Mississippi PaddleSteamer Robert E. Lee 1:96 (Scratch build)

Gossie, Peter, ben ik er even een tijdje tussenuit, zie ik ineens deze prachtige foto's van deze Missisipi Belle! Heerlijk als je deze in de vitrine thuis hebt hangen om er telkens weer van te kunnen genieten. Veel plezier ermee!
Dankjewel Gijsbert. Uiteindelijk is deze bouw toch afgerond. Het was lange adem, maar ik kan er nu ook lang van genieten. Ik sta er inderdaad regelmatig nog bij te kijken. Met de LED’s aan geeft het weer een andere dimensie.
Gr. Peter

De maandopdracht voor de fotoclub waar ik lid van ben was: "Zoek een foto, uit b.v. een blad, die je na wilt maken'.
Toen dacht ik aan de modellen van Ab Hovink en het schitterende werk dat zijn zoon daar digitaal van maakt. Niet dat ik mijzelf daar wil vergelijken, maar wat werken in Photoshop verveelt mij nooit.

Dit had ik al eens gemaakt en laten zien:
Lee Duo-2000.jpg

Om het model in dezelfde positie te laten zien.
De vlaggen zijn er toen al bij 'geshopt'. Ik heb 3 verschillende versies van die foto met verschillende soorten vlaggen, zowel met wind op de kop als wind op de kont. Ook zelfs zonder de werfschuur bij de boeg.

Met de scan uit een boek in de bybliotheek in het Scheepvaartmuseum in Rotterdam:
Lee Rotterdam-2000.jpg

en deze foto uit de studio collectie
Lee Foto-2000.jpg

ben ik verder aan de slag gegaan.

Met dit als resultaat:
Lee Verouderd-2000.jpg

Een eerste aanzet. Her en der nog wat bijwerken. Maar geen poppetjes aan dek .......
Gr. Peter

Back