Modelbouwers bijeenkomst 30-09-2023

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door janzwart, 14 feb 2023.

  1. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.300
    Locatie:
    Hillegom
    We zijn met het museum in gesprek om een soort van thema te benoemen. Iets wat recht doet aan de historie van het gebouw en de aard van het museum.
    Iets van "Scheepvaart door de eeuwen heen met wind in de zeilen"

    Als iemand een sprekende leus weet kan hij hem hier laten horen..
     
    Herby63 en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  2. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Hallo,
    Het 'merk' scheepvaartmuseum Amsterdam blijkt in zeer aanzuigende werking te hebben. Ook mensen met een ander scheepstype blijken graag mee te willen doen. Jan en ik hebben daar gisteren contact over gehad. Ook zijn we met de datum inmiddels bekend in Duitsland op het forum segelschiffmodellbau.com. De belangstelling op dat forum is groot te noemen. Ook zijn ze bereid om op het forum https://www.arbeitskreis-historischer-schiffbau.de/ dat het blad Das Lochbuch uitgeeft, een post over deze dag te plaatsen. Kortom, aan aandacht geen gebrek.

    Na de post van Danny of de Bismarck ook mocht inschrijven hebben Jan en ik na enige discussie daarom de spelregels ook iets aangepast.
    We moeten allereerst erkennen dat we niet om de 19e eeuw heen kunnen. Een eeuw met de grootste technologische vooruitgang ooit. M.n. de stoommachine heeft de zeilscheepvaart verdrongen.
    We willen daarom ook stoomschepen toelaten uit die periode, dus zeggen we ja tegen de Robert E. Lee, ja tegen de Titanic van karton op de bodem van de zee en ja tegen de Kortenaer, een fregat op stoom eind 19e eeuw etc.
    De Bismarck gaat, ondanks haar schoonheid, een stap te ver. Sorry Dan, maar we moeten een lijn trekken. Ik hoop je te mogen verwelkomen op de volgende NVM dag in Houten in December.

    Het museum is over de veelzijdigheid ieder geval zeer positief. Ook is er een mogelijkheid om RC te varen in het zijhaventje van het museum tegenover de Amsterdam.
    We zouden dan bijvoorbeeld groepen met scheepstypes kunnen samenstellen. Tevens hebben we de beschikking over meerdere zalen waar jullie bijvoorbeeld een presentatie kunnen geven op de bouw van jullie schepen of gewoon technieken met elkaar kunnen delen. Een introducee meenemen die dan op de stand zou kunnen passen, is toegestaan. Ook zijn beperkt handelaren welkom zoals bijvoorbeeld een uitgever van maritieme boeken of een schilder met maritieme schilderijen of Hans met Kolderstok. Het is dan wel wenselijk dat een redelijke bijdrage aan het museum wordt afgedragen.

    Maarrr...
    Ik heb zojuist gesproken met het scheepvaartmuseum. Helaas kan niet worden gegarandeerd dat iedereen kosteloos kan parkeren op het marineterrein naast het museum. Een dikke tegenvaller vind ik zelf, aangezien het in eerste instantie wellicht geen probleem zou zijn. Voor een twintigtal mensen die bijvoorbeeld een busje of een aanhanger hebben is dat te regelen, maar het merendeel zal zijn of haar auto op de Kattenburgerstraat moeten plaatsen.
    Dat betekent in beginsel dat iedereen rekening moet houden met ca. € 40,- parkeerkosten (€ 4,50 per uur). Parkeren in de buurt is volgens mij 's morgens geen probleem.
    Ik laat het aan jullie over in hoeverre dat wel of geen probleem is. Haken er teveel af omdat het te groot en te duur wordt, dan stoppen en gaan we naar een nieuwe locatie zoeken.
    We zien jullie reacties dan ook met belangstelling tegemoet.
    Ps. Dit bericht zal ook worden verspreid per mail aan alle eerdere deelnemers.
     
    P Voogt, TIMBERWOLF en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  3. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.039
    Locatie:
    Woudrichem
    Dank voor dit bericht met toelichting. Ik neem aan dat er nog een inschrijfformulier komt?
    Gr. Peter
     
  4. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    :thumbsup: Ja , Peter. Als alle afspraken vastliggen en de animo blijft, verwacht begin maart iedereen een link te kunnen sturen naar het inschrijfformulier. Maar eerst maar kijken hoe zich dit ontwikkelt.
     
    P Voogt vindt dit leuk.
  5. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.039
    Locatie:
    Woudrichem
    Om het animo te laten blijken:
    Na het specifiek noemen van de Robert E. Lee voel ik mij wel verplicht om deze mee te nemen. :)
    Wil ook wel een presentatie geven over de meerjarenplan-bouw, als daar nog iemand op zit te wachten na mijn verslag hier op het forum en nu ik DeModelbouwer. ;)
    Gr. Peter
     
  6. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Tuurlijk wel. Super. Ook voor de Duitse vrienden blijkt betaald parkeren geen probleem te zijn, zo lees ik net. Deze unieke locatie willen ze niet aan zich voorbij laten gaan. Ik citeer Daniël Fischer I think such a place to show models and to discuss about ship building is rather unique, much like the exhibition in Leylestad some years ago. Unforgettable!.
    En daar doen we het voor!! :banana:
     
    P Voogt, Erik B en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  7. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.799
    Locatie:
    Ittervoort
    Gaat helemaal goed komen. Openbaar vervoer is ook een mogelijkheid. Volgens mij kost een treinkaartje in het weekend iets van 17,50 euro voor heel Nederland. Het overwegen waard. Ik ben aan het kijken om een kist om mijn Spaans galjoen te maken eventueel op een trolley. Moet goed kunnen. Gaat gezellig worden.
     
  8. Erik B

    Erik B

    Lid geworden:
    4 okt 2021
    Berichten:
    536
    Locatie:
    Uden
    Betaald parkeren is voor mij zeker geen show-stopper. Ik kijk er naar uit om op zo’n locatie te mogen staan met m’n model
     
  9. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.128
    Locatie:
    Roosendaal
    Zoals het er nu uitziet zal ik dan alleen als bezoeker komen, heb ook niet veel om te laten zien. Mijn Vasa is niet geschikt voor vervoer en de Fluyt is dan nog zeker niet half gereed. mogelijk veranderen tzt de plannen nog, maar zo ziet het er nu uit
     
    Erik B en P Voogt vinden dit leuk.
  10. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Beste allen,

    Na mijn laatste bericht over de aanstaande scheeps-expo op 30 september in het scheepvaartmuseum in Amsterdam heb ik veel reacties ontvangen over de genoemde parkeerkosten. Goed was te lezen dat het animo voor deze dag zeer groot is omdat veel mensen deze kosten voor lief namen. Maar er waren ook meerdere exposanten, zelfs van het eerste uur, die vooral per e-mail meldden, hierdoor te willen afhaken.

    Het bestuur van de NVM heeft daarna intern overleg gehad en wij kunnen jullie het volgende aanbieden:
    Op 1 km afstand (13 minuten lopen) bevindt zich de parkeergarage 'IJ-oever Centrum'. Je kan vooraf een plaats reserveren via de website https://parkereninijoever.nl/ waarbij voor een hele dag voor € 10,-.
    Als je gebruik wilt maken van deze mogelijkheid mag je het betaalbewijs inleveren bij mij tijdens het event, waarna dit bedrag door de NVM op je rekening terug zal worden gestort. Daarmee kun je gratis parkeren.
    We kijken verder nog of er een mogelijkheid om 's morgens en 's middags een pendeldienst in te zetten van en naar deze garage. Voor de deur kan uiteraard ook op de Kattenburgerstraat worden geparkeerd, maar dan zijn de kosten voor de eigenaar van het voertuig zoals eerder omschreven.
    Voor exposanten met een busje en/of aanhangwagen of die slecht ter been zijn, is er op beperkte schaal een parkeermogelijkheid op het naastgelegen terrein van de Marine beschikbaar.
    Deze of begin volgende week verwachten we alle afspraken te hebben vastgelegd met het museum. Ik zal jullie daarna een link sturen voor het inschrijfformulier zodat men zich via deze weg kan inschrijven.

    Ik vertrouw erop, mede namens Jan Zwart en het bestuur van de NVM, jullie hiermee van dienst te zijn.
    Dit bericht zal tevens per e-mail worden verzonden.
     
    P Voogt, TIMBERWOLF, Ptèr en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.799
    Locatie:
    Ittervoort
    Mooie oplossing
     
  12. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.300
    Locatie:
    Hillegom
    [​IMG]
    [​IMG]

    Modelbouwers,
    Hierboven ziet u de officiële aankondiging van de Modelbouwersdag 2023.
    Deze wordt in allerlei publicaties gebruikt.
    Daar vind u ook twee QR-codes, waarmee u wordt doorgestuurd naar dit forum-topic en naar een aanmeldformulier.
    Als u van plan bent om te komen vul dan alstublieft dit formulier zo volledig mogelijk in. Dan weten wij waar we rekening mee moeten houden. Wijzigingen kunnen later altijd nog worden aangebracht.

    Heeft u vragen of opmerkingen dan kunt u via een PB op het forum met mij contact opnemen of per email naar RonvanLeeuwen54 at gmail.com. Voor iedereen relevante zaken kunt u ook op het forum zelf kwijt natuurlijk.

    Bekijkt u dit topic regelmatig, als er nieuws is wordt dat altijd hier vermeld.

    Als de QR-codes niet werken kunt u ook de volgende link gebruiken: https://nvm.wufoo.com/forms/expo-historische-houten-scheepmodelbouw-2023/
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2024 om 16:26
  13. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.799
    Locatie:
    Ittervoort
    En natuurlijk aangemeld :)
     
    P Voogt en janzwart vinden dit leuk.
  14. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Ik zie het. Het werkt dus goed. Heb je ook een bevestiging gehad?
     
  15. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.799
    Locatie:
    Ittervoort
    Moet ik naar de pc gaan, zal het checken.
     
  16. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.799
    Locatie:
    Ittervoort
    Na iets van 10 minuten geen bevestiging via de email. Ik kreeg wel op de site een bedankje. @ronvanleeuwen54
     
    janzwart vindt dit leuk.
  17. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.039
    Locatie:
    Woudrichem
    Ook zojuist aangemeld met de Robt. E. Lee en de Bluenose. Nog geen bevestigingsmail.
    Gr. Peter
     
    janzwart, Herby63 en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  18. Matthias Noback

    Matthias Noback

    Lid geworden:
    4 feb 2022
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Zeist
    Aangemeld!
    Het Statenjacht zou af moeten zijn tegen die tijd en ik heb ook de hier nog niet eerder aangekondigde scratchbouw van de Pinas van Witsen vermeld. Daarover binnenkort meer, maar het hier opschrijven is vast een mooie stok achter de deur. Mijn doel is om op basis hiervan zelf een bouwdoos te ontwikkelen.
     
    Herby63 en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  19. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik heb me ook aangemeld, maar geen bevestigingsmail gehad
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  20. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Klopt! Ga er voorlopig vanuit dat ik de inschrijving correct ontvang. Ik ben helaas gedwongen een vrije versie te gebruiken van het programma wufoo. Het sturen van een bevestiging kan alleen wanneer we een upgrade aanschaffen. Sorry. Ik ga jullie voorlopig maar handmatig een bevestiging sturen door jullie inschrijving te retourneren voorzien van een duim omhoog. :stout:
     
    Herby63 en P Voogt vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina