Robbie TPC
Forum veteraan
Om een ruimtevaartuig richting Mars te sturen is het volgens mij wel relevant wat de stand van Mars is ten opzichte van Aarde. Mars en Aarde draaien niet met de zelfde snelheid rond de Zon, als Mars ten opzichte van ons achter de Zon staat is de afstand die overbrugt moet worden enorm. Wanneer Mars ons weer nadert (volgend jaar dacht ik) word de afstand relatief klein mbt tijd en energieverbruik.
Plan is om eind van dit jaar de nieuwe rover te lanceren, en als Mars volgend jaar dus langs de Aarde komt zien de rover en Mars elkaar ergens in het midden.
Blijft natuurlijk altijd de vraag of het beestje de landing gaat overleven, volgens mij gaat het landen volledig automatisch of voorgeprogrammeerd.
Beagle 2 was een rover die de landing in 2003 niet overleefd heeft, al blijven er natuurlijk nog altijd complottheorieën de ronde doen
Beagle 2 - Wikipedia, the free encyclopedia
Plan is om eind van dit jaar de nieuwe rover te lanceren, en als Mars volgend jaar dus langs de Aarde komt zien de rover en Mars elkaar ergens in het midden.
Blijft natuurlijk altijd de vraag of het beestje de landing gaat overleven, volgens mij gaat het landen volledig automatisch of voorgeprogrammeerd.
Beagle 2 was een rover die de landing in 2003 niet overleefd heeft, al blijven er natuurlijk nog altijd complottheorieën de ronde doen

Beagle 2 - Wikipedia, the free encyclopedia
Laatst bewerkt door een moderator: