modelbouwforum onder druk van sponsors ?

• Topicstarter Topicstarter 3w_flyer
  • Startdatum Startdatum
Mogelijk is groter inkopen voor de winkelier een aantrekkelijke optie de klandizie binnen te houden, of beter nog flexibelere grossiers (oud woord bah) met beter assortiment. Maareh, de lokale modelbouwzaak heeft weinig op met garantiegevoelige items in de hobby. Hij is sneller klaar met wat plakmodellen, treinen en playstations, dit integenstelling tot de jonge gasten die geklooi met nitro e.d. wel leuk vinden.

Het zou mij niets verbazen als er al richting zo'n oplossing gedacht wordt..

een fp met rc nieuws en daar dan een reactiemogelijkhed met modmogelijkheden (a la tweakers) zou ook wel grappig zijn..

Is het niet verstandig om inkomsten terug te voeren in vernieuwing van forumactiviteiten. Bv vorming van een redactie ipv moderatorteam. Ik weet zeker dat er mods zijn die elkaar alleen kennen van onlinegebeuren, en verder niet. Nou, foruminkomsten kunnen omhoog om ideeen met geld te steunen, waar of niet?

Eerlijk gezegd vind ik dit draadje zowel aanmatigend als suggestief. Misschien is het niet zo bedoeld, maar in mijn optiek komt er op neer, dat we het forumbeleid wel even aan de kaak zullen stellen met de veronderstelling, dat dit wordt bepaald door commerciële overwegingen.

Ik verbaas me er dan ook hogelijk over, dat moderatoren zich aangesproken voelen en gaan verklaren, waarom één van hen de forumregels heeft toegepast.

Overigens hebben we op dit forum zeker al enkele honderden draadjes gezien, waarbij de niet-Europese webshop werd aangeprezen. Ook de methoden, waarmee men btw en douanerechten kan omzeilen zijn in de meeste van die draadjes wel vermeld. Als men de tijd neemt om de zoekfunctie te raadplegen kan men dus plenty informatie vinden en er kan dus niet geklaagd worden, dat hierover niet geschreven mag worden. Waarom het dan zo bezwaarlijk is als één zo'n draadje wordt gesloten omdat het een onvervalste winkelbespreking is geworden ontgaat mij ten ene male.

Mensen hebben de aangeboren capaciteit te zoeken naar samenzweringen. Dat een mod uitlegt waarom iets op slot staat, vind ik op zich niet raar noch verkeerd. In dit geval was de sluitmessage wat mij betreft helder genoeg en zie ik ook neit waarom er een heel ander topic over geopend moet worden, maar ja, modelbouwforum, veel mensen, dus er zal altijd iemand tussen zitten die er iets achter zoekt..

20% info, 70% geleuter en 10% totaal onzinnige commentaren. Zo ervaar ik op dit moment het MBF. Dat is ook logisch want doorheen de jaren is hier al zoveel kennis en info verdeeld zodat er niet veel meer overblijft. Af en toe duiken onderwerpen weer op die in het verleden reeds behandeld zijn geweest maar dat beschouw ik dan maar als een opfrissing. Maar alles in beschouwing genomen ben ik toch blij dat ik dagelijks het MBF kan komen bezoeken en af en toe een onzinnig commentaar kan leveren, zoals ik nu bezig ben........Zo, nu heb ik het percentage geleuter weer een beetje omhoog geholpen!

Wat betreft invloed leveranciers en fabrikanten, ik heb hier, dit jaar nog, één motor afgebrand en één regelaar belachelijk gemaakt zonder dat van hogerhand werd ingegrepen

Je moest eens weten hoeveel regelaars ik inmiddels heb afgebrand met watervliegen...ik zou willen dat hogerhand eens ingreep zodat dat stopte! :D

Back