mini quadcopter

Dat gaat.

Vaak kan je 3x de puls pakken met 1 servo kabel op het boardje.

Bij KK boardjes zit zo,n 3 in 1 kabel bij .

Mvg Johan

net alles aangesloten, alles werkt!! zit alleen nog met het probleem dat motor 2 langzamer draait, eerder stilstaat dan de rest. lijkt alsof hij aanloopt, maar motor vervangen en zelfde probleem. straks de regelaar maar is vervangen, of kan dit wat anders zijn?

calibratie? Wat gebeurt er als je een andere motor op poort 2 steekt? Wat als je deze motor op een andere poort steekt?

Dit probleem komt vaker voor, maar bij mijn weten bij poort 4. Dat kan je dan doorgaans negeren. Zodra je gaat vliegen (hoger toerental dan in je hand) reageert alles normaal.

ja calibratie heb ik gedaan.opzich snap ik dat wel, maar het is meer dat als ik bijvoorbeeld 1/3 gas geef en de quad snel over de rol as naar rechts beweeg, de rechter motor harder gaat en de linker zachter, waardoor de linker stopt en soms ook niet meer verder wil draaien. als dat in de lucht is valt ie uit de lucht. weet niet of je met vliegen ook zo'n grote correcties hebt, maar dit lijkt me toch niet helemaal goed... zijn die ss regelaars ook afzonderlijk te calibreren?

en hij vliegt!! nog wel behoorlijk wat afstellen en hij is nog erg zenuwachtig, maar hij vliegt!! props bijna vol moeten plakken om ze te kunnen balanceren, maar nu trillen ze niet meer;) gelijk maar even de gws 3blads besteld bij rctechnics. nu accu's weer opladen en straks maar weer proberen. is ook wel wennen omdat ik mode 1 vlieg, is best lastig met heli's/quads;)

inmiddels gister avond ook even buiten geprobeerd in de tuin. quad heeft erg veel last van groundeffect, maar zodra ik daar uit ben kan ik hem redelijk in bedwang houden. nog geen lange vlucht maar allemaal vluchtjes van rond 30 sec;) maar we vinden het in ieder geval heel leuk!! hoop snel weer buiten te kunnen oefenen;)

net wee heel even buiten geprobeerd. maar na 30 seconden weer landen in gras. daarna wil ik weer opstijgen, doet opeens motor 1 heel raar. ipv draaien gaat ie heel langzaam tikkend vooruit. ben dan ook bang dat de regelaar om een of andere reden is overleden, of is dit iets anders?

dat dacht ik ook, maar alles zit vast... ben dan ook bang dat regelaar kapot is... zou dat door het gras komen? was een beetje vochtig, maar heeft het amper aangeraakt...

Kom je achter door weer te gaan wisselen. Kapotte motor op goede regelaar en andersom en dan niet gek opkijken als het probleem vanzelf verdwijnt, was het toch een los contactje :)

ja precies;) hoop eigenlijk niet dat het de regelaar is, want die zit met stroom kabels etc helemaal ingebouwd. ga straks wel weer ff knutselen...

nou ik denk dat ie spookt. net weer ff proberen. eerste paar seconden nogsteeds niet goed, daarna begon hij te draaien en die ie het weer. toen terwijl hij draaide aan draadjes gefriemeld maar hij bleef het doen, dus zal wel goed zijn;) scheelt gelukkig weer een uurtje solderen en doen! kan het zijn dat motor beetje nat van binnen was en het daardoor kwam?

p.s. motor2, waarvan ik een paar posts terug zei dat hij veel later starte en leek alsof hij aanliep loopt inmiddels ook soepel, moest misschien gewoon inlopen;)

Sommige ESC's hebben het snel koud en willen dan niet opstarten, beetje warme lucht er over en ze doen het weer ;)

inmiddels ook mijn gws 3blad 5x3 propjes binnengekregen omdat ik overal las dat dit zoveel beter vloog;) wilde ze monteren, zie echter dat het prop gaatje veeeeel te klein is, moet ik dus uitboren.(weet ook niet waar de opvul ringen voor zijn als ze al zo klein als kleinste opvulring zijn;))

wel 1 vraagje hierbij. ik heb zowel de standaard propsaver mount als propcollets voor op de assen, wat is de beste montage keuze?

Back