Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Daar is door een satelliet klei gezien. Dat zou erop kunnen duiden dat Mars een warm en vochtig klimaat had waarin leven mogelijk zou zijn geweest. De Opportunity gaat dat onderzoeken.
On Sol 2681(Aug. 9, 2011), Opportunity drove 203 feet (62 meters), crossing the contact that delineates the geology of Cape York on the rim of the giant Endeavour crater. Now begins the next chapter in the surface exploration of Mars, the exploration of clay minerals, minerals that may hold the clues to an ancient, habitable environment in the early, wet Noachian epoch of Mars. The rover previously drove this week on Sol 2678 (Aug. 6, 2011), with a 246-foot (75-meter) drive in the run up to Endeavour.
Niet te vatten voor een leek ....maar ik vind het allemaal héél interessant
Voor hetzelfde geld kunnen ze ook vernield worden door botsingen met rondzwervende brokstukken, ruimtepuin of zo ?
De ruimte is heeeeeel veel niets, gigantisch ijl, no worries.... Voor hetzelfde geld kunnen ze ook vernield worden door botsingen met rondzwervende brokstukken, ruimtepuin of zo ?
Heeft geen brandstof meer en al zo er nog genoeg zijn, Voyager kan puin niet detekteren, en als ze dat zou kunnen, zou ze te traag reageren.Volgens mij kunnen ze dit nog wel aardig sturen. De Voyager II had een communicatieprobleem.Ik las wel ergens dat een commando sturen er 13 uur over doet.
Op welke frequentie gebied verloopt de communicatie van de sondes ? Weet dat iemand? Er dient toch een zéér grote afstand overbrugd te worden
De ruimte is heeeeeel veel niets, gigantisch ijl, no worries.
Heeft geen brandstof meer en al zo er nog genoeg zijn, Voyager kan puin niet detekteren, en als ze dat zou kunnen, zou ze te traag reageren.
De krachtbron van Voyager 2 zal tot minstens 2020 blijven werken, en men verwacht dat de Voyagers tot 2025 een zwak signaal blijven uitzenden, 48 jaar na hun lancering Voyager 2 - Wikipedia, the free encyclopedia
Hoe dan ook, het is (wederom) een kwestie van Tijd, uiteindelijk zullen ze ergens tegenaan knallen. Als het geen meteoor is dan word het wel een laserstraal van de Death Star :alien: Of ze worden 'gegrepen' door de zwaartekracht van een verre planeet, en blijven tot in de eeuwigheid rondjes draaien om dat hemellichaam.
Maar ja als 17 miljard Km al 13 uur duurt voordat een commando wordt ontvangen, dan moest de afstand wel heel gering zijn om binnen een kortere tijd te reageren en puin oid te ontwijken.
ach, buitenaardsleven ontdekken. het heeft toch maar 2 opties:
- of ze zijn slimmer dan wij, en dan vinden ze ons waarschijnlijk eerder dan wij hun
- of ze zijn dommer dan wij, en dan hoef ik er niks mee te maken te hebben![]()
De naam van het vaartuig is afgeleid van het boek van Arthur C Clark, 2001 A Space Odyssey. (tevens de gelijknamige film van regisseur Stanley Kubrick)
Dank AdIk wist het niet zeker, Stanley had ik later toegevoegd
![]()
ach, buitenaardsleven ontdekken. het heeft toch maar 2 opties:
- of ze zijn slimmer dan wij, en dan vinden ze ons waarschijnlijk eerder dan wij hun
- of ze zijn dommer dan wij, en dan hoef ik er niks mee te maken te hebben![]()
We kunnen nog geen reactie krijgen van iets dat verder dan 35lichtjaar van ons is verwijderd.We zijn nu ook al bijna zo'n 70 jaar bezig allerlei signalen het heelal in te "roepen". Heel raar dat er nooit iets toekomt bij ons? Of zijn de "anderen" angstvallig stil? ...
We kunnen nog geen reactie krijgen van iets dat verder dan 35lichtjaar van ons is verwijderd.