die hetzelfde vragen als ik.

En echt helemaal zelf van de grond af opbouwen doe ik (nog) niet. ;) Deze heb ik kant en klaar gekocht.

CAM 4x3 is een propmaat die toch echt goed mogelijk is voor de s300 6v :wink:

owja, 80 euro om in dit modelletje te stoppen is echt wel genoeg om em flink op zn staart te trappen ;)
Gooi er een leuk 2s pakketje in, zo groot als past, en die EBM-850 waar het hier al een tijdje over gaat.
Je blijft dan zeker onder de 80 euro. Bovendien heb je de regelaar al.

De EBM-950 gaat niet passen, deze is namelijk even breed als een standaard s400. (past in een s400 vertraging, dikte dus even aangenomen)

Voor een cam 4x3 moet je denk ik toch wel zonder spinner vliegen, of er een lucht happertje op plakken om et ding nog een beetje lucht te geven?

Over de motor, Die EMB-850, kan ik daar dan ook zon CAM op zetten? En hoe zal het gaan kwa koeling? Hij is 5mm smaller dan de sp300, en de sp300 heb ik dr in gezet door er een klein laagje tape omheen te draaien. Dus zon 850 moet dus doormiddel van een ingelijmd plaatje vast geschroeft worden. Wel een voordeel is dat er nu lucht langs kan, maar dan moet er wel iets verzonnen worden voor de spinner. Ofwel geen spinner of een spinner met gaatjes (zijn die tekoop?) Mischien kan ik de spinner afdraaien zodattie een klein randje tekort komt waardoor er lucht naar de motor kan. Hoe zou jij zoiets doen?

Over de accu, Dit is echt een drama, de accu ruimte is ongelofelijk krap. Ik krijg er met veel moeite 50x32x22mm. in, das 10mm langer dan een normaal 6cells AAA pakketje. Weet iemand wat ik hier nog mee kan doen kwa lipo? Het is ook een beetje moeilijk kiezen als je niet weet hoeveel A die motor trekt. :P

59x33,5x17 MOET je wel passend kunnen maken.
En dan heb je een 3s1p 740 20C kokam van 68gram.
In kombinatie met een sp300 en cam propje zal het al een hele verbetering zijn.

Lezen is lastig, ik weet et. Maar 33,5 is meer dan 32, en 59 is meer dan 50.. Lang verhaal kort, kan niet. En 3cell op een 6v brushed motortje? HELL no. :P Ik vlieg graag langer dan 5 packs per motor.

Ik krijg een beetje het gevoel dat ik dit model maar zo moet laten, hooguit nog zon propellor dr op, en dat ik dan maar beter een ander model kan nemen om te gaan speedfreaken. ;) Wat denken jullie? Zijn er goedkope kistjes te krijgen?

Willen bouwen is et probleem niet. :P Kunnen bouwen is wat me tegen houd.

Maar de uiterst krappe accu ruimte is wat et hele zooitje verpest, toch?

Freakazoid zei:
Ik krijg een beetje het gevoel dat ik dit model maar zo moet laten, hooguit nog zon propellor dr op, en dat ik dan maar beter een ander model kan nemen om te gaan speedfreaken. ;) Wat denken jullie? Zijn er goedkope kistjes te krijgen?

Freakazoid zei:

:yes:... Als je dit kistje beetje goed in de hand kan houden raad ik een Voodoo van Hoellein aan ,www.Hoellein.com--highlights--voodoo geloof ik.
Mooi kistje en niet duur! Motor kan van rustiger tot lekker snel dus variatie is er.

Verder is een speedster ook aan te raden. Dit kistje vliegt redelijk stabiel en wend snel. Wel zelfbouw voor plannen moet je even zoeken @ rcgroups.com.
Kan ook van sp400 tot brushelss (brushless is een aanrader :yes:).

Groeten,
Xander

Die voodoo is een mooi model zeg! Die blauw gele vind ik et mooist. Is dat nou zon ding volledig uit dat speciale kunststof? De spanwijdte is iig al iets beter dan dat kleintje van mij, want die ben je best snel kwijt als ie even n beetje tever vliegt. Ik vraag me wel af of je met die voodoo niet weer hetzelfde gedonder krijgt kwa accu enzo. Waar zit(ten) de aileron servo(s)? Zijn er mischien meer plaatjes van te vinden? Tis moeilijk zoeken omdat die naam zo universeel is.

De speedster kan ik niet zo veel over vinden, zelfde probleem als met die voodoo. Ik wil best een keertje zelf proberen iets te knutselen, maar ik heb weinig vertrouwen in mijn eigen kunnen. :P Ik heb nog nooit iets met hout gebouwd (zelfs niet een kruidenrekje. :lol:), ik heb ook helemaal geen goed gereedschap hiervoor, en mijn werkplek is een klein bureautje, dus ik denk dat zelfbouw een beetje problematisch wordt. :cry:

Ik vind het niet zo erg om groter te vliegen, maar de prijzen groeien dan meestal ook mee, en das minder leuk.

Ik heb trouwens eens even naar die mooi gefreesde hyperions gekeken, de prijs valt me aardig mee. Dit zijn leuke dingetjes voor de 400klasse racers. 8) Die in vlissingen was toch ook met een hyperion, Xander?

Hyperion 50, warp4 74, MEGA (16-15-X) 68euro
Alle 3 sp400 maar/gewigt, en alle 3 SNEL, ik heb alleen ervaring met de MEGA en die doet het gooed ;).

Echt veel bouwmateriaal heb je niet nodig, een betje balsa en folie.
Een gewoon (scherp) stanlymesje, liniaal, strijkboud (regelbaar), epoxie, secondelijm, spelden. dat is het wel zoonbetje.

topic's
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13712&highlight=
pr2 houtbouw
bouwverslagje pr2 (let niet op de cox)
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=14988&highlight=
http://www.aeromodelista.tk/
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=19827&highlight=
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4417&highlight=

pr2, speedster, rapster.
De ene vleugel heeft ribben en een ander is massief, dat is het grootste verschil volgens mij.

Misschien voer voor een nieuw topic?

Mijn strijkbout is regelbaar. Wol, linnen, zijde, zelfs met stoom, je zegt et maar. ;) Daar heb ik denk ik wel zon echte coverbout voor nodig, ofniet? Speldjes en n mesje is geen punt iig. Ik heb ook nog een stale lineaal van 80cm, dus das ook wel handig.

Maar ik bedenk me net dat dan heel t kot vol zaagsel komt te liggen, ik heb helaas geen schuur om lekker in te gaan staan rotzooien, want ik woon midden in de randstad. Nieteens een achtertuin, en op straat gaan staan is vragen om diefstal. Et enige plekje waar ik kan gaan staan, staat vol met computers, en rondvliegend zaagsel en zuigende systeem ventilators... ahem. :P

Al die vliegtuigjes die je laat zien zijn echt bloed en bloed mooi. Ken je mischien iemand die voor zn hobby zulke dingen bouwd en verkoopt? Mijn eerste hout kistje die heb ik ook kant en klaar gekocht van een zelfbouwer, voor maar 35 (!!) euro. Maar de kans dat ik zon mooie VIP ofzo tegen kom voor niet al teveel geld, is erg klein denk ik. :P

Woonde ik maar in een boere dorp waar je een kanon af kan schieten in je achtertuin zonder de buurman te storen..
crying.gif

Ik wil dr best een nieuw topic over maken, maar daar zijn veel mensen denk ik niet blij mee.

Dat was een warp4.4 ;). Hyperions zijn mooi maar wel buitenlopers? Zelf vind ik buitenlopers niet echt geschikt voor snelheid.. Zijn meer krachtpatsers!

Maar met die warp4.4 van 50 euro haal ik ongver 120-130 kmph.. In het begin was het ff wennen maar nu vliegt het heerlijk relaxt en super veel fun!

Cu,
Xander

Dit is die Hyperion X22 die ze eerder eens noemde:
HyperionX22motor.jpg

Ze noemen et een drop-in replacement voor een sp300, dus ik denk niet dat et n buitenloper is.

Maar 120 a 130km\u. Das toch wel lekker raggen ja. :P Wat voor accu hang je daar aan?

Ik heb een manier gevonden om er 7 cellen in te proppen. Namenlijk in een hexagon vorm:
rc-cty-cne050-zoom.jpg

Het past er keurig in, en de CoG klopt daarmee zelfs beter. MAAR.... kan ik de sp300 6v afbeulen met 8.4v net als dat kan met een sp400 6v? Die mafkezen van Hobby-Lobby douwen er zelfs 9.6v op. :? Omdattie met 5:1 gearing loopt zal et wel kunnen ofzo?

Mischien heb ik met die extra cell net genoeg plezier om even door te kunnen voor ik zon mooie gepimpte kunststof speeder kan kopen. :P

Nee, dat kan niet. Die speed 300 6 volt is eigenlijk alleen bedoelt voor kleine impellers of in vertragingen. direct drive met een noemale prop is funest en zeer zelker als je meer accu's eraan gaat hangen.

Als je sneller wil ik heb nog een oude Rapster 480 liggen met jamara pro 480 hs motor er nog in.

Jammer, dit kleine besje is denk ik gedoemd zijn dagen te slijten als slome racer. :P Want ik vind hem eigenlijk niet mooi genoeg om er echt veel geld in te pompen (Die servo op zn dak, das echt lelijk vind ik.)

Bedankt voor je aanbod, Theo!

Ik heb je rapster al op t forum voorbij zien komen, dat ziet er strak uit, ook met een lekkere lange neus zie ik, dus geen gedonder met CoG. Ik heb nog een zooitje KAN cells liggen, dus dat zou dr leuk in kunnen met die 480 motor. :P

Hoe gehavend is ie, en wat kost et, Theo?

Is ie mischien nog opnieuw te coveren? Ik vind dat fluorgroen/zwart thema toch echt subliem in de lucht, dus toekomstige speeders zullen daar indien mogenlijk ook aan moeten geloven. ;)

Ander idee: Speed300 7.2v erop, met een gunther propellor en dan die 7 cellen. Gaat dat meer pit leveren?

nauwelijks.
die 6v pakken, met een iets kleinere prop.

Maar eigenlijk zou ik helemaal niet meer investeren in zulke ouderwetse dingen. :P (vliegtuigen hebben helemaal geen remschijven nodig :wink: )

Back