Hallo,
Ik heb een tijdje geleden de Montega van Robbe op de kop kunne tikken voor een prikje.
Na enig testwerk en veranderen van motor ben ik tot dit gekomen;
motor: speed 700 race (watergekoeld) spec's: 7,2v- 9,6 v
19000 tr/min.
I max. :17,5A
stroomvoorziening: 8 cellen 3600 mA (NiMH)
Snelheidsregelaar: navy 120 watergekoeld.
Nu m'n vraagje, is het normaal dat ik een schroef moet gebruiken diameter 47,5 mm. p- reeks? Ik probeerde reeds met verschillende schroeven en het resultaat was steeds hetzelfde alsof de schroef lucht zoog en de boot wou niet in plane gaan. Ik zou de motor namelijk iets minder willen belasten door een kleinere prop te steken. Met de bovenvermelde schroef heb ik enkel bij het aanzetten nog luchtzuig effect. Bij volgas komt de boot mooi uit het water.
Heeft er iemand een idee.
Groeten Lucky,
Ik heb een tijdje geleden de Montega van Robbe op de kop kunne tikken voor een prikje.
Na enig testwerk en veranderen van motor ben ik tot dit gekomen;
motor: speed 700 race (watergekoeld) spec's: 7,2v- 9,6 v
19000 tr/min.
I max. :17,5A
stroomvoorziening: 8 cellen 3600 mA (NiMH)
Snelheidsregelaar: navy 120 watergekoeld.
Nu m'n vraagje, is het normaal dat ik een schroef moet gebruiken diameter 47,5 mm. p- reeks? Ik probeerde reeds met verschillende schroeven en het resultaat was steeds hetzelfde alsof de schroef lucht zoog en de boot wou niet in plane gaan. Ik zou de motor namelijk iets minder willen belasten door een kleinere prop te steken. Met de bovenvermelde schroef heb ik enkel bij het aanzetten nog luchtzuig effect. Bij volgas komt de boot mooi uit het water.
Heeft er iemand een idee.
Groeten Lucky,