Ad Bakker
In Memoriam
Lijkt mij een prima idee.
Maar dan zou je er wel twee moeten nemen, één als zender/generator en de ander als ontvanger/detector.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Lijkt mij een prima idee.
Ik dacht aan 1 kunstmaan/sonde die licht en neutrino's kan detecteren, vervolgens CERN gebruiken om het licht en neutrino's erop af te schieten.
Dan heb je het probleem dat de lichtsnelheid door de atmosfeer wordt beïnvloed, Robbie. Het is ook niet voor niets dat de lichtsnelheid is vastgelegd in een vacuüm. Snel even nagekeken, maar in lucht is de lichtsnelheid zo'n 0,03% lager dan in vacuüm.
Nu zou dat natuurlijk maar over een klein gedeelte van de afstand uitmaken, maar we praten wel over uiterst kleine verschillen, bij de betreffende experimenten was de gemeten snelheid 0,0025 % hoger dan de lichtsnelheid.
Groet,
Ad
Misschien is er nog een optie, de zon zelf gebruiken als de zender...
Voor dat startpunt zal er een manier gevonden moeten worden om neutrino's te blokken/tegen te houden, is alleen makkelijker gezegd dan gedaan...
Een blok lood zou eenlichtjaar (circa 9,5 biljoen km) dik moeten zijn om de helft van de neutrino's die erdoorheen gaan tegen te houden
De oude rover die op de maan staat zal het wat temperatuur betreft zwaarder hebben gehad dan de kleine Mars rovertjes.
Fout gevonden?