modelvliegen en zweefvliegen (introductiecursus)

Ga binnenkort weer even wat computermeuk verkopen de eerste €50 zit al in de pot hoera :mrgreen:

Verzonden vanaf mijn iPhone.

Ik heb gisteravond de personen die zich hebben aangemeld voor de introductiecursus een PB gestuurd! Kijk er even naar dan maken we de aanmelding compleet. het gaat definitief door in het weekend van 15,16 en 17 juni.
Max

Arjan,
Ik heb je mailtje inderdaad gehad. Op miraculeuze wijze is het echter uit mijn mailbox verdwenen. Ik heb daarom het emailadres gebruikt dat ik nog in mijn contactpersonen had staan. Mocht je echter geen reactie van me gehad hebben, laat het dan alsnog even weten.
Max

Japie.G en PH-SVV sturen jullie ook nog even je emailadres per PB dan kan ik jullie het aanmeldingsformulier toesturen?
Max

Sorry voor de late reactie, ik zit momenteel niet vaak op het forum (werk/verbouwen/studie).

Heb je mijn PB ontvangen Max?

Laatst bewerkt:
Max,

Misschien een rare vraag, maar is er zoiets als een boek oid waar ik wat basiskennis zweefvliegen uit kan halen om zo meer profijt uit de basiscursus te halen?

Mijn enige 'vlieg' ervaring is de Ls7 simulator op soesterberg.

Ps. Info van anderen graag per pb, ik wil dit topic niet kapen.

Max,

Misschien een rare vraag, maar is er zoiets als een boek oid waar ik wat basiskennis zweefvliegen uit kan halen om zo meer profijt uit de basiscursus te halen?

Je zou hier een kunnen kijken voor de theorie van Aerodynamica:
http://www.civ.zweefportaal.nl/docs/theorie_van_het_zweefvliegen_h2lr_v12.pdf

Maar meer omdat het leuk is dan dat het strict noodzakelijk is..... Het theorieboek wordt helaas al een paar jaar niet meer gedrukt. Wij printen het ook zelf uit. Soms vind je in de bibliotheek nog wel een oud theorieboek of worden ze op marktplaats aangeboden

Max

Hallo max en Sven,

Er worden nog wel boeken gemaakt voor de elementaire opleiding (EVO). Alleen het boek voor de gpl theorie wordt niet meer gemaakt en moet je dus uitprinten. Ik heb hier nog wat boekjes liggen. Als iemand er een wil stuur me maar een pb'tje dan doe ik hem op de post.

Oja, er is trouwens ook het boek: 'leidraad van het zweefvliegen' ofzo. Erg handig boek. Kijk maar even. Heb hem zelf in de bieb geleend.

Jan-Willem,
Dank voor deze link. Ik kende hem wel maar als doorgewinterde zweefvlieger eigenlijk nooit doorgeklikt op EVO. De powerpoint voor de 1e 5 vluchten is heel goed materiaal om mensen voldoende inzicht te geven voor een introductiecursus. De rest leren ze dan wel bij de 6e start:D.
Max

Ik heb trouwens ook nog een nieuw logboekje liggen. Iemand die hem wil hebben? Heb er zelf de eerst komende jaren niets aan, want ben nog wel een tijdje bij het eerste boekje. Dus als iemand misschien door wil gaan met zweven kan hij al vluchten opschrijven.

Even dit draadje omhoog schoppen.

Ik heb wat vragen over de overnachting. Zijn er mensen die blijven camperen? Hoe word het met het ontbijt geregeld, evt het avond eten? Is het ieder voor zich? De toiletten en andere wasvoorziening? Wij hebben namelijk het probleem dat we de week voor én de week na het weekend erg drukken hebben. Wij overwegen een hotel te boeken, maar bij genoeg campeerders geniet camperen alsnog de voorkeur.

Douglas,
Ik heb een vaste staanplaats op het vliegveld en ben er dus sowieso. Willem had ook aangegeven dat hij komt kamperen, van de rest weet ik het niet zeker. Verder zijn er ook leden van de club die overnachten.

De sanitaire voorzieningen heb je -als het goed is- tijdens het vintage glider treffen kunnen zien, al zal je toen waarschijnlijk niet gedouched hebben:).

We hebben ook een keuken. De vaste leden regelen vaak ook wat voor het avondeten (samen koken of de chinees bellen) dus avondeten is meestal geen probleem. Eventueel kunnen we hier inventariseren wie er mee wil ontbijten en dan regelen we wat. Servies en bestek is aanwezig dus dat zou ik niet meenemen.

Eventueel kan je ook een stroomaansluiting krijgen (eurostekker).

Max

Back