MJX F645 random vragen!(:

Ja dat ga ik indd. Maar ff doen bedankt voor je hulp! N als ik daar na nog met vragen Zit zal ik weer van mr laten horen. Nog maals bedankt.

Mjx f645

Hoi,

ik heb deze helikopter pas aangeschaft, maar hij blijft bij mij naar links schuiven.
als ik gas geef schuift hij over de grond heen naar de linkerkant nog voor dat ik hem de lucht in laat gaan. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden, want met de trimmer werkt het namelijk niet. :confused:

alles uit.
trim helemaal naar de andere kant
alles weer aan, en weer opnieuw trimmen.

kijk s of dit werkt.. eventueel met een beetje meesturen..

Het naar links schuiven komt door het grondeffekt.
Beetje tegensturen en in een keer doorstijgen naar een plus/minnus halve meter hoogte.
Na wat oefenen lukt het om recht omhoog te gaan.

Hoi,

ik heb deze helikopter pas aangeschaft, maar hij blijft bij mij naar links schuiven.
als ik gas geef schuift hij over de grond heen naar de linkerkant nog voor dat ik hem de lucht in laat gaan. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden, want met de trimmer werkt het namelijk niet. :confused:

Armpje van de rechter servo wat korter maken als je het met trim er niet uit krijgt, zie blz 8 van je manual.

hallo

ik ben helemaal nieuw in de rc vlieg wereld dus ga vast hier veel vragen;)

ik heb gister een mjx f645 opgehaald en ik vind het super leuk het enige wat ik jammer vind is dat ik 10 min tot 15 min kan vliegen en dan vervolgens de accu 3 uur moet opladen.

kan dat sneller?? zo ja wat heb ik daar voor nodig??

ik heb een robbe lader waar van die losse stekertjes in kunnen (die kan tot 600 mha) kan ik daar de accu ook mee opladen???

alvast bedankt

misschien handig dat je even de capaciteit van je accu vermeld.

Accu's kun je overigens nooit genoeg hebben, dus een zooitje op voorraad is nooit verkeerd.

Ik geloof dat die MJX F645 met een 2S 2000mAh accu vliegt.
Probleem is dat de bijgeleverde lader enkel via de balanceerkabel laadt.

Zorg dat je de juiste lader hebt (is het een li-po accu of li-ion iets anders?).
Waarbij je de laadstroom kan instellen. Dan is't enkel nog de juiste laadkabel gebruiken die past op die rode fiche van je accu. Normaal kan je dan in net geen uurtje de accu laden.

Meerdere accu's zijn zeker aan te raden maar dan moet je ofwel de heli ombouwen naar een brushless versie (motor dus) ofwel na elke vlucht (accu-lading) voldoende wachten tot de motor is afgekoeld voor je een volgende vlucht gaat doen.

Brushless conversie is eigenlijk het meest aangewezen, de standaard motor met borstels slijt sowieso enorm snel. Vluchtje of 50-60 en te vervangen, ga je 3 accu's vlak na elkaar leegvliegen dan zal je maar een vlucht of 30-40 doen voor je motor het begeeft.

Met een normale lader kan je ze inderdaad veel sneller opladen. Je kan natuurlijk ook wat lipo's erbij kopen. Ik heb die van mij toen een beetje aangepast zodat je er ook gewoon platte 2S turnigy 2000mah in kan doen.

t is de originele accu daar staat op
1500 mah 7,4v

er zitten 2 draadjes aan 1 voor in de heli en 1 om op de lader aan te sluiten.

Juist, 't is een 1500mAh.

Dat draadje voor de heli is ook datgene waar je normaal een (deftige) lader op aan sluit. En dan kan je veilig (en relatief snel) gaan laden aan 1,5A laadstroom.

Het draadje dat jij nu gebruikt om te laden is de balancer kabel. Gebruik je ook bij een (deftige) lader, maar dan meer om je aparte cellen in de gaten te houden of doelbewust te gaan balanceren (zodat ze even veel geladen worden).
De bijgeleverde lader laadt via deze balancer kabel, dat is niet slecht maar dat kan maar met max. 300 of 400mA. (0,3 of 0,4A). Met andere woorden, je gaat 4 à 5x sneller laden met een deftige lader aan 1C (1,5A).

ik heb dus zon lader.
Robbe-lader2.jpg

die gaat tot 600 mah als ik dus daar een laad snoertje voor maak dan kan ik via het rode stekertje (die normaal in de heli gaat) opladen.

ik koop zoiezo een andere accu er bij en is het dan verstandig om een zwaardere te kopen 1 van 2000 mah?

is een oude lipo accu ook weer op te peppen? ik heb een ook nog een ouwe accu maar als ik die oplaad (3uur lang) dan kan ik 1 keer opstijgen en dan is hij leeg.??

bedankt voor alle andwoorden.

Vergeet dat al maar, die lader zal naar alle waarschijnlijkheid NIET geschikt zijn voor het laden van lipo's!!!

Met reële kans op BRAND!

Je defecte accu (lipo) is voor het containerpark. Kan je niets meer mee doen.
Lees eens de info in de sticky over lipo's. Te ver ontladen (te lang vliegen) is bv. erg slecht. Maar ook gewoon door ouderdom kan een lipo stuk gaan.

ik heb nu in 3 dagen tijd al 2 keer het tandwieltje op de staart rotor stuk gehad, gewoon de tandjes er af van dat plestiek tandwiel.

is daar een hardere of iets anders op te vinden??

ik heb nu in 3 dagen tijd al 2 keer het tandwieltje op de staart rotor stuk gehad, gewoon de tandjes er af van dat plestiek tandwiel.

is daar een hardere of iets anders op te vinden??

Nee niet dat ik weet...maar dit gebeurt gewoon door het vliegen of door harde crashes waarbij de tail props worden tegen gehouden en je toch gas blijft geven ?

Anders toch eens kijken naar het tandwiel van de motor zelf...iets moet dat andere tandwiel kapot maken ;). Slijtage kan maar niet zo snel.

ja het komt omdat de staart rotor dan tegen word gehouden door het gras als hij met de staart eerst de grond raakt.

zijn er ook winkels waar ik onderdelen op kan halen???

Mmmzz deze bijvoorbeeld.....maar die prijzen zijn niet mis moet ik zeggen. Kan je beter een voorraad van de onderdelen die vaak stuk gaan bestellen in het buitenland denk ik :-)

MJX F-45

Back