Hallo allemaal,
Ik ben van plan binnenkort mijn 3e multirotor te bouwen, in dit geval een miniquad (250 size) met als doel om FPV te vliegen over weilanden en stranden.
De reden dat ik jullie om advies vraag, is omdat ik alleen nog ervaring heb met een F450 (quad) en een F550(hexa). Ik ben dus helemaal nieuw in de miniquad wereld
Als build heb ik nu het volgende uitgekozen:
- ZMR 250 carbon
- DYS BE1806 2300KV (5x, 1 reserve)
- AFRO 12A ESC (5x, 1 reserve)
- Gemfan 5x3 inch 5030, 4 paar (zijn 'cheap as beans')
- Gemfan 5x4 inch 5040, 4 paar (zijn 'cheap as beans'
- FrSky delta 8 receiver, icm met mijn Futaba T8J
- ImmersionRC 600mw transmitter (heb ik nog liggen)
- 600 VTL cam, waarschijnlijk deze: Klik
- Naze 32 acro
Wat vinden jullie van deze build? Zijn er nog dingen die verbeterd kunnen worden?
- Ik ben ook nog niet helemaal zeker welk soort/grootte props ik ga kopen, welke zouden jullie mijn aanraden?
- Daarnaast vind ik de motors een moeilijk punt, er staat op de website van banggood dat deze motors maximaal 84,4 Watt aankunnen. Is dat genoeg voor 5 inch props? (misschien zelfs 6 inch props?)
Is misschien dit een goed alternatief? De Sunnysky 2204-2300KV motors ? Scheelt totaal ongeveer maar 20 euro
Alvast hartelijk bedankt!
Jan
Ik ben van plan binnenkort mijn 3e multirotor te bouwen, in dit geval een miniquad (250 size) met als doel om FPV te vliegen over weilanden en stranden.
De reden dat ik jullie om advies vraag, is omdat ik alleen nog ervaring heb met een F450 (quad) en een F550(hexa). Ik ben dus helemaal nieuw in de miniquad wereld

Als build heb ik nu het volgende uitgekozen:
- ZMR 250 carbon
- DYS BE1806 2300KV (5x, 1 reserve)
- AFRO 12A ESC (5x, 1 reserve)
- Gemfan 5x3 inch 5030, 4 paar (zijn 'cheap as beans')
- Gemfan 5x4 inch 5040, 4 paar (zijn 'cheap as beans'
- FrSky delta 8 receiver, icm met mijn Futaba T8J
- ImmersionRC 600mw transmitter (heb ik nog liggen)
- 600 VTL cam, waarschijnlijk deze: Klik
- Naze 32 acro
Wat vinden jullie van deze build? Zijn er nog dingen die verbeterd kunnen worden?

- Ik ben ook nog niet helemaal zeker welk soort/grootte props ik ga kopen, welke zouden jullie mijn aanraden?
- Daarnaast vind ik de motors een moeilijk punt, er staat op de website van banggood dat deze motors maximaal 84,4 Watt aankunnen. Is dat genoeg voor 5 inch props? (misschien zelfs 6 inch props?)
Is misschien dit een goed alternatief? De Sunnysky 2204-2300KV motors ? Scheelt totaal ongeveer maar 20 euro
Alvast hartelijk bedankt!

Jan
Laatst bewerkt: