mini-t monster (foto's!)

ik heb een tijdje geleden een stock mini-t op de kop kunnen tikken met de bedoeling om het deze winter eens goed onder handen te nemen. De mini-t was in slechte staat en flink afgeragt en een hoop onderdelen niet in orde, wat wel een tegenvaller was en dit ook niet in de advertentie gemeld was. Maar ach, het werd toch eenprojekt en uitleindelijk zal er weinig origineel meer blijven. Het doel van het projekt is een mini-monster te bouwen om te bashen met veel vermogen en een hoge topsnelheid...dat is nu inmiddels aardig gelukt. Het is nog niet helemaal klaar, maar ik ben een heel eind..
Dit is een lijstje met aanpassingen tot nu toe:
- Losi schokdempers
- kogellagers in de wielen en versnellinsbak
- MIP ball differentieel
- titanium CVD (GPM)
- titanium turnbuckles (GPM)
- Alu armen, voor en achter (GPM)
- Alu hubs, voor en achter (GPM)
- Stuurservo Hitec hs-55
- trinity off-road banden incl velgen
- Mamba CompX set (8000kv) met een 2S lipo
- Front chassis brace (3racing)
- Dual slipper clutch. (Losi)
- alu pinion gears (GPM)

Volgens mij heb ik het zo wel...ik heb nu nog klaar liggen: een keverkap met verlengde body-posts, maar die moet nog geschilderd worden.
Komende maand wordt het carbon chassis besteld en waarschijnlijk een alu gearbox...
Hier wat foto's:
mini-t004Small.jpg

Op deze foto zie je goed het verschil tussen de trinity wielen en de originele:
mini-t008Small.jpg

mini-t005Small.jpg

mini-t006Small.jpg

oh WAUWWWWWWWW !!!

Ik wou ze zelf ook die wielen maar waren vaak niet leverbaar en ze zijn duur ... dan dat alu er nog bij .....

need i say more ??? just WAUWWWWW

O my god dat is echt goedkoop hoor, hier in NL krijg je twee achterbanden voor 20 euro 8O

Je Mini T is echt stoer 8) hoe snel gaat die?
Ik vind die Dual slipper ook vet, wat is de juiste instelling voor z'n slipper?

Nog een andere offtopic vraagje: weet u waar je z'n upper cap kunt kopen ik wacht al maanden op z'n ding.

Hoe hard dat het gaat weet ik niet...te hard. Ik heb vanavond het enige plastik onderdeel in de ophanging afgebroken...de stuurknucle linksvoor. Als ik halfgas ga en geef langzaam gas bij dan komen de voorwielen los..erg gaaf maar schadelijk voor het autootje...

De slipper heb ik eerst vast gedraaid en daarna 5 slagen los. Het is zo afgesteld dat de spur eerst gaat slippen en dan pas de ball diff...

Met de uppercap bedoel je dan de chassis brace? Of echt de cap boven de kick plate en voor de servo? De eerste kan je bij www.rcxmini.com betellen de laatste bij http://stores.ebay.com/RCBoyz

Bij RCBOYZ heb ik ook de wielen en de MIP diff besteld, binnen een week binnen...

Bij RCXmini heb ik de rest besteld...erg goedkoop en zeer goede service..ook alles binnen een week binnen.

En noem me geen U ;)

Bedankt voor JE :wink: antwoord, ahh jammer dat ze allemaal buiten in NL zijn.
Heb geen credit card, dus... :oops:

gewoon een creditkaart aanvragen of een paypal account openen...

Net een nieuwe set schokbrekers besteld van GPM, nieuwe stuurknuckels en een alu versnellingsbak...totale kosten 20 euro :)

Thx:-), benieuwd naar de nieuwe spullen, pictures graag:P.
Ja dat is echt goedkoop!, heb voor mijn T alles in EU gekocht man veel te duur :lol:

@nusti, vraagje ;)
waar bestel je de onderdelen in amerika, welke shops en sites? omdat ik zelf ook van plan ben dingen uit amerika enz. te halen ben ik er wel benieuwd naar ;)

de sites staan een paar posts terug in dit topic. Daar haal ik eigenlijk het meeste...
RCXmini heeft ook een monstertruck sectie waar ik ook revo spullen koop.

Ik koop eigenlijk nooit meer bij towerhobbies omdat het versturen daar altijd 12 dollar kost en bij de andere sites rond de 6 dollar. Ook vermelden de sites waar ik bestel niet de juiste bedragen op de orderbon zodat ik eigenlijk nooit problemen heb met de douane....

www.rcmart.com is trouwens ook een goede. Bij al deze sites heb je het bestelde meestal binnen een week binnen (vrijdag bestellen, de week erop op vrijdag binnen)

Misschien erg offtopic, wanneer ga je het bestellen? mischien wil ik het graag meebestellen.

Ik heb inmiddels alweer besteld...volgende maand weer

hier trouwens 2 foto's met de ongespoten kap. ik heb vanmiddg verf gehaald om het te spuiten...
251206003Small.jpg

251206004Small.jpg

ERG vette mini-t, heb er zelf ook een, nog helemaal standaard :P maar wel met een speed 300 motor,, maar heb jij de standaard turnbuckles nog? mag ik er dan eentje van je kopen? want er is er eentje kapot en heb zelf wel een oplossing gemaakt maar die is niet al te inventief 8)

welke heb je nodig? en waar woon je?

Even een update. Ik heb de kap gespoten, moeten nog wel wat stickers op. Ben redelijk tevreden, behalve over de motorkap. Toch niet helemaal netjes gelukt en er is verf onder de tape gekomen;
281206001Small.jpg

281206003Small.jpg

281206004Small.jpg

Ik vind hem anders heel mooi geworden hoor, achja met Mamba is je kap toch zo....stuk:P.

Offtopic:
Heeft nog z'n upper cap liggen, waaraan je bumper vastmaakt?

Zeer vette kap. Mooie auto hoor ! 8O

Wat ik mij nu afvraag: Heeft zo'n Mini-T nou last van het feit dat die motor helemaal achterin het chassis hangt? Ik sta namelijk voor de keuze zo'n ding aan te schaffen, maar twijfel nog tussen de Mini-T en de M18T van X-Ray. Deze laatste heeft 4WD en de motor in het midden geplaatst. Ik zou hier graag wat meer over weten.

Gaat een Mini-T met een iets snellere motor (geen brushless) niet erg snel wheelies trekken?

Hoe is de performance van de Mini-T off-road? Zou ik de 4WD gaan missen? Ik wil dus puur off-road gaan rijden met het ding. Een vriend van mij heeft een nitro-buggy, en ik wil ook af en toe met hem off-road gaan, vandaar. Lijkt me leuk om met de 1/18 rondjes om zijn Nitro te draaien.....

Hoe eenvoudig is het om een Mini-T zo om te bouwen dat ik hem met mijn 40MHz zender kan besturen? Ik zou er het liefst een synthesizer ontvanger in plaatsen, maar ik weet niet of dat kan en past.

Groeten,
Mischa

mischa72 zei:
Zeer vette kap. Mooie auto hoor ! 8O

Wat ik mij nu afvraag: Heeft zo'n Mini-T nou last van het feit dat die motor helemaal achterin het chassis hangt? Ik sta namelijk voor de keuze zo'n ding aan te schaffen, maar twijfel nog tussen de Mini-T en de M18T van X-Ray. Deze laatste heeft 4WD en de motor in het midden geplaatst. Ik zou hier graag wat meer over weten. Gaat een Mini-T met een iets snellere motor (geen brushless) niet erg snel wheelies trekken?

Het heeft imo meer met achterwiel aandrijving te maken dan dat de motor achterin hangt. In de setup die ik rij trekt de mini alleen amaar wheelies. Met de iets snellere motor die hiervoor had gebeurde het zelden en als het gebeurde dan was het goed controleerbaar.

mischa72 zei:
Hoe is de performance van de Mini-T off-road? Zou ik de 4WD gaan missen? Ik wil dus puur off-road gaan rijden met het ding. Een vriend van mij heeft een nitro-buggy, en ik wil ook af en toe met hem off-road gaan, vandaar. Lijkt me leuk om met de 1/18 rondjes om zijn Nitro te draaien.....

De performance is goed. 4WD is beter. De mini-t heeft achterwiel aandrijving en is offroad zenuwachtig in bochten wat een 4WD een stuk minder heeft. Een 4WD gaat altijd makkelijker door wat ruigere terrein. (behalve als je dezelfde motor als ik erop hebt liggen...)

mischa72 zei:
Hoe eenvoudig is het om een Mini-T zo om te bouwen dat ik hem met mijn 40MHz zender kan besturen? Ik zou er het liefst een synthesizer ontvanger in plaatsen, maar ik weet niet of dat kan en past
Groeten,
Mischa

In mijn mini-t rij ik ook met een synth 40mHz, dus het kan wel. Is het makkelijk? Ja, maar duur. De RTR mini-t (dus niet de pro of de baja) heeft een snelheidsregelaar en ontvanger in 1. De stuurservo heeft 4 draden, want ook de FET voor deze servo zit niet in de servo zelf maar in de ESC/ontvanger. Als je een andere ontvanger plaatst moet je dus de stuurservo/servosaver en de ESC vervangen (kosten rond 50 euro) Het voordeel is wel dat je dan bijna elke motor kan gebruiken. Ik heb een SX3r regelaar gebruikt en je kunt dan elk aantal turns gebruiken van micro motoren. Aanrader is dan toch brushless, dan rij je een mini nitro zo voorbij...iets duurder, maar onderhoudsvrij en zeer sterk.

Dus Xray of mini-t? Ik zou op dit moment voor de 4wd gaan omdat ik een mini-t heb, maar niet voor de Xray. Niet omdat de Xray slecht is, verre van dat, maar de hop ups zijn een stuk duurder dan losi of associated en als je hard gaat wil je echt de hop-ups hebben. Alu is mooi maar in mijn geval ook nodig om het heel te houden...
Ik zou zelv eens kijken naar de mini-lst (niet mijn voorkeur) en naar de Team associated rc18t of rc18mt. Ik hoop dat je er iest aan hebt, als je nog vragen hebt kun je ze altijd stellen...

Back