mini-z ALGEMEEN draadje en gelijk een vraagje

Discussie in 'Electro onroad' gestart door erik1203, 11 jan 2013.

  1. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Hoe reset je de beginwaardemn van een mini? Ik heb een mr-02 en 27mhz zender. Hij flipt m de pan uit als ik de zender en auto aanzet.

    @mackbreaker, je kunt de auto uitrekken door onder dat kunststof plaatje op te schuiven... De skyline heb ik ook, maar past niet op een mr-02.
     
  2. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    De bandjes even goed schoonmaken met remmenreiniger en je hebt weer grip..
     
  3. gpz_decoy

    gpz_decoy

    Lid geworden:
    21 jan 2013
    Berichten:
    167
    Probleem op gelost kapotte lager op een achter wiel
     
  4. gpz_decoy

    gpz_decoy

    Lid geworden:
    21 jan 2013
    Berichten:
    167
    vandaag om 2 uur gaan we met een groepje rijden bij toprc in uden
     
  5. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Hmmm, ik kijk wel even.... Zal zoiezo even de juiste tas pakken!
     
  6. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    ik zoek voor deze winter ook een mini circuit racertje al heb ik geen ervaring met die dingen.

    ik vraag me dus af of die mini z dingen wel degelijk gebouwd zijn en deftig bestuurbaar zijn, met andere woorden zijn ze die 350 euri's waard?


    bij iemand boven op zolder gaan we een baantje maken om te kunnen rijden, de vraag is enkel wat een goede ondergrond zou zijn om een circuit van te maken :confused:

    zat zelf aan "Novilon" (vloerzeil) te denken als dit niet te glad zou zijn....
     
  7. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    350€? Hoe kom je bij die prijs? Hier kosten de mr-02 159€, en de nieuwe 260 meen ik.

    Ze zijn supersterk, hooguit bij een flinke botsing een spiegel of spoiler dat afbreekt.
     
  8. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Een MR-03, met een zender gaat echt wel naar de €350.
    Maar de MR-02 is een heel goed begin om mee te gaan rijden. Alleen nog even kogellagertjes erin, goede bandjes erom en de achterdemper en T-bar vervangen en je kunt héél goed meekomen. Ik heb daarmee menig MR-03 achter me kunnen houden. Was het maar weer winter......
     
  9. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    mijn voorkeur gaat toch naar de mr-03 met zender kom ik vlot aan die 350 euro's.

    ik neem wel aan dat zo'n mr-03 gelagerd is en niet veel hop ups meer nodig heeft???
     
  10. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Andere banden zoiezo, want de orginele zijn ruk!
     
  11. TomK

    TomK

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    4
    Is niet standaard gelagerd. Behalve lagers heb je niet meer nodig dan een stijvere T-bar en bandjes (die gaan per 4, hebt een setje nodig
     
  12. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Hier al eens gekeken? Mini-z club : Scuderia Antverpia
    Staat veel oude info op, maar ze zijn nog steeds actief. Zal zeker eens langs gaan om te kijken of Mini-Z je gaat bevallen. Of beter niet, want wij weten dat het heel leuk en verslavend is ;-)
     
  13. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Vervelen op zondag?
    Geef je zender een kleurtje.
    Mijne was origineel grijs en vond de zwarte limited edition wel echt vet.

    Misschien in de toekomst nog eens herspuiten,de licht grijze (zilveren) stukken in cherry rood.De rest blijft dan mat zwart.Dit past beter bij mijn Dnano want heb de rode Mitsubishi lancer body erop.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Bulldog X

    Bulldog X

    Lid geworden:
    4 apr 2008
    Berichten:
    7
    Thanks Marten,

    Scuderia is inderdaad nog actief en op donderdag 22/08 vanaf 19:30 kan er gereden worden.
    Als je meer info wil laat maar weten.
     
  15. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Om mijn MR-03VE met zender en de nodige banden en optiestukken rijklaar te maken heb ik zelfs 600€ uitgegeven
    Dit was dan wel met de "betere" zender van kyosho.
     
  16. JeroendB

    JeroendB

    Lid geworden:
    1 jun 2006
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Amersfoort
    Over welk type bandjes hebben we het dan, merk/type??
     
  17. xraygek

    xraygek

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Amersfoort
    Voor de stock achterbanden is de MZW-38 20 of 30 shore de band die het meest word gebruikt.

    Voor de stock voorbanden en de abarth 500 is de MZW-37 20 of 30 shore meestal de beste keus.
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Kan er iemand mij aub eens wat uitleg geven ivm. mini-Z auto's?
    Ik ben dus op zoek naar eentje,ofwel mr-03 ofwel misschien mr-02.
    Maar nu zag ik in de modelbouwwinkel een mr-02 i,deze was goedkoper dan een gewone maar deze heeft blijkbaar geen rem functie??Waar is dat goed voor :s
    Ook ben ik op het net gaan kijken en zie mr-02 ex staan,wat wil die ex dan weer zeggen?
    Hetgene waar ik eigenlijk naar op zoek ben is dus een gewoon normale mr-03 (of 02) met rem functie,zender hoeft er niet bij maar mag wel,nieuw of 2dehands.Maar snap dus niet goed naar wat allemaal te kijken en rekening mee te houden.
    grts Dennis
     
  19. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Natuurlijk hebben ze een rem functie. Kwestie van de trim goed zetten. De mr02ex heeft wel eens wat problemen met de vertraging voordat hij achteruit gaat. Maar dat is te verhelpen door op een club even het programmeer kastje erin te steken en de settings aan te passen. De 02ex werkt met de kt-18 zender, net als alle andere modellen
    Nu is er een instap mr03 gekomen, met dezelfde Specs als de gewone mr03, behalve de zender. Deze werkt met de kt-19 zender. Die is niet compatibel met de kt18, en werkt dus ook niet met de andere modellen
    Koop gewoon een mr02ex, das momenteel nog steeds de beste koop. En er zijn nog volop onderdelen voorhanden
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  20. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    De mr 02ex is dus een 02, met dezelfde electronica als de mr03
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015

Deel Deze Pagina