Mod trex 600 pro for scale

Hoi Bert.
Wat betreft je vraag over solderen van messing dat gaat wel maar je heb geen sterke verbinding.
Als het geen je wil maken kun je beter hard solderen ik heb de stoelen van de UH 1D ook zo gemaakt .
Ik heb daar rvs voor gebruikt en met een hobby brandertje en 1mm silverdraad en vloei pasta gebruikt en een ijzersterk en mooi resultaat .
Gr Arie

Hey hey, den Bert,

welcome home jongen een ook welkom terug in modelheliland.
Na je prestraties voor 't vaderland zal het deugd doen om tijdens je komende rustperiode opnieuw een beetje te kunnen bouwen.

Heligroeten,

Nick

Voila mijn job zit er hier bijna op, nog enkele dagen en we zijn weer terug bij de familie. Dit na een goede 4 maanden en een beetje weg geweest te zijn van thuis.

Nu kijk ik ten eerste uit naar het terug zien van mijn familie. Vooral mijn vrouw en dochter.

Maar ik kijk ook uit om terug door te gaan met de hobby waar we gestopt waren voor ik vertrok.

Dus ben ik al begonnen met verder denken over de verdere bouw van mijn 2 projecten dit en de ec-135 van hirobo.

Ik begin alvast met mijn eerste vraag.
Messing kan je dat met gewoon soldeersel aan elkaar verbinden?

2e vraag hoe verander ik de titel van dit topic.
Zou Blackhawk Trex 600 moeten worden.

Heykes

antwoord 2de vraag

je kan een pb sturen naar Burp (moderator ) met en link naar de aan te passen topic
Hij kan dit dan veranderen.

Je kan hem vinden in mijn topic @moderator, dringend hulp gevraagd
hierbij de link: http://www.modelbouwforum.nl/forums/schaalhelikopters/152692-%40-moderator-dringend-hulp-gevraagd.html

grts danny

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Bert!!

Welkom terug in ons landje ;-)
Vraagje: kun je één van die spinblades eens op de weegschaal leggen? De waarden die ze op hun site geven lijken me behoorlijk laag.. zo'n 73 gram..
Ik lees het wel,

thx,
Didier

De foto's moeten nog volgen.

Maar toch alvast bedankt voor jullie reacties en hulp.

Nu even over de heli. Ik kreeg af en toe de vraag van wat voor kwaliteit deze is vervaardigd. Ik moet eerlijk zijn op het eerste zicht ziet deze er goed en stevig uit. Er staan ook enkele paneel lijnen op. En alle deuren gaan open.Voor mij is dit een 7.5/10 (wel semischaal gezien dan) Ik heb er ook een cockpit bij besteld en deze is voor mij een 9/10 deze is prachtig enkel de piloten vallen wat tegen. Ik heb er ook de wapen set bij genomen en deze is voor mij een 6/10 waarom. Omdat de hellfires van een speelgoed kwaliteit zijn. Deze zijn volledig plastiek zelfs de launchers en hebben ook een heel andere groene kleur. Maar de wingtanks daar en tegen zijn gewoon weg schitterend.

In totaal dus een romp om aan te raden. Ik laat zeker meer weten over hoe het is om een mechaniek in te bouwen enz...

Ze oogt ook zeer groot voor een 600size.

@Didier n==> Ik zal ze zo snel mogelijk wegen. En het jou laten weten.

Even een rotorblad gewogen en deze weegt exact 79gr.
Maar ze zijn ook maar de helft van de breedte van een normaal align blad.

Ok thx!

Ik weet genoeg nu..krijgen we foto's te zien van de blackhawk?? Ben wel zeer benieuwd!

greets,

Didier

VOILA DE FOTO'S ZOALS BELOOFT MAAR WAT LATER ALS VOORZIEN.

De cockpit was al voor gemonteerd maar dit maakt het in bouwen hiervan in de romp iets moeilijker dus heb ik even de stoelen moeten los snijden.
Maar dat gaan we achteraf niet meer zien.
file.php

Op de foto misschien minder duidelijk maar ik vind de kwaliteit van de hellfire iets minder.
file.php

De wings daar en tegen en de external fuel tanks zijn dan weer van zeer goede kwaliteit.
file.php

De romp is van goede kwaliteit ze is ook redelijk dik. Daarmee bedoel ik er zitten veel lagen glasvezel in verwerkt niet gelijk sommige merken waar ze juist genoeg gebruiken. Dat is hier zeker niet zo. De romp is ook redelijk gedetailleerd voor een semischaal romp. De staart is wel een apart geheel deze moet nog gelijmd worden.
file.php

Als laatste het geveerde hoofd landingsgestel. Je moet wel de gaten in de romp groter maken als voorzien want anders veert het voor gene meter.
Dan raakt het continu tegen de romp.
file.php

Ik weet niet of je het weet of niet maar het stuk tussen de wings en de fueltanks moet omgekeerd.

Kan je misschien eens wat foto's posten over de details die je bedoeld op de romp?

GOED OPGEMERKT!!!

Ik ben er van uit gegaan dat deze ongeveer stonden gelijk bij ons op de f-16 daar staan ze ook met de punt naar voor.

Maar omdat het semischaal is ga ik ze zo laten anders wordt het te moeilijk omdat terug mooi af te werken ze zijn namelijk gelijmd.

En ik ben nog met andere projecten bezig en dit is maar een tussendoortje.

Foto's volgen nog. Maar met details bedoel ik panellines enz.. niks speciaals.

Dat ziet er mooi uit, ben benieuwd om dat eens live te bekijken! Altijd een zwak gehad voor de blackhawk.. maak er maar iets moois van!

greets,

didier

Gefeliciteerd met de maiden, en het ziet er prachtig uit!

Groet, Bert

Hei Bert ,

Wooooaaaaw , echt VETTE heli man ...
Heb je geen beelden van de vlucht ...
Die wil ik wel eens zien vliegen .

Grtz
Ron

mercie voor de reacties.

Foto's van de vlucht moet ik nog maken.
Heb hem ook maar snel snel laten vliegen tussen twee paasbezoeken door.
En moet de 2 vleugels met de droptanks er ook nog op zetten en eens kijken als ze niet te veel gaan trillen.

Hoi Bert.
Mooie heli als hij net zo vliegt mag je tevreden zijn alleen ik weet dat je in een ver weg land geweest bent dan staat de heli wel in een vergelijkbaar landschap hier haha.;)
Grapje.
Gr Arie

Back