MMpro, geen power bij de lage toeren

Hallo, ik heb een Casttle MMP met een Teking SC4x, 4,5T. Bij de lage toeren levert deze combo geen power. Ter illustratie, zet de auto op het tapijt en hou ik 'm tegen, geef wat gas, auto begint te stotteren en gaat daarna niet meer vooruit. Alsof de motor niet meer weet welke kant die nou op moet draaien. Geef ik volgas, dan is er niks aan de hand, steekt die het tapijt bijna in de fik.
Ik heb de sensor kabel al gewisseld, en zelfs met een andere esc heb ik het nog (wel iets minder). Heb de firmware al gedowngrade (1.26 uit m'n hoofd)
Waar kan ik nog meer zoeken, ik word er moedloos van!
Met rijden merk je het met accelereren, vooral als je wat meer grip hebt, of vanuit (bijna) stilstand een jump moet nemen

11/50, is niet echt zwaar

Voelt de motor misschien zwaar ? Dan bedoel ik bij het draaien van de motoras. Misschien dat er een lager versleten is alhoewel ik me dit niet zou kunnen inbeelden aangezien hij op snelheid wel goed werkt.

Ik zou toch eens lichter vertanden.

Motor is nagenoeg nieuw, en ik heb er ook al een Novak aangehangen. Zelfde verhaaltje. Zonder sensorkabel doet ie het eigenlijk nog het beste

En heb je de pinion er al eens afgehaald ? En dan met de wagen wat rollen. Nakijken of alles nog soepel loopt. Anders zou ik het zo niet weten. Misschien de instelling op je zender ?

Roller rolt ook soepel. Heb alle instellingen op mijn zender al nagelopen. Traction control is het ook niet, EPA staan goed.

Kan het zijn dat de sensor kabel gewoon stuk is? misschien ergens tussen gezeten?? en dat hij op high power overgaat op sensorless en het probleem dan weg is??

Als hij het zonder sensor wel gewoon goed doet denk ik dat het dan op het board zit, waarschijnlijk in de MMP want als 2 motoren hetzelfde stuk gaan tegelijk... Das wel erg veel toeval...

heb je al een 540 motor geprobeerd??

ik denk dat de motor te zwaar is voor je esc.

heb het zelfde probleem gehad.
bij volgas weg en blijfen rijden niks aan de hand.
alleen bij rustig wegrijden wat gestotototer.
heb er toen een 540 motor aan gehangen en super soepel wegrijden.
alleen te weinig power uit de motor.

heb een zwaardere esc er op gezet en het probleem was over.
heb een 3674 motor.

gr Sander.

Nou ik ben door mijn ideeen heen behalve een probleem op het board... Misschien de case even open maken en kijken of er iets los zit? (dat is volgens mij cool met de garantie maar ben niet helemaal zeker...)

Bale man hope dat je het probleem vind. Ben erg benieuwd of het een individueel geval is of dat de tekin sc4x niet lekker samenwerkt met de mmp.

Zodra ik mijn mmp binnen heb en aangesloten dan hoor je van mij wel of ik het probleem ook heb. De tekin heb ik al maar de mmp ligt nu al sinds de 22ste bij de douane :(

Sensoor loos lijkt ie het iets beter te doen. Maar als ik mijn oude vxl er weer inzet, heeft die het ook. Ik heb nog maar één ding niet uit gesloten, en dat zijn mijn accu's. Van de week maar eens een echte accu er in stoppen ipv de zippy's etc. die ik nu gebruik.

De accu gaat echt geen verschil maken aan het stotteren.
Ofwel scheelt er iets met je sensorboard, ofwel is dat gewoon standaard voor een 2 pole motor. Heb nog nooit zo'n motor gehad, maar ik weet wel dat ze minder koppel hebben.

Denkt denkt denkt..... Dat heb ik ook gehad bij mijn Mamba Max Pro. Dat de sensor helemaal los gebroken was van de soldeer eilandjes... Even open maken en controleren!

Groet Robert

Back