MMpro, geen power bij de lage toeren

Een externe bec zou toch niet veel meer verschil moeten geven dan deze oplossing? Of zie ik dat verkeerd?

In mijn geval heb ik alleen bij het volgas wegrijden heel even een spanningsdip, dit korte dipje is goed op te vangen met een condensator. De rest van de tijd rijdt de auto prima en heb ik nergens last van. Wanneer je vaker of over langere periodes spanningsterugval hebt dan is denk ik een externe bec aan te raden omdat deze continu kan blijven leveren.

Stel je hebt bijvoorbeeld en crawler met sterke digitale servo's, deze zullen erg veel stroom trekken uit de ontvanger. Hier zul je dan over een langere periode een te laag voltage hebben (je gebruikt de servo's immers bijna continu) wat je waarschijnlijk niet met een condensator op kan vangen maar wel met een externe BEC.

Groeten Robbert

Een externe bec zou toch niet veel meer verschil moeten geven dan deze oplossing? Of zie ik dat verkeerd?

ik vermoed dat een condensator beter zal werken dan een externe bec want de bec moet ook zijn stroom van dezelfde bron halen als de esc. De bec zal dus hoogstwaarschijnlijk ook last hebben van dezelfde spannings val bij hoge piekbelasting. Een condensator daarentegen is zelf een spanningsbron zij het voor een zeer korte tijd.

Als mijn lipo zo'n spanningsdip zou vertonen, dat ie niet eens de bec meer kan voeden, is die echt rijp voor de kliko. Maar ik heb de batterij ook uitvoerigd getest, en ook met een bijna nieuwe 5900 mah 50C heeft ie het nog.
Als het werkt, dan werkt het en is het goed. maar zodra de ontvanger onvoldoende spanning krijgt, verliest ie contact met de zender, en dat kan wel even duren voordat dat weer hersteld is (0,5-2,0 sec, afhankelijk van zender en omstandigheden). Past niet bij het storingsbeeld wat ik heb.

Als mijn lipo zo'n spanningsdip zou vertonen, dat ie niet eens de bec meer kan voeden, is die echt rijp voor de kliko. Maar ik heb de batterij ook uitvoerigd getest, en ook met een bijna nieuwe 5900 mah 50C heeft ie het nog.
Als het werkt, dan werkt het en is het goed. maar zodra de ontvanger onvoldoende spanning krijgt, verliest ie contact met de zender, en dat kan wel even duren voordat dat weer hersteld is (0,5-2,0 sec, afhankelijk van zender en omstandigheden). Past niet bij het storingsbeeld wat ik heb.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens bricks ik vermoed dan ook dat de piek meer een soort "glitch" in de spanningtoevoer veroorzaakt waardoor de ontvanger even de kluts kwijt is. Even voor de duidelijkheid bij mij duurt de stotter ook echt maar fracties van seconden hoor.

de internal BEC moet je maar snel vergeten. Die zorgt inderdaad voor problemen. Heb zelf een external bec geinstalleerd.wel balen dat jij hetzelfde euvel hebt.

idd is wel een bekend probleem, inhouden en dan na circa 2 sec reageerde hij wel, de 3300T ontvangers hebben daar het meeste last van (van de 300 /3000 ontvangers), na een (voltage protector)Elco erbij geen last meer.Tot een tijdje terug.
Toen, tegen het advies in , de antenne draad van de 3300T circa 4cm langer gemaakt en weg probleem, (is alleen ter info , geen oplossing voor de TS;))

idd is wel een bekend probleem, inhouden en dan na circa 2 sec reageerde hij wel, de 3300T ontvangers hebben daar het meeste last van (van de 300 /3000 ontvangers), na een (voltage protector)Elco erbij geen last meer.Tot een tijdje terug.
Toen, tegen het advies in , de antenne draad van de 3300T circa 4cm langer gemaakt en weg probleem, (is alleen ter info , geen oplossing voor de TS;))
Dat duidt inderdaad op het wegvallen van de verbinding tussen zender en ontvanger. Dan moet er een nieuwe verbinding gemaakt worden en dat kan tot 2 seconde duren, voordat die hersteld is.

"glitch buster" geïnstalleerd, en het lijkt wel verbeterd. Het is nog niet weg, maar het lijkt wel minder.

heb je niet een losse accupack om effe te testen dan weet je zeker of het een stroom probleem is of iets anders

vandaag de condensator eraangehangen en getest. Het probleem is bij mij volledig weg. Geen enkele stotter meer te bekennen.

nog even ter info: Het was een 6800 uf 10v elco condensator en ik heb em gewoon direct in de ontvanger geplugd.

hopen dat het bij jouw ook zo makkelijk te verhelpen is bricks.

Ik heb gisteren de vxl er maar weer ingezet. Ook de condensator helpt mij niet. Esc maar terugsturen denk ik zo

ok bale man hope dat je het met die andere esc niet hebt. Deze combo geeft wel belachelijk veel acceleratie zeg. Op straat met de standaard bandjes gaat ie niks als achterover/wheelie bij stilstaande start met volgas. En op onverhard zal denk ik de punch wel een beetje naar beneden moeten. Had vandaag de tekin na 20 minuten misbruiken hier in de straat op 75 graden staan. Maar moet er wel bij zeggen dat ik niks anders aan het doen geweest ben dan volgas naar vol remmen en weer volgas :)

Ik weet nu zeker dat het de regelaar is. Afgelopen zondag met een andere regelaar probleemloos gereden. Ik heb maar even een filmpje gemaakt van het geen er te zien en te horen is. Zo hoop ik het Casttle ook duidelijk te kunnen gaan maken

Laatst bewerkt door een moderator:
ok dan......

das echt totaal anders dan bij mij hoor. Ik heb echt alleen bij starten of veel wisselende lasten dat ie even inhoud maar das ook maar 1a 2 keer en dan rijd ie gewoon normaal verder. Ik heb nu die ubec besteld want heb er nu weer een paar lipos mee leeggereden en het komt nog steeds wel eens voor. Dus die condensator help niet geheel. Wel veel maar een enkele keer komt het nog voor.

Back