Mini turbine 50mm???

hoi frema .ha okee las een paar pagina terug dat je wat aan felipe zou vragen .
en ow toch mee bezig van 55 naar 50 gniffel geef mensen als frema toch meer kans als mensen die het wiel opnieuw willen uivinden .

hoi frema .ha okee las een paar pagina terug dat je wat aan felipe zou vragen .
en ow toch mee bezig van 55 naar 50 gniffel geef mensen als frema toch meer kans als mensen die het wiel opnieuw willen uivinden .

Ja heb ik gedaan ,maar hij houd het motortje liever zelf.
Hij had er twee ,maar is er 1 kwijtgeraakt in de USA , lang verhaal, maar die andere vliegt ie nog gewoon mee.

oh ja nu we toch met dit soort dingen bezig zijn .

Er zou een nieuwe kleine ,en dan bedoel ik heeeel kleine turbine van Jetcat tentoon gesteld worden op Jetpower.
Of het nu een gerucht is ,of waar is , ik weet het niet.
Iemand meer info?:confused:

Heb al meerdere 'hints' opgevangen, tijdje terug ook al van jetcat gehoord dat er 'iets speciaals' op JP zou komen...

Mn gevoel zei toen ook al iets kleins, maar we zullen het over een paar weken zien ;)

Ik verwacht wel dat 't in de verste verte niet lijkt op die staafmixer van lisand ;)

Ik zat net nog even te kijken naar de jetjoe junior op youtube en daar zie je dat hij tegen de 800 graden aan loopt. Heet en erg slecht maar dat weten we al. Ik zag daarnaast filmpjes van temperaturen rond de 610-630 volgas. Hebben ze de temperatuur sensor verkeerd? Andere motor? Nee, hij is custom build door ausjets :) Deze mensen nemen een jetjoe motor en verbeteren hem enorm. Dat is nog wel eens leuk. Prijs net boven de 1500 dollar. Als hij inderdaad maar net boven de 600 graden zit bij 240.000 toeren dan is het best een leuke optie. Voor dat geld is het het proberen waard (1/2 van een lambert). Ik ben niet meer zo bang voor een jetjoe gezien mijn ervaring ermee en dit lijkt me een klein risico. Ik hoor van ausjets goede verhalen en dat zijn mensen met kennis.

Wie weet volgend jaar een kleine turbine..... :)

Nou ik kan je zeggen dat ze hem niet verbeteren hoor.
Ik heb die filmpjes ook gezien , en als je hoort wat voor zagend geluid de turbine maakt als ie uit gedaan word , das niet best.

Brett Smitty beweerd wel dat het beter is maar ik vind van niet.
Als de motor van uit jetjoe geleverd word , dan is de stuwcone opening te klein.
Je moet dan maar liefst 3mm van de cone afhalen.
De stuwdruk dondert naar beneden , want jetjoe kreeg enkel maar 1.5kg als de motor op 800 graden liep.
Ik heb toen gemaild naar Brett dat ik de oplossing wist , maar daar wou hij niks van weten .
De motortjes zijn absoluut nog niet goed , en blijven problem houden met preload en hoge temperaturen.
Als je foto,s van die kleine wil hebben , dan stuur ik ze wel een keer.
Ze hebben grote fouten gemaakt met het compressor wiel , geen goede flow.

Ik zag je reactie toen ik de tread op rc-universe las. Een aangepaste junior die met goede temperaturen draait zou nog 3.7 lb leveren, dat is meer dan 1600 gram. De conus zou ook niet ingekort zijn. De aanpassingen die ze doen zijn de lager voorspanning en balanceren. Dat is zeker nodig bij een jetjoe.

Dat gieren bij aftoeren doet mijn 1400 ook. Naja deed, hij doet het nu een stuk minder. Smering en lagering heb ik niets aan aangepast maar de stuw conus wel. Daarmee leek het flink te veranderen. Een te strakke conus lijk je goed te kunnen horen bij het aftoeren. Dat is misschien ook de oorzaak van de hoge temperaturen omdat de lucht stroming bij de uitgang helemaal fout is.

Ik geloof best dat de compressor niet klopt en veeeeeeel beter kan maar dat denk ik bij de 1400 ook. Er lijken nu een paar jr's goed te lopen zonder aanpassing aan de compressor. Het is vast bruikbaar maar verre van ideaal.

Al zou hij 1300 gram leveren, dan nog is het erg leuk :) Mijn 1400 draait nu echt geweldig en ik ben er super blij mee. Ik denk dat de junior met wat aandacht ook best goed kan draaien en dan maar met wat minder vermogen. Op een schuim kistje is 1300 gram ook best leuk :)

Ik ga eens informeren bij ausjets......

ik weet niet of dat zo ideaal is, het kan rap misgaan bij die kleine dingetjes. En om er lol mee te hebben denk ik dat je die 1500gr stuwkracht op zijn minst nodig hebt. voor op een schuimvliegertje gaat dat wel maar je moet zowiezo goed op het gewicht letten of je bent direct underpowered :)

Ik kan me niet voorstellen dat een twinjet zoveel minder vliegt met 1300 gram stuwkracht ;) Als ik zie hoe hard dat gaat en ze volgas meestal alleen verticaal gebruiken.......

Daarnaast meten een hoop 3.6 tot 3.8 lbs :) Dat is 1633g tot 1742g stuwkracht. Eat that lambert! (geintje ;)) Stuwconus aanpassingen leiden tot grote temperatuur dalingen maar hoeven niet tot grote stuwkracht dalingen te leiden, dat heb ik ook al gemerkt. Ausjets lijkt goed bezig te zijn al lost dat niet de oorzaak op. Ik zie bij de junior dezelfde problemen als bij de jj 1400 en die krijg je vrij eenvoudig toch ook erg mooi lopend. Je verliest performance maar als je dat voor lief neemt......

Ik denk dat het voor mij altijd nog even wachten word tot ik er 1 in het bezit mag hebben haha. maargoed, ik denk maar zo over 10 jaar zijn ze spotgoedkoopt door de nieuwe technologieën, dus mijn doel: over 10 jaar een eigen turbine hebben :D haha

Ik denk niet dat ze spotgoedkoop zullen zijn maar wel iets goedkoper misschien. Het blijft een complex geheel, dat zal nooit echt goedkoop kunnen worden.

wie weet tot wat EDF in staat is over 10 jaar, qua batterij capaciteit en rendement.
Als de ontwikkelingen doorgaan zoals ze nu doen.

Vermogen van de motor en fan is al erg goed, doet niet veel onder voor turbine ;) Energie opslag is nog iets minder maar als dat nog flink verbeterd is edf (op het geluid na dan) de beste keuze.....

Ik heb contact gehad met brett en het komt hier op neer voor de junior:

De junior wordt door ausjets gekocht als kit. Die balanceren de wielen heel nauwkeurig en vele malen nauwkeuriger van jetjoe. Hierdoor is de belasting voor de lagers (hele kleine grw lagertjes :)) een stuk minder. Ze gebruiken ook een betere veer voor de voorspanning, dit gaat bij jetjoe fout. Hierdoor blijft de motor heel en loopt hij niet na 10 min vast, wat een aantal mensen al ervaren hebben.

Probleem 2 is de afdichting van de kamer. De o ring is erg dun en de marges tussen de cover en de compressor cover te groot. De oring kan het niet goed dicht houden en dat gaat lekken. Ausjets past de sleuf voor de o ring aan en gebruikt een dikkere o ring die beter past en wel goed afsluit.

De marges tussen compressor en cover worden ook getuned zodat deze optimaal is. Dit wordt zo afgesteld dat de marge maximaal is zonder dat de stuwdruk terug loopt. In de praktijk is dat 0.002 inch.

Daarna wordt de uitlaat opening getuned zodat de motor net onder de 700 graden zit maar wel zo dicht mogelijk tegen de 700 aan. Dit levert regelmatig een stuwdruk van ruim 16,9N op. Een stock jetjoe met 800 graden egt haalt dat nog niet eens, die haalt net 15N.

Klinkt toch erg goed. Als de motor heel blijft en goed presteerd dan ben ik tevreden. Al is het ontwerp slecht, prestaties tellen :)

Back