mini-z ALGEMEEN draadje en gelijk een vraagje

Hoe reset je de beginwaardemn van een mini? Ik heb een mr-02 en 27mhz zender. Hij flipt m de pan uit als ik de zender en auto aanzet.

@mackbreaker, je kunt de auto uitrekken door onder dat kunststof plaatje op te schuiven... De skyline heb ik ook, maar past niet op een mr-02.

gisteren een tijd gereden met de mini z
en ineens?

begon de auto teslippen en kwam hij niet zo strak door de bochten als hij eerst deed.
bandjes vervangen en nog steeds gleed de achterkant weg
iemand een idee?

De bandjes even goed schoonmaken met remmenreiniger en je hebt weer grip..

ik zoek voor deze winter ook een mini circuit racertje al heb ik geen ervaring met die dingen.

ik vraag me dus af of die mini z dingen wel degelijk gebouwd zijn en deftig bestuurbaar zijn, met andere woorden zijn ze die 350 euri's waard?

bij iemand boven op zolder gaan we een baantje maken om te kunnen rijden, de vraag is enkel wat een goede ondergrond zou zijn om een circuit van te maken :confused:

zat zelf aan "Novilon" (vloerzeil) te denken als dit niet te glad zou zijn....

350€? Hoe kom je bij die prijs? Hier kosten de mr-02 159€, en de nieuwe 260 meen ik.

Ze zijn supersterk, hooguit bij een flinke botsing een spiegel of spoiler dat afbreekt.

Een MR-03, met een zender gaat echt wel naar de €350.
Maar de MR-02 is een heel goed begin om mee te gaan rijden. Alleen nog even kogellagertjes erin, goede bandjes erom en de achterdemper en T-bar vervangen en je kunt héél goed meekomen. Ik heb daarmee menig MR-03 achter me kunnen houden. Was het maar weer winter......

mijn voorkeur gaat toch naar de mr-03 met zender kom ik vlot aan die 350 euro's.

ik neem wel aan dat zo'n mr-03 gelagerd is en niet veel hop ups meer nodig heeft???

Is niet standaard gelagerd. Behalve lagers heb je niet meer nodig dan een stijvere T-bar en bandjes (die gaan per 4, hebt een setje nodig

Vervelen op zondag?
Geef je zender een kleurtje.
Mijne was origineel grijs en vond de zwarte limited edition wel echt vet.

Misschien in de toekomst nog eens herspuiten,de licht grijze (zilveren) stukken in cherry rood.De rest blijft dan mat zwart.Dit past beter bij mijn Dnano want heb de rode Mitsubishi lancer body erop.

zods47.jpg

2v3k1es.jpg

Een MR-03, met een zender gaat echt wel naar de €350.
Maar de MR-02 is een heel goed begin om mee te gaan rijden. Alleen nog even kogellagertjes erin, goede bandjes erom en de achterdemper en T-bar vervangen en je kunt héél goed meekomen. Ik heb daarmee menig MR-03 achter me kunnen houden. Was het maar weer winter......

Om mijn MR-03VE met zender en de nodige banden en optiestukken rijklaar te maken heb ik zelfs 600€ uitgegeven
Dit was dan wel met de "betere" zender van kyosho.

Kan er iemand mij aub eens wat uitleg geven ivm. mini-Z auto's?
Ik ben dus op zoek naar eentje,ofwel mr-03 ofwel misschien mr-02.
Maar nu zag ik in de modelbouwwinkel een mr-02 i,deze was goedkoper dan een gewone maar deze heeft blijkbaar geen rem functie??Waar is dat goed voor :s
Ook ben ik op het net gaan kijken en zie mr-02 ex staan,wat wil die ex dan weer zeggen?
Hetgene waar ik eigenlijk naar op zoek ben is dus een gewoon normale mr-03 (of 02) met rem functie,zender hoeft er niet bij maar mag wel,nieuw of 2dehands.Maar snap dus niet goed naar wat allemaal te kijken en rekening mee te houden.
grts Dennis

Natuurlijk hebben ze een rem functie. Kwestie van de trim goed zetten. De mr02ex heeft wel eens wat problemen met de vertraging voordat hij achteruit gaat. Maar dat is te verhelpen door op een club even het programmeer kastje erin te steken en de settings aan te passen. De 02ex werkt met de kt-18 zender, net als alle andere modellen
Nu is er een instap mr03 gekomen, met dezelfde Specs als de gewone mr03, behalve de zender. Deze werkt met de kt-19 zender. Die is niet compatibel met de kt18, en werkt dus ook niet met de andere modellen
Koop gewoon een mr02ex, das momenteel nog steeds de beste koop. En er zijn nog volop onderdelen voorhanden

Laatst bewerkt door een moderator:
De mr 02ex is dus een 02, met dezelfde electronica als de mr03

Laatst bewerkt door een moderator:
Back