Hoi Frans,
Toen ik hem binnenkreeg was ik behoorlijk enthousiast, had jaren niets met RC gedaan (kinderen enzo

).
Wel van mijn twaalfde af gevlogen met vliegtuigen maar zeker geen heli's.
Was erg onder de indruk van wat je krijgt voor je geld en gelijk kwam de gekte weer terug.
Eerst geprobeerd met het bijgeleverde zendersetje te hoveren in de achtertuin wat best aardig ging echter kreeg ik veel last van storingen.
De Zenders van Walkera staan niet echt bekend als goede zenders, het inwendige ziet er ook best wel een beetje slordig uit

.
Dus gaan sleutelen om de storingen eruit te krijgen, dagen op internet gezocht naar knowhow, alle electronica heen en weer verplaatst etc.etc., uiteindelijk toch maar een echte zender/ontvanger 2ehands gekocht(futaba ff8us).
Dit ging toen best aardig maar het blijft een redelijk zenuwachtig toestel wat continu bestuurd moet worden en met wat wind naar mijn mening moeilijk buiten te vliegen is (voor een beginner zoals ik), de walkera gyro is trouwens behoorlijk temperatuur gevoelig dus je leert wel met je rudder sturen

.
Ik heb dus helaas erg veel gesleuteld en gezocht in het begin, Wel heel veel geleerd maar jammer genoeg weinig vlieguren gemaakt.
Uiteindelijk is het bloed nog steeds aan het borrelen en heb ik ondertussen een MiniTitan gekocht (veel stabieler en technisch onvergelijkbaar) en ben al aan het orienteren voor iets groters..... :lol:
Kortom:
Het ziet er heel gelikt uit, lekker veel bling, je honger wordt enorm aangewakkerd, maar je moet er geen wonderen van verwachten.
Er zijn jongens die zeggen dat ze er gewoon makkelijk mee vliegen, zelfs sport/3D, maar ik moet het eerste fimpje nog vinden wat dat bewijs levert (zal nu best wel iemand een filmpje posten natuurlijk :roll: ).
Als ik het over mocht doen had ik de stap toch liever overgeslagen en de centen uitgegeven aan bijv. een nieuwe zender en direct een heli van betere kwaliteit.
Mijn persoonlijke mening, hoop dat ik niemand beledig (puts on flamesuit...)
Eric