modelboten vervoeren

vervoeren model

Hallo jan.

Graag wil ik je advies geven je model altijd in een kist te vervoeren.
Sinds dat ik de onderstaande vervoerskist heb is vervoerschade verdwenen.
Mijn model weegt leeg 30 kg en in het water met de accu's 55 kg.

Ik heb voor de romp en de opbouw een aparte kist gemaakt.
En zoals je kan zien plaats ik het model op plank welke ik via een kogelgelagerde rail in de kist schuif.
Hetzelfde systeem voor de opbouw, alleen zonder kogellagers.

Betreft het in het water zeten heb ik handgrepen in voor en achterdek.
hierdoor kan je het model makelijker in het water zeten in plaats van de romp helemaal onder op te tillen.









De beste oplossing is de scheepslift bij SMG IJMOND

 
Hallo jan.

Graag wil ik je advies geven je model altijd in een kist te vervoeren.
Sinds dat ik de onderstaande vervoerskist heb is vervoerschade verdwenen.
Mijn model weegt leeg 30 kg en in het water met de accu's 55 kg.

Ik heb voor de romp en de opbouw een aparte kist gemaakt.
En zoals je kan zien plaats ik het model op plank welke ik via een kogelgelagerde rail in de kist schuif.
Hetzelfde systeem voor de opbouw, alleen zonder kogellagers.

Betreft het in het water zeten heb ik handgrepen in voor en achterdek.
hierdoor kan je het model makelijker in het water zeten in plaats van de romp helemaal onder op te tillen.









De beste oplossing is de scheepslift bij SMG IJMOND


wat heeft u een prachtig schip!, echt waar

bedankt voor de goede tip , maar volgens mij is u mearks rond de 1,50 meter en mijn vrachtschip is 2,40 meter , en dat is best lastig om zo,n ding in het water te zetten , en het eruithalen

maar die handgrepen daar heb ik helaas niet echt zoveel plaats voor want dat is zeker een handige manier om hem uit het water te halen, ik denk dat ik nog maar 2 dikke spanbanden maak waarmee ik hem met 2 mensen uit het water kan tillen, en dan nog maar eens een kar bou met 2 fietswielen waarmee ik hem zo in het water kan rijden.
 
Hallo jan.

Graag wil ik je advies geven je model altijd in een kist te vervoeren.
Sinds dat ik de onderstaande vervoerskist heb is vervoerschade verdwenen.
Mijn model weegt leeg 30 kg en in het water met de accu's 55 kg.

De beste oplossing is de scheepslift bij SMG IJMOND

http://img508.imageshack.us/i/104klein.jpg/

Hallo Leen,

Daar moet je dan wel een model voor hebben dat zich daarvoor leent. Een kist is een mooie oplossing maar wel afhankelijk van de grote en wat precies in je vervoersmiddel past.

Zo'n mooie lift als in Heemskerk heeft ook niet elke club, kortom hoe groter het model hoe moeilijker het wordt.

Groeten Paul
 
Hallo Leen,

Daar moet je dan wel een model voor hebben dat zich daarvoor leent. Een kist is een mooie oplossing maar wel afhankelijk van de grote en wat precies in je vervoersmiddel past.

Zo'n mooie lift als in Heemskerk heeft ook niet elke club, kortom hoe groter het model hoe moeilijker het wordt.

Groeten Paul

beste Paul

daar heeft u helemaal gelijk in!

want zo,n scheepslift is natuurlijk prachtig , maar ik heb niet zo,n ding
en aan een 2,40 lange kist heb ik eigelijk ook niet echt zoveel , want ik moet de boot al met mijn vader in onze camper vervoeren , want in onze gewone auto,s past hij lang niet in
 
Hallo,

Leuk model, hoe tik je dat eigenlijk op de kop, ik kom dat soort dingen nou nooit tegen!

Ik heb zelf ook een paar jongens van die afmetingen (vaargewicht loopt afhankelijk van het model tussen de 70 en 140 kilo).
Ik werk nooit met water, het blijft lastig uitbalanceren en ook is het altijd een risico het water in de romp te hebben. Al mijn schepen worden gebalast met de accu, aangevuld met halve stoeptegels. Heel gedkoop, heel stabiel en makkelijk in de romp te stapelen en lekker zwaar, bijna 5 kg per stuk.

Hopelijk kan je er wat mee.

Succes,

Marco
 
Hallo,

Leuk model, hoe tik je dat eigenlijk op de kop, ik kom dat soort dingen nou nooit tegen!

Ik heb zelf ook een paar jongens van die afmetingen (vaargewicht loopt afhankelijk van het model tussen de 70 en 140 kilo).
Ik werk nooit met water, het blijft lastig uitbalanceren en ook is het altijd een risico het water in de romp te hebben. Al mijn schepen worden gebalast met de accu, aangevuld met halve stoeptegels. Heel gedkoop, heel stabiel en makkelijk in de romp te stapelen en lekker zwaar, bijna 5 kg per stuk.

Hopelijk kan je er wat mee.

Succes,

Marco

beste Marco,

ja , ik ben dit schip toevallig op marktplaats tegen gekomen
en heb direct een bod uitgebracht en heb de boot de volgende dag gelijk opgehaalt met onze camper , want hij past onmogelijk in een normale personen auto. helaas passen bij mij in de boot geen stoeptegels , want ik heb er niet zulke grote luiken in , maar ik heb nog een berg lood liggen , waarschijnlijk zal dat wel genoeg zijn om hem op de waterlijn te brengen.
 
heee jan,
ik heb ook allemaal kisten voor mijn model schepen.
eerst paste het nooit in de auto kon ik 3 kisten mee nemen dan zat ie vol.
maar nu zetten we het in de paarden trailer en alles kan mee.

en het tewater laten gewoon net zoals we in het fec deden met de hobby beurs.

Groeten marco.
 
Misschien een wat extreme oplossing maar heb je al overwogen om het model in twee stukken te zagen? Als je dan bij de open kant een plaat lijmt aan elk stuk dan kan je het model gewoon vervoeren in de auto.

Daarnaast zijn twee stukken van 1.20m elk makkelijk in het water te leggen. Als ze dan in het water liggen dan bout je de twee romphelften elkaar. Ballast erin en varen maar.
Heb deze oplossing al vaker gezien bij verschillende bouwers en het lijkt me een goed systeem voor grote modellen.

Gr robin
 
met het plan om hem door de midden te zagen
vind ik eigelijk een beetje zonde, en ik zit met een berg draden
die ik allemaal door de midden zou moeten doen

ik ben ook al bezig geweest om een soort oude kinderwagen op te zoeken die ik kan slopen, zodat ik de boot zo naar het water toe kan rijden
zonder dat ik hem een eind moet sjouwen
maar ik heb tot nu toe nog niks gevonden
 
Tja, het is inderdaad even een klus. En tijdens de bouw van een model is het ook makkelijker om hem door te zagen dan na de bouw.
 
ja , maar daar had ik nooit aan gedacht om zo,n boot door te zagen
en ik denk ook niet dat ik dat ga doen

ik zoek wel even verder om iets met wieltjes waar mee ik hem kan vervoeren
 
Zo iets, wandel daar 1.5 km heen en terug, kwestie van wat lichaams beweging te hebben :D


ACC2.jpg
 
Zo iets, wandel daar 1.5 km heen en terug, kwestie van wat lichaams beweging te hebben :D


ACC2.jpg

het is een schitterend zeilschip , alleen is het heel iets anders dan een 2,40 meter lang vrachtschip , ik weet niet welke formaten uw zeilboot heeft maar hij ziet er best groot uit , maar ik denk niet dat hij rond de 55 kg weegt.

mvg Jan
 
Wij varen al 5 jaar met een doorgezaagd schip.
Vergemakkelijkt het transport en sjouwen, en een meter uit de kant zie je er niets meer van.
 
Wij varen al 5 jaar met een doorgezaagd schip.
Vergemakkelijkt het transport en sjouwen, en een meter uit de kant zie je er niets meer van.

ja , het kan ook wel
ik zal er nog eens over nadenken , want stukken van 1,20 m zijn een stuk makkelijker om mee te nemen
 
Wij varen al 5 jaar met een doorgezaagd schip.

Zolang het dan maar bij het schip blijft en niet bij de meisjes. ;) Dan kun je beter goochelaar worden.:-)

Nee, even zonder dollen. Wat Adam zegt is helemaal waar . Vanaf 1 meter van de kant is het niet meer te zien dat de m@illine express in feite uit meerdere delen bestaat.
 
Twee lange profielen met bv pvc (pijp) rollen er tussen, aan het einde een drijver zodat hij niet te diep in het water zakt.
Een soort van helling zeg maar.
Aan de zijkanten zou je nog een soort van geleidewerk kunnen maken.
Het zal nog wel wat puzzelen worden, het is maar een idee.

Mvg Pascal.
 
hoe bedoel je een goede pomp? , heb ik dan ook een pomp nodig
, want het water stroomt er toch wel automatisch in en uit?

maar bedankt voor je reactie

je maakt waterdichte compartimenten in de romp, welke je bij het te water laten vult met water, en als je vertrekt pomp je deze weer leeg. een collega lid heeft dit in het verleden toegepast bij een tanker van 3,3 meter met succes.

dit scheelt in iedergeval het transporteren van ballastgewicht.
 
Back
Top