Modelbouw show rosmalen.

Discussie in 'Model truckers' gestart door ArjanN, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    984
    Locatie:
    Zuid Holland
    Hoi Mark,

    Ik moet jou bijdrage toch wel even nuanceren.

    Naar mijn mening (27-jarige die ondertussen al 5% van zijn leven in covid zit) kunnen degene die gevaccineerd hadden willen worden dit al kunnen zijn.
    Dit is pertinent niet waar. Ik heb direct een afspraak gemaakt toen het kon en moet mijn tweede prik nog krijgen. Kinderen van 12 konden afgelopen weekend hun afspraak maken, het duurt nog zeker 3 maanden voordat iedereen gevaccineerd is.

    Het risico op ernstige aandoening voor jongeren is kleiner dan risico op een auto ongeluk
    Er zijn vorig jaar 610 doden in het verkeer gevallen, waarvan 195 in de auto en 225 op de fiets (Bron: https://www.rijkswaterstaat.nl/wege...llencijfers/actuele-verkeersongevallencijfers)
    Er zijn vorig jaar door COVID alleen meer als 10.000 doden gevallen (Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/40/10-duizend-coronadoden-tijdens-eerste-golf-van-de-pandemie)
    De effecten van LongCOVID zijn helaas nog niet voldoende bekend maar kunnen ook bij jongeren voor de rest van het leven gevolgen hebben. Een auto heeft een beschermende kooi en airbags, voor COVID is dat het vaccin dat nog lang niet iedereen in de wereld heeft gehad ( en vele ook nooit krijgen!!)

    Vanaf begin wordt al geroepen dat iedereen of gevaccineerd zal worden of covid krijgen. Laat her virus lekker uitwaaien en geven mensen weer kwaliteit aan leven.
    Tjs als de lange termijngevolgen nog niet voldoende bekend zijn zou ik hier geen risico mee lopen. Kwaliteit aan leven is voor mensen met LongCOVID echt niet goed hoor.

    Ken helaas al paar zelfmoord gevallen door eenzaamheid, of vroegtijdige aftakeling van het gestel door tekort aan buitenlucht en beweging.
    Erg vervelend om te lezen van de zelfmoordgevallen, maar sinds wanneer is het verboden geweest om naar buiten te gaan of buiten te bewegen? Ik wandel elke dag, zomer en winter door en daar zijn geen beperkingen voor geweest.

    Bedenk nog de diverse ondernemers die kapot zijn, dan vraag ik me persoonlijk af of er niet meer kapot gaat door de lockdowns dan de ziekte zelf.
    Hieruit blijkt dat je het dan echt niet snapt. De oorzaak van alle beperkingen is namelijk de druk op de zorg en de bezettingen in de ziekenhuizen geweest. Dat daar als gevolg ondernemers door failliet gaan ondanks de steun is vervelend, maar financieel verlies is nog altijd minder erg dan slachtoffers. Bij een griepepidemie worden de winkels en kroegen nooit gesloten, dit is echt wel van een andere orde.

    Ik vind het jammer dat veel jongere mensen er zo in staan, het geeft aan hoe weinig we voor elkaar over hebben en hoeveel we alleen aan onszelf denken. Ik ben het lang niet altijd eens geweest met de maatregelen van het kabinet en erger me kapot aan het feit dat de aanbevelingen van de echte experts niet of nauwelijks worden opgevolgd. Ik vind het ook raar dat we mensen die er jaren voor gestudeerd hebben niet vertrouwen en de buurman op Facebook wel, maar dat zal wel in de mensheid zitten, ik kan het niet verklaren.

    Het is goed dat we weer naar evenementen als in Rosmalen kunnen, maar ik schrik toch weer als ik lees dat veel mensen zich niet (meer) aan de basismaatregelen houden. Eén van de redenen voor mij om nog steeds terughoudend te zijn, mijn gezondheid is mij meer waard als een bezoekje aan een evenement.
     
    ozy, AHoogendijk, Loeana en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Als ik de foto zo zie begrijp ik wel dat de organisator mijn 17,- euro hard nodig heeft. :DDus als hij dat nou gewoon eerlijk zegt, ik kan het je niet terugbetalen want ik zit al diep in de rode cijfers wil ik hem wel helpen.
    Overigens stond er niet dat je eenmaal gekochte tickets niet kon annuleren. Wel dat je tot 24 uur vooraf je tijdslot kon wijzigen, en als je de voorwaarden aan klikt moet je lang zoeken en goed lezen om te kunnen begrijpen dat je wel je geld kan terug krijgen, maar er weer allerlei uitsluitingen zijn. Er had gewoon een banner moeten staan direkt als je de datum kiest en de bestelling definitief maakt dat eenmaal gekochte tickets niet retour kunnen en er geen geld wordt terug gegeven. Dan had ik de keuze gehad als ik wel was gegaan om een ticket bij de ingang te kopen (wat schijnbaar ook gewoon kon volgens info)
    Goede collega gesproken die altijd met een verkoopstand in Goes stond, het was een drama beurs voor hem.
    En Mark, beetje kortzichtig om zo te denken, in sommige wijken in de grote steden zijn minder dan 50% van de inwoners boven de 25 gevaccineerd.
    Als daar een percentage van op de IC komt zitten we weer een hele winter binnen.
    Ben het eens met hierboven geschreven reactie, als we minder zwalkend beleid zouden hebben, en meer wetenschap dan politieke motieven zouden laten leiden zouden we er een stuk beter voor staan.
    Genoeg geluld, ga maar weer eens modelbouwen.:yes:
     
    Trilliwilli vindt dit leuk.
  3. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    Hier even op in hakend dit word langzaamaan een corona topic.

    Ik ben niet geënt (bewust nog niet)
    Vrijdagavond negatief getest.

    Voor de rest ga ik me mening hier niet over uitlaten


    Rosmalen was gezellig. Met club genoten veel gelachen.
    Foto's volgen nog
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2021
    vGenLheftruck_Maarten en jae.boonman vinden dit leuk.
  4. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    Hallo , Ik was zaterdag ook aanwezig als publiek, het was niet super druk maar ieder nadeel heeft zijn voordeel, heb veel mensen kunnen spreken die al veel verder waren met hun objecten en daarvan veel informatie gekregen.
    super bedankt allemaal.
     
    ArjanN vindt dit leuk.
  5. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Prima, niet gevaccineerd, wel naar de beurs, lekker dicht op elkaar gelachen en genoten. Ik hoop voor je dat het over 10 dagen nog steeds zo is.
    Wel achterbakse manier van zaken doen door bezoekers vooraf te laten reserveren en ergens in de kleine lettertjes die je moet doorklikken te zetten dat je niet je geld terug krijgt. Je zal als gezin maar 50,- ( 4x 11,- plus parkeren) hebben betaald voor een leuke dag naar een modelbouwshow en je kunt onverhoeds niet gaan.
    "Meneer de organisator" mag mijn centen houden. Hij heeft het harder nodig dan ik.
     
  6. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik

    Neem nog een slok azijn.

    Zo veel mogelijk 1.5meter proberen te houden.

    Plaatsen waren er ruim genoeg voor en de baan was zo opgebouwd dat dat mogelijk was....


    Aan gezien u er niet bij was is het wel makkelijk oordelen..
     
    jae.boonman vindt dit leuk.
  7. Ein Trucker

    Ein Trucker Moderator In Memoriam Moderator team

    Lid geworden:
    26 dec 2018
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Topic gesloten voordat het gaat escaleren.
    Dit kan niet de bedoeling zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina