M'n MONTEGA en z'n schroefdiameter ?

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden de Montega van Robbe op de kop kunne tikken voor een prikje.
Na enig testwerk en veranderen van motor ben ik tot dit gekomen;

motor: speed 700 race (watergekoeld) spec's: 7,2v- 9,6 v
19000 tr/min.
I max. :17,5A

stroomvoorziening: 8 cellen 3600 mA (NiMH)

Snelheidsregelaar: navy 120 watergekoeld.

Nu m'n vraagje, is het normaal dat ik een schroef moet gebruiken diameter 47,5 mm. p- reeks? Ik probeerde reeds met verschillende schroeven en het resultaat was steeds hetzelfde alsof de schroef lucht zoog en de boot wou niet in plane gaan. Ik zou de motor namelijk iets minder willen belasten door een kleinere prop te steken. Met de bovenvermelde schroef heb ik enkel bij het aanzetten nog luchtzuig effect. Bij volgas komt de boot mooi uit het water.
Heeft er iemand een idee.

Groeten Lucky,

je kan beter schroeven uit de K-serie gebruiken, probeer dan eens een 42mm. 47,5 lijkt mij nogal groot voor een 700 motor op 8 cellen!

mvg,

jurriaan 8)

een speed 700 race werk op 8 cellen meer als werk motor.
hij werkt pas als race als je hem op 12 tot 14 cellen gaat gebruiken.

wat betreft de prop.
voor 8 cellen zal je op 48mm moeten zetten omdat je motor niet op toerendraait maar wat meer op kracht en als je dan op 12 tot 14 gaat ziteen zal je op 42 tot 45 mm moeten gaan zitten omdat je dan meer toeren draait word je prop wat kleiner..

greetz jaimy

bedankt jaimy en jurian voor jullie reactie, hiermee zal het me wel lukken om deze boot op punt te stellen.

Groeten lucky

Hallo Lucky,

Ik lees dat je uit de buurt van Gent komt,waar vaar jij eigenlijk?
Is daar ergens een club?

groeten

Hallo Penneman ,

Ik ben eigenlijk van st-amandsberg, en onze club is gelegen in Beervelde
hier is een link naar onze site:
http://users.pandora.be/gerard.lagaert1/

Hopelijk lees je dit nog op tijd: Op 24 juni te beervelde, morgen dus, (surfclub) is er een wedstrijd F2 die begint om 14h00, altijd welkom .

een snelle wegbeschrijving; in het dorp van beervelde rij je richting oprit autosnelweg op 400 à 500 meter zie je een bord surfclub (links) (nog een referentie; hondenclub De Kwispel) net voorbij een rij populierenbomen. Daar rij je in. Als je voor het water staat, links in de hoek daar zul je ons wel zien.

Mss tot morgen

groeten lucky

Back