modelvliegen en zweefvliegen (introductiecursus)

Voor de vrijdagvliegers: de weersverwachting is voor de ochtend niet geweldig. Omdat sommigen van ver moeten komen stel ik voor dat we om 12.00 aanwezig zijn en hopelijk dan snel kunnen beginnen met vliegen.

Ik ben om 10.00 uur op de club aanwezig, dus als je eerst je caravan of tentje wil installeren dan is dat geen enkel probleem.

Op zaterdag en zondag begint de vliegdag om 9.00 uur met een briefing.

Groeten,
Max

Vandaag hebben we aandachtig geprobeerd om de regen weg te kijken, maar dat is helaas maar ten dele gelukt. We hebben een paar momenten gehad waarop het droog was en ook even met onze modellen gevlogen. Echt zweefvliegen zat er vandaag helaas niet in. Morgen met frisse moed weer verder!

Douglas: je hebt pb terug.

Max

Met WiFi op het veld kun je berichten achterlaten :p

Mooi weer, prachtige kisten, we hebben het naar ons zin:

GOPR1963.JPG

Groet,

Jacob

Geen last van de harde wind dus?
Mooi hoor. Hoe groter de kist hoe minder last van de omstandigheden :)

Veel plezier daar!

Zo, heerlijke vluchten zijn er gemaakt.

Willem heeft een kabelbreuk overleefd en in de herkansing meer dan goed gemaakt, vanaf de lijn naar 1200 meter. Steven vloog op dat moment ook en heeft die hoogte ook behaald. Top!

Bijna iedereen heeft de 3 vluchten voor deze dag gemaakt, morgen de rest. Wat een leven!

Groet,

Jacob

5ed7ba74-00e1-fe6e.jpg

Geweldig!

(1ste keer zweven)

Edit 17-6:
We zijn inmiddels een dag verder. Mijn vliegervaring van vandaag is nog een stuk beter dan die van gister. Gister 3 starts grmaakt (wat gaat dat hard zeg) en na 6 minuten stonden we weer op de grond. Nou dit was vandaag wel anders hoor. Vandaag een vlucht van 31 minuten gemaakt en met 200KM/u (240 groundspeed) weer richting het veld gegaan. Man wat is dat gaaf. Op een gegeven moment ging het met 4.4m/sec omhoog.

Jacob heeft ons allemaal met de GoPro vast kunnen leggen, erg leuk on te zien.

Binnenkort nog maar eens overdoen wat ik heb nog 2 vluchten tegoed.

Ik wil iedereen die meegeholpen heeft om dit super weekend mogelijk te maken hartelijk danken.

Laatst bewerkt:
Ook ik heb er erg van genoten om jullie rond te vliegen. Vooral de progressie die jullie allemaal hebben gemaakt in 5 starts is mooi om te zien. Dat begint al bij de cockpitcheck die iedereen na 5 starts heel zelfbewust doet. Sommigen hebben al flink zelf gethermiekt en Evert heeft zelf (met een klein beetje hulp) de landing gedaan.

Ik hoop dat Jacob nog een leuk filmpje van zijn GOPRO op het net zet!

Voor anderen die mogelijk geinteresseerd zijn in een introductiecursus: kijk op www.zcnop.nl

Groeten,
Max

Binnenkort nog maar eens overdoen wat ik heb nog 2 vluchten tegoed.

Goh, jij ook al? Wij hebben beiden 1 vlucht te goed, en als wij de gaan inhalen komen er nog een paar vluchten bij. We hebben genoten van het vliegen, maar de dag werd gemaakt door het gezelschap! Een goede sfeer, bijzonder gezellig en het weer deed ook goed mee.

De laaste vlucht was met de DG1000 met korte winglets. We konden zelf zien dat er 2 loopings mee gedraaid werden, een stall, en wat snelle bochtenwerk om vervolgens slippend binnen te komen. Dat was héél gaaf om te zien. En je raad nooit wat mijn vrouw onderweg vertelde.

Die wil de volgende keer met die piloot mee, onder voorwaarde dat ie minimaal 2 loopings draaid... (dus als het ff kan....;) ) Mijn vrouw is nog niet groen (of wit) te krijgen, iets waar sommige wel wat last van hadden...

Genoten, dat hebben we...

Leuk filmpje Dennis!

Ronan z'n eerste vlucht integraal, met dank aan Jacob voor de GoPro !!!
Start op 3:46, die blik is onvergetelijk.......

Wij hebben een onvergetelijk weekend gehad. Dank aan de ZCNOP voor de gastvrijheid, in het bijzonder Max dat dit mogelijk was. En aan de andere deelnemers, het was echt beregezellig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een weekend!

Het was een fantastische ervaring om in de DG-1000s eens echt zelf aan de stuurknuppel te mogen zitten. En dan lijkt het net een model, wat reageert zo'n bak dan licht en direct op minimale bewegingen van de stuurknuppel. In het begin hield ik de knuppel nog vol in de vuist vast, later met 2 vingers. Bijzonder.

We hebben het getroffen met het weer, stevige wind maar in periodes ook stevige thermiek. Zonnetje, Hollandse luchten, wat wil een mens nog meer.

Noemenswaardig zijn de capriolen van Willem, hij maakte de laagste en hoogste vlucht.. Is terug te zien op de beelden die van iedereen gemaakt zijn want een ieder heeft de GoPro voor zijn snuitje gehad. De beelden daarvan zijn te vinden op YouTube, met enige moeite heb ik de lengte terug gekregen naar een kleine 12 minuten.

Heb jij het originele filmpje van je vlucht niet digitaal in bezit PM me dan even, zorg ik er voor dat je dat op een of andere wijze ontvangt.

Aan het eind van de 2e dag werd door Diederik getoond wat er met een DG-1000 gedaan kan worden: we hebben genoten van wat lichte aerobatics. Ook dit keer stond de GoPro voorin, maak 'live' mee hoe het in de cockpit er dan aan toe gaat:

Iedereen bedankt voor 2 bijzonder gezellige en leerzame dagen!

Groet,

Jacob

Laatst bewerkt door een moderator:
Jacob, de filmpjes zijn helemaal geweldig! Ik vind het vooral leuk om te zien dat Evert de landing zelf doet met wat mondelinge hulp, en het bedienen van de kleppen door mij. En dat bij de 5e start!!

Max

Leuke beelden Jacob!
Had ik tijdens mijn zweefvliegcarriere ook maar een Gopro gehad......

Back