Mini Vbar setup lukt niet

Hallo,

na altijd met flybar gevlogen te hebben heb ik nu in verband met de verkrijgbaarheid van onderdelen
een mini vbar overgenomen van iemand. Zat nog nieuw in het zakje dus zou probleemloos moeten werken hoopte ik.
Maar helaas het instellen lukt niet :(

Ik heb de s bus aansluiting van de ontvanger aangesloten op RXC van de vbar
Accu op de ontvanger.
PC software verbinding is goed. USB, connected en ready allemaal groen.
Tabblad start > Create new setup.
Tablad receiver > Futaba sbus > cold start

Ik zie dan Initializing staan. Als dat klaar is verschijnt er een plaatje van een ontvanger met een sbus aansluiting naar een vbar. Ook zie ik de nummers bij de verschillende functies veranderen.
Vervolgens gebeurt er niks meer.

Op dit filmpje ReadyHeli Basic Mikado VBar Set Up Tutorial www.ReadyHeli.com - YouTube zie ik dat vanaf 7:10 ongeveer na het initialiseren de software ook op de zender reageert. Bij mij niet helaas

Op het eerste scherm van de pc software staat versie 5.3.4b en vstabi 5.3.4 en een serienummer.

Iemand een idee wat mijn probleem kan zijn?

Vlieg je ook futaba?
Ik moet bij mijn jeti via ppm of digitale input Uitzenden. Op sbus heb ik ook geen signaal.

Ja ik heb een T16IZ. Ik heb het met twee ontvangers geprobeerd. Een R2008SB en een R7008SB.
Maar op sbus moet toch een signaal staan lijkt mij. Of kun je zoiets aan en uitzetten?

Ik heb de boel nu aangesloten met voor iedere functie een kabeltje. Setup gaat nu goed tot op het punt dat de servo's aangesloten moeten worden.
De pc software reageert wel maar de servo's doen niets.

Bij mijn zender kan ik inderdaad bij een aantal uitgangen toewijzen welk signaal hij uitzend. Dit moet wel matchen. En als je de zender op sbus houd en de vbar op digitale input zet? Of vanalles al geprobeerd? Tijdens de setup bewegen niet in alle menu's de servo's op de input van de zender. Dus kijk even goed in welk tab blad je zit.

Alles al geprobeerd.
In het eerste scherm van de pc zie ik linksonder bij live display de balkjes met de zender meebewegen.
De kanalen zijn goed aangesloten. Wat ik met de zender stuur zie ik op het scherm bewegen.
In tabblad receiver > separate channels
In tabblad transmitter > alles beweegt op het scherm
In tabblad servo's > servo's aansluiten en eventueel richting veranderen.
In mijn beleving zouden de servo's nu moeten bewegen, anders weet je niet of ze de goede kant op gaan.
De vbar geeft de signalen niet door lijkt het wel.

Vreemd dit, zijn je servo's wel bekrachtigd? Of kun je ze gewoon met de hand verdraaien.

Kan ze gewoon met de hand verdraaien.
Bij het aansluiten hoor ik wel een heel klein tikje. Dat zal denk ik zijn omdat de spanning er op komt.

Misschien een stomme vraag, maar zitten de stekkers goed? Niet omgedraaid?

Ik dat menu moeten ze inderdaad mee bewegen

Als je alles goed hebt ingesteld in je zender heli programma en h-1 als aansturing, moet je op transm. Blad in vstabi setup die balkjes zien bewegen bij input.

Bijlagen

• 1685458251006464466569834555019.jpg
    1685458251006464466569834555019.jpg
    425,5 KB · Weergaven: 103
  • 16854582779297292643076414081212.jpg
    16854582779297292643076414081212.jpg
    488,1 KB · Weergaven: 94
Hier is hij al voorbij als ik het goed begrijp. Hij heeft het over tab servo. In deze stap horen de servo's nog niet mee te bewegen.

Die stap ben ik idd al voorbij. De balkjes bewegen mee met de zender, dus tot zover gaat het goed.
Daarna komen er een paar tabbladen die naar mijn idee niet belangrijk zijn om de servo's te laten bewegen. De swash in pc heb ik op HR3 staan.

Nu moet de zender eerst even aan de lader, hij zegt dat ie leeg is :(

En als je door gaat naar de ruder? Doet die het wel? Dan zou je inderdaad nog een verkeerde swash hebben ingegeven. Of heb je in je zender ook een swash opgegeven? De zender moet zeg maar dom zijn. En alleen je pitch en gas mixen. Rest doe je in vbar.

Back