Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Maybe zei:
Ok das jammer, dan betaal je voor 4 servo's waar je niks mee doet

Dat is het nadeel als je kiest voor RTF.

Opm. je doet er overigens verstandig aan om een digitale Servo op de staart te zetten.

die DX7 zit niet bij de RTF set , maar als je de DX7 wil kopen zitten daar 4 servo's bij waar ik niets aan heb, bedoel ik

EricW zei:
Helemaal je eigen keuze natuurlijk....

Maar Voor 1000€ kocht ik heel wat anders dan wat jij hier opsomt.
Met dat geld heb je aan de MiniTitan uitgerust met een GY401 en goede servo's een fantastisch stabiele heli waar je (eerst)mee kan leren en (later) 3Dvliegen, zelfs nog bij windkracht 3 tot 4.
Ondertussen komen ook al de Allu. upgrades uit voor de MiniTitan.
Ik heb nog weinig ervaring met heli's maar weet wel dat deze heeel lekker vliegt (ben begonnen met een Walkera 60B).
Ik heb vandaag tussen de buien heerlijk gevlogen.
En een veel betere zender/ontvanger (2.4 Ghz) set past naar mijn idee dan zelfs ook nog binnen je budget.
Of reken ik niet goed?

Hoi Eric,
Wat was jou ervaring met de Walkera 60, ik zit te dubben.... heb een 60 full mettal op het oog...
Frans.............

Hoi Frans,

Toen ik hem binnenkreeg was ik behoorlijk enthousiast, had jaren niets met RC gedaan (kinderen enzo :) ).
Wel van mijn twaalfde af gevlogen met vliegtuigen maar zeker geen heli's.
Was erg onder de indruk van wat je krijgt voor je geld en gelijk kwam de gekte weer terug.
Eerst geprobeerd met het bijgeleverde zendersetje te hoveren in de achtertuin wat best aardig ging echter kreeg ik veel last van storingen.
De Zenders van Walkera staan niet echt bekend als goede zenders, het inwendige ziet er ook best wel een beetje slordig uit :).
Dus gaan sleutelen om de storingen eruit te krijgen, dagen op internet gezocht naar knowhow, alle electronica heen en weer verplaatst etc.etc., uiteindelijk toch maar een echte zender/ontvanger 2ehands gekocht(futaba ff8us).
Dit ging toen best aardig maar het blijft een redelijk zenuwachtig toestel wat continu bestuurd moet worden en met wat wind naar mijn mening moeilijk buiten te vliegen is (voor een beginner zoals ik), de walkera gyro is trouwens behoorlijk temperatuur gevoelig dus je leert wel met je rudder sturen ;).
Ik heb dus helaas erg veel gesleuteld en gezocht in het begin, Wel heel veel geleerd maar jammer genoeg weinig vlieguren gemaakt.
Uiteindelijk is het bloed nog steeds aan het borrelen en heb ik ondertussen een MiniTitan gekocht (veel stabieler en technisch onvergelijkbaar) en ben al aan het orienteren voor iets groters..... :lol:
Kortom:
Het ziet er heel gelikt uit, lekker veel bling, je honger wordt enorm aangewakkerd, maar je moet er geen wonderen van verwachten.
Er zijn jongens die zeggen dat ze er gewoon makkelijk mee vliegen, zelfs sport/3D, maar ik moet het eerste fimpje nog vinden wat dat bewijs levert (zal nu best wel iemand een filmpje posten natuurlijk :roll: ).
Als ik het over mocht doen had ik de stap toch liever overgeslagen en de centen uitgegeven aan bijv. een nieuwe zender en direct een heli van betere kwaliteit.
Mijn persoonlijke mening, hoop dat ik niemand beledig (puts on flamesuit...)
Eric

Mag gerust concluderen dat TT meer heli's heeft verkocht dan welk merk dan ook.

Align had vorig jaar al ruim meer als een miljoen (Ja je leest het goed) T-rexjes verkocht.. (de kleintjes)... Binnen een maand na de release van de T-rex 600 waren er al 6000 verkocht. TT mocht willen zulke verkoopcijfers ooit te halen. Overigens heeft TT ook meer dan zijn deel aan opstartproblemen gehad met de Raptor serie :wink:

Ik ben het in dit geval met Laurens eens dat het waarschijnlijk niet veel uitmaakt WAT je kiest, als de onderdelen maar gemakkelijk verkrijgbaar en betaalbaar zijn. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor Align omdat ik daar ruime ervaring mee heb... mijn 450SE heeft al een aantal keer de grond omgeploegd en daar is nooit meer kapotgegaan dan: bladen, paddles, assen en wat lagers... Ook heeft align zelf meer ervaring met electro en is de 450S en de 450SE het resultaat van jaren ervaring en constant verbeteren van het product. Er is zelfs verschil tussen ouderen 450SE v1 en nieuwe 450SE v1's....

Cheers,

Richard

Vandaag nog ff bij mijn modelshop geweest en de Protech Zoom 450 valt af omdat de onderdelen voorziening op het moment
zeker niet top is.Zal nog wel ff duren voor dat het weer gaat lopen.

Dus blijven er 2 over

Mini Titan 325 of de T-REX 450

Heb alvast een MX 12 zender gekocht ( alvast wennen op de sim ) nu nog beslissen over heli en electronica.
Had inmiddels al begrepen dat de 401 een goeie keus is voor de Gyro

je hebt een goeie zender gekocht
en veel gaan oefenen op de sim,,,

en ja de gyro 401 is een van de betere gyro's

en jammer dat het geen zoom word,,
wat voor een beginner belangrijk is dat de onderdelen
wel te verkrijgen zijn,,
het klopt dat protech een beetje worstelt met leveren
maarre wat wil je hun fabriek is net afgefikt
en ze zijn hard bezig om het weer op rolltjes te krijgen,,

maar veel geluk bij het kiezen van de heli
maak niet uit welke je kiest zullen allebei hele
goede hekli's zijn

groetjes baileys

ja heeft idd met die brand te maken, das natuurlijk balen voor hun maar ik ga straks niet weken of maanden zitten wachten op onderdelen.
Mijn eerste keus was ook de 450 zoom. :? :?
Ik denk dat het nu de Mini Titan 325 word.Lees heel veel positieve ervaringen met deze heli

Dit is op 14 mei jl, gepost op het Protech forum :(

Ik denk dat het nu de Mini Titan 325 word.Lees heel veel positieve ervaringen met deze heli

Verstandige keuze, hier zal je zeker GEEN spijt van krijgen :D

Opm. Als beginned Heli vlieger wel een trainingskruis en evt. Fly Bar gewichten (PV0828) gebruiken!

dan word het de volgende setup

Mini Titan 325 met brushless en esc
MX12 zender
Futaba Gyro GY401 + Servo S9254

welke servo's heb ik nog nodig ??
Hitec Servo HS-56HB of bijv. Robbe Futaba S3101

als lader dacht ik een Ultramat 14 met een Robbe Lipoly balancer

welke servo's heb ik nog nodig ??

Zelf heb ik Robbe FS60's op de swash zitten :D

Opm. Metal Gear servo's zijn crash bestendiger!

Een Ultramat 14/15 met Robbe Li-Po balancer lijkt mij een goede keuze.

Het prijsverschil aan je (eigen) shop voorleggen en wellicht komen jullie er samen uit :D

Nooit :2gunfire: is mis :2gunfire: :mrgreen:

Maybe zei:
Het prijsverschil aan je (eigen) shop voorleggen en wellicht komen jullie er samen uit :D

Nooit :2gunfire: is mis :2gunfire: :mrgreen:

ja is mijn bedoeling ook :D als ie maar een beetje in de buurt komt vind ik het best.
Scheelt ook versturen enz. maar zag ze voor zo 250 euro overal , en nu ineens 219
Zal vrijdag naar hem toegaan

The ICE Factory zei:
Heb alvast een MX 12 zender gekocht ( alvast wennen op de sim ) nu nog beslissen over heli en electronica.

Hmm, heb je gevraagd of je daardoor je korting niet verliest ? Bij de meeste handelaars die ik ken, krijg je een fikse korting wanneer je het hele pakket in 1 keer koopt.

dancooper zei:
The ICE Factory zei:

Hmm, heb je gevraagd of je daardoor je korting niet verliest ? Bij de meeste handelaars die ik ken, krijg je een fikse korting wanneer je het hele pakket in 1 keer koopt.

Geen idee maar kon deze zender voor een super prijs kopen. :D :D
de rest haal ik gewoon bij mijn eigen shop

imbusjes zijn altijd wel handig. boor demontatie van je heli :D (wel goede kopen)

Back