Modelvliegen in de Eifel

Ja, je ziet de roofvogels als een speer omhoog zweven.
Gistermiddag reed ik ergens en er hingen 8 rode wouwen, gingen cirkelend omhoog.
En ja, het is hier krukdroog, de boeren klagen.
Gisteravond een paar druppels en nu is het bewolkt maar volgens mijn 85 jarige buurman gaat het niet regenen.
Maar de temperatuur is nog steeds goed, en het waait redelijk, maar uit het westen, dus kan ik achter mijn huis aan de helling of bij Dreis-Bruck, op de illegale helling.
Donderdag zou het noorderwind worden maar dat is nu weer bijgesteld naar oosten.
Zaterdag zou het op de clubhelling moeten kunnen.
Alleen heb ik niks te vliegen...

GJ

[QUOTE="GJVO, post: 4070701, member: 579"
Alleen heb ik niks te vliegen...
GJ[/QUOTE]

Zal ik de kale FourStar met losse electro set-up zaterdag voor je meebrengen?
Dan kun je die bij jou in elkaar zetten met jouw ontvanger er in. Kun je toch vliegen.

De Ion ben ik mee aan het worstelen om hem in de zender te krijgen.
Alle mixers en zo, ik kom er niet echt uit.
Maar ik hoop de Strega vliegklaar te hebben alleen komen de buren nu af en toe langs of ik een lamp aan kan sluiten, satellietschotel aansluiten, het is bekend geworden dat ik in de electro gezeten heb.
En dan nog voorbereidingen voor het straatfeest van zaterdag.

GJ

Lijkt me een illegale helling, oftewel, je kan er wel gaan vliegen maar veroorzaak geen overlast en ga weg als de Landwirt dat zegt.

GJ

Lijkt me een illegale helling, oftewel, je kan er wel gaan vliegen maar veroorzaak geen overlast en ga weg als de Landwirt dat zegt.

GJ
Is een legale helling bij walsdorf

Echter de boompjes op de oude helling bij dreis zijn aardig aan het verpieteren (yesssss) maar een 400meter verderop is het perfect.

Oh, die helling.
Heb je al kennis gemaakt met de begrafenisondernemer, de eigenaar van de club.
Aardige en komische vent.
Als je op de club wilt vliegen moet je even naar de Kölner Strasse 15 in Walsdorf, Erich Welling.
Hij kan je ook andere hellingen tonen daar rond het dorp.

De campinghelling bedoel je?
Je aan de rechterkant kan je prima vliegen maar officieel mag het weer niet, naturschutz.
Maar de bomen zijn er geplant omdat er steeds meer parapenters en hanggliders kwamen en die wilden ze niet.
Modelvliegers doen ze niet moeilijk over, ik heb het de campingbeheerder gevraagd, prima, ga maar vliegen.

Veel plezier nog,
Het blijft voorlopig droog.
Je moet ook nog even naar het Wildpark in Daun, daar is ook een zomerrodelbaan.
En als je autogek bent kan je het weekend naar de ingang van de Nordschleife, daar staan regelmatig rijen supercars opgesteld, gewoon om te showen, of een merken toerrit.

GJ

De ring al een paar maal geweest met VW polo treffens beginjaren 2000. Toen voerde ik nnog motoren op voor de hobby. De autoliefhebberij is er wel van af gegaan. Wel een hoop lol gehad toen.

Die rodelbaan is wel iets voor mijn dochter, die kan het niet hard genoeg gaan.

IMG_20200728_202601.jpg
IMG_20200728_202547.jpg
IMG_20200728_200051.jpg
IMG_20200728_200043.jpg

Voor de liefhebbers, ik hoorde net dat er een huis met 2000 m2 grond te koop staat in Wallenborn, dorpje naast mij.
30.000 euro..
Daar koop je in Amsterdam niet eens een garage voor.
Wat betreft je dochter, mijn kennis, de lamborghini en ferrari verzamelaar komt half augustus weer hier naartoe met een auto.
Dan ga ik weer een rondje Nordschleife doen.
Maar je kan haar ook in de Ringtaxi zetten, dat gaat ook best hard.
En er zijn ook wel vriendelijk duitsers die mensen meenemen.

GJ

Ben even naar Michelsberg gereden, uurtje vanaf mijn huis.
Gelukkig had ik de coordinaten ingevoerd want anders vind je het niet.
Er waren een paar mensen aan het vliegen waaronder 2 Nederlanders, 1 met een Pike Perfection.
En er was een lid van de vereniging, een duitser.
Dat was mister know it all.
De man met de Perfection ging vliegen en hij zei wat hij moest doen.
Zurück, zurück.
Je zwaartepunt is niet goed..
Ding vloog gewoon neutraal, niks mis mee.
De welving kan groter, je moet meer down trimmen..
Bla bla.
Hij wist me ook te vertellen dat bij de club waar ik lid ben je niet aan de helling mag vliegen.
En dat daar geen club was.
En toen ging de man met de Pike weer vliegen.
Wat ik me dan afvraag, waarom koop je zo'n kist als je niet eens weet en merkt dat je met richting mee moet sturen in de bochten, en als het dan gezegd wordt hij zo hard aan richting trekt dat de kist bijna uit de lucht valt...
Ik zou dan eerst eens met een simpele 3 asser gaan vliegen aan de helling.
Maar OK, dat was mijn frustratie.
De helling in Michelsberg is best mooi, meer glooiend dan de Hohe Eifel maar hij draagt niet geweldig.
Zelfs die Pike zakte, alleen door thermiek ging ie wat omhoog.
Ik ben daarna nog naar de Mahlberg gereden, dat is de noor-west helling.
Nou.. achter mijn huis is hoger en steiler.
Dus nee, niet de moeite waard.
Met westenwind zou ik misschien nog naar de Michelsberg rijden, als ik echt MOET vliegen.
Maar anders nee, dan bespaar ik wel benzine en ga in Walsdorf, thuis of bij de Hohe Eifel vliegen.

Een kort filmpje.

GJ

BTW weet jij hier een shop iin de buurt waar ze klapproppellors verkopen, vandaag een blaadje 16x8 afgetikt in de landing:hammer:.

Er is een klein winkeltje in Wittlich, maar of die een klapprop heeft.
http://www.eh-modellbau.de/
En ik weet ook niet zeker of ie wel open is want eigenlijk staat ie uit zijn keuken te verkopen.
Ik kan Wil even vragen, die is hier zaterdagmorgen al.
Die kan wel langs bij Hobby In
Of je moet even in zijn perikelen vragen of hij er 1 mee kan nemen.

GJ

Back