MJX F645 random vragen!(:

Dacht ik eindelijk van mijn probleem verlost te zijn zit ik met het volgende probleem.... op een of andere manier kloppen de instellingen van de zender niet meer (of er is iets mis met de printplaat die ik heb gekregen) :black::nooo:

Waar voorheen mode 2 en 4 hun vaste instellingen hadden is nu alles ineens anders!

Mode 4 (op mijn zender)
Linker stick:
omhoog = gas
links/rechts = zijwaarts links/rechts

Rechter stick:
omhoog/omlaag = links/rechts om eigen as
links/rechts = vooruit/achteruit

Mod 2 (op mijn zender)
Linker stick:

omhoog/omlaag = gas
links/rechts = vooruit/achteruit

Rechter stick:
omhoog/omlaag = zijwaarts links/zijwaarts rechts
links/rechts = links/rechts om eigen as.

Dus de instelling van mod 4 waarbij:
Linker stick:
omhoog/omlaag = gas
links-rechts = links/rechts om eigen as

Rechter stick:
omhoog/omlaag = vooruit/achteruit
links/rechts = zijwaarts links/zijwaarts rechts

zijn dus allemaal gewijzigd en er klopt geen ballen meer van !!

Ik heb beide modus al gereset (middels resetoptie op schermpje) echter de instellingen blijven hetzelfde.
Iemand een idee wat hier nu weer de oorzaak van kan zijn? :confused:
Of kan dit komen door het feit dat mijn zender V1 is en mogelijk het nieuwe printplaatje V2/V3 ???

Laatst bewerkt door een moderator:
Gek probleem.
Voor zover ik weet werkt de v1 zender alleen met de v1 ontvanger.
De andere versies binden niet.
Doordat ook je giro vast in de ontvanger zit kun je deze niet verkeerd aansluiten ( reactie links / rechts om eigen as) en deze komt ook op zo,n vreemd kanaal uit.
Het enige wat me zo te binnen schiet is de twee schuifjes waar je mod 1,3 /2,4 mee regelt voor mod 4 moeten ze bijde naar benede staan.
Ik zal morgen even kijken in de zender of daar de kanalen omgezet kunnen worden, de kans bestaat dat de sticks met stekkertjes aan de printplaat zitten.
Zal dan ook eens kijken of ik het probleem kan nabootsen.

Grt Rob

Zitten de servo stekkertjes op dezelfde plaats als ze zaten op de vorige printplaat?

Ja, alles zit op dezelfde plaats.

Gek probleem.
Voor zover ik weet werkt de v1 zender alleen met de v1 ontvanger.
De andere versies binden niet.
Doordat ook je giro vast in de ontvanger zit kun je deze niet verkeerd aansluiten ( reactie links / rechts om eigen as) en deze komt ook op zo,n vreemd kanaal uit.
Het enige wat me zo te binnen schiet is de twee schuifjes waar je mod 1,3 /2,4 mee regelt voor mod 4 moeten ze bijde naar benede staan.
Ik zal morgen even kijken in de zender of daar de kanalen omgezet kunnen worden, de kans bestaat dat de sticks met stekkertjes aan de printplaat zitten.
Zal dan ook eens kijken of ik het probleem kan nabootsen.

Grt Rob

Ze staan inderdaad beiden omlaag (voor mod 2 of 4). Dat staat ook allemaal zoals het eerst heeft gestaan.
Ik heb echt niks anders gedaan dan voorheen. Ben echt benieuwd wat nu weer het probleem is, ik heb nog geen 5 min kunnen vliegen terwijl ik de heli al bijna 1,5 week heb :(

Alvast bedankt voor de moeite Dakar !

Ik herriner me nu dat er nog iemand vroeg naar de mogelijkheden om fpv te vliegen met de f45.
Zelfs met een brussles upgrade heeft hij niet genoeg liftvermogen om al deze spullen mee te nemen.
Ook het berijk van de zender heeft zo zijn tekortkomingen voor dit soort dingen, mjx geeft dit nogal rooskluerig op zal ik maar zeggen.
Daarbij lijken mij multiecopters veel beter geschikt voor zo,n dingen door hen grotere stabiliteit.

Laatste nieuws omtrendt de brussles tail, alweer een domper.
Het experiment gaat nog verder, doch er zal dan aan de ontvanger gesoldeert moeten worden.
De enigste mogelijkheid tot nu toe is een losse 4 kanaals zender / ontvanger met een apparte giro.
Maarja dan kun je net zogoed een master cp kopen kom je even duur uit.

Grt Rob

Het probleem is gelukkig opgelost !!
De stekkertjes van de servo's waren verwisseld (dus toch gelijk Frocky en Dakar) :oops:

Beiden bedankt voor jullie snelle reacties ! :thumbsup:

Haha inderdaad! En fijn dat jullie er nog zo laat zijn, anders was het moeilijk in slaap komen :sleepy:

Zeker weten doe ik dit niet, enkel logisch denkwerk.
Dat een ecs wat meer vermogen kan verwerken dan nodig maakt in principe niks uit, enkel het gewicht en de aanschafprijs mischien.
En dan de motor, in het ergste geval kan je rotorkop dit geweld niet aan en worden je bladen gelanceert.
En als je motor niet optimaal kwa toeren draait, zal het verbruik hoger zijn.
Dit resulteert dan in juist minder vliegtijd.
Bij de laatste gedachte ga ik er vanuit dat je dus de motor nooit meer dan maar 75% throttel geeft of kan geven.
Nu tellen de vertanding en dergelijke ook nog mee, maar voordat allemaal ben ik nog niet genoeg op de hoogte kwa brussles en lipo,s.
Ik stam nog een beetje uit de tijd voor deze dingen.

Grt Rob

Ik heb een F45 staan met brushless motor, en eerlijk gezegd ik vlieg er niet meer mee, te groot voor binnen, en buiten met het kleinste zuchtje wind onbestuurbaar...ook met brushless motor, ik vrees idd dat MJX een beetje overschat bij het voorstellen van dit toestel...

Ik heb mijn eerste stappen dan gezet met een WL V911 (zalig ding!), dan een blade 120SR (zalig ding, en kan nog net binnen), daarna Nano cpx voor binnen (super ding!) en sinds vorige week aan het oefenen met Blade 450 3D.

Als je er op zeer regelmatige basis mee bezig bent maak je enorm veel progressie op korte tijd, ik ben er ongeveer anderhalve maand mee bezig en heb vandaag voor het eerst mijn 450 3D gehooverd :)

Ik wil met dit antwoord de F45 zeker niet de grond in boren, ik schrijf enkel MIJN ervaringen, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de F45 een super heli vinden;)

Ik heb de brushless kit ook even getest maar ook dan moet er niet veel wind staan ha ha :-) Wel ideaal dat printplaatje onder het bordje en makkelijk te installeren allemaal :-)

Dat is dus wat ik regelmatig lees over de brussles kit.
Eigenlijk net te weinig vermogen om een goede upgrade te kunnen noemen, sommige beweren dat het zelfs evenveel kwa vermogen is als met de standaart motor.
Om het zeker te weten zou iemand de headspeed moeten meten, ik heb daar de spullen niet voor.

Ik heb de MJX F45 gekozen omdat ik én een "wat grotere" heli wilde én er alleen buiten mee kan vliegen.
Nu maar hopen dat het de komende maanden windstil is, kan ik lekker veel oefenen om dan over (ik hoop) een paar maanden over te gaan naar een (qua grootte hetzelfde) andere heli welke minder gevoelig zal zijn voor wind :D

Chicco, ik weet niet wat pressies je plannen zijn.
Maar ik zal nog wel eens hier wat info geven over de mogelijkheden om de mjx om te bouwen naar een 450 size.
Daar zijn goede ervaringen mee kwa windgevoeligheid.
Juist door deze mogelijkheden stop ik niet te veel geld in upgrade, ga dan liever voor een ombouw naar een 450 fixed pitch heli.

Mijn bedoeling is in principe om eerst wat ervaring op te doen met de F45 en vervolgens om een andere (lees minder windgevoelige/qua grootte ongeveer hetzelfde) te nemen. Maar als dat met een ombouw van de f45 kan zou dat natuurlijk ook mooi zijn.
Als je ooit eens tijd hebt om dat uit te werken zou super zijn !

Ha ha lees op RC forum dat Xtreme CNC parts gaat maken voor de F45...moet niet gekker worden :-)

Thank you for your message and marketing info. J

We received many request for the CNC parts of F45.

And already working on it!

We will make parts for this popular model.

It would be great, if you can share some product idea!

Thank you

Kim

Sales Manager

Email : kim@xtreme-production.com

Zoiets was aan een kant te verwachten, wereldwijd is het een verkoopsukses.
Dus genoeg potientiele klanten voor ze.
En waarom wel voor een walkara fp en niet voor een mjx?
Juist de zwakke plekken zijn door dit soort aftermarkt producten goed eruit te werken, voor de hoofdzaak is het een sterk helicoptertje dat door het ontwerp met een 45graden flybar zeer stabiel is, tel daarbij op dat hij bijna alles kwa chrassen doorstaat zonder of met minimale schade......
En zeg eerlijk ook ik zou wel eens willen weten hoe hij reageert met een 90 graden flybar bv.
En als je dit draadje van rc groups erbij pakt, zie je tot hoe extreem sommige al zijn gegaan.
Fixed Pitch 450 Heli Conversions And More - RC Groups
Tuurlijk blijft het de nadelen van een fp houden ten opzichte van cp, kwa vliegen, maar het heeft ook zijn voordelen.
De chrasschade is bij een cp nu eenmaal vele malen hoger dan bij fp.

Grt Rob

Mja hij is al vrijwel onverwoestbaar, enige wat ik zo kan bedenken is dus de rotorhead met die linkhouders die meestal afbreken :-).

Back