Mini Springer Tug de "Jumper"

Zo,
De grofste delen zijn netjes geschuurd. De volgende stap, is het plamuren en weer schuren. Daarna is het tijd om de schroefas in te korten en het roer te solderen.
Ook heb ik een bestelling geplaatst bij Conrad:
-Figuurzaag (om de opbouw straks netjes te kunnen zagen)
-ijzerfiguurzaagjes (voor nette naden)
-koppeling 2mm naar 4mm
-graupner 3 blads schroef 30mm
-messing buisje (roerkoning)
-Alu plaat (om roer te solderen)

Nu zit ik ff te denken... kan je aluminium wel solderen?

gr. Sam

nah dan vouw ik het aluminium in de vorm, plak ik de onderkant helemaal af, as er in en vol laten lopen met epoxy. werkt lijkt mij ook prima toch?

Goeie middag,

Aluminium is goed te solderen met Durafix Easyweld, gewoon met een gasbrander.
Kost iets meer dan €20.- en is te verkrijgen in de bouwmarkt.

Gr, Dries

bedankt voor de tip, maar het is een lowbudget projectje wat ik zo veel mogelijk wil maken met materialen die ik nog heb liggen. nu heb ik hier geen gasbrander en 20 euro is voor mij al aardig wat. het is dus ook mogelijk met epoxy dus ga ik het maar zo doen.

groetjes Sam

het roer gaat 3 cm in de breedte en 5 cm in de hoogte worden. bedankt voor het aanbod mark, maar ik probeer het eerst wel op de Epoxy manier.. ;) anders hoor je het wel :)

Foto-Update

Net de naden geplamuurd:
s4zg.jpg

hwjn.jpg

Dat was het alweer!

De Jumper is geschuurd.
Nu is het afwachten op de postbezorger, tot ik met de as inkorten en inbouwen kan beginnen.

Gr. Sam

En weer niet stil gezeten.
Vandaag heb ik de schroefas en ingekort en er in gelijmd met bruislijm (constructielijm) :
wjv9.jpg

3mfa.jpg

c7r9.jpg

verder ook een ruwe opbouw van papier gemaakt:
o7zf.jpg

5yft.jpg

Er komen natuurlijk wel ramen in en een deurtje, maar er gaan niet heel veel details in komen aangezien het m'n eerste slepertje is en met details ga werken. Verder komen er natuurlijk van die duwplaten op de voorkant en er komen bolders op.

Morgen komt het pakketje waarschijnlijk binnen, dus dan zal ik wel aan het roer kunnen beginnen, hang ik de schroef er onder en maak ik misschien de motorsteun.

EDIT Eeeeen er gaan denk ik 2 lipo's parallel geschakeld in. dit omdat dat natuurlijk een langere vaartijd geeft, het past beter in de romp en het is wat meer gewicht.

Gr. Sam

Hallo,

Je bent wel lekker bezig, maar ik vind je opbouw afschuwelijk. Ik snap dat je het liefst alles zo hoekig mogelijk hebt, simpelweg omdat dat makkelijk en snel bouwen is.

Al zette je de brug voor het kistje neer waar die nu op staat, denk dat dat al een heel ander gezicht geeft.

Jan

hhhm jullie hebben wel gelijk! maar kijk, dit is een ruwe opbouw.. dit is waar ik ongeveer naar toe wil:
pqfb.jpg

eerlijk zeggen, is dit beter? :) en dan idd wat lager. ik moet me er eigenlijk nog maar eens goed in verdiepen.

Misschien een paarvoorbeelden van papier meer maken, kan je een beetje vergelijken en bepaalde details kiezen en zo 1 maken die hij zelf mooi vind, en ander hoeft het niet mooi te vinden, als jij er maar tevreden over bent

Back