Modelvliegen in de Eifel

Zoekplaatje.
Berrie, Wil en Serge tuusen de duitse buren.
DSCN0259.jpg

De wind ging in de middag draaien naar noordwest, dus konden we nog op de helling van Hohe Eifel vliegen.
Namens Wil en Berrie dank aan Serge en Berrie voor het instrueren.

GJ

Weer een grillparty organiseren?
Net een rondje Nordschleife met Wil.
Nou wil ie weer een snelle auto.
Vanmiddag op de club in Walsdorf gevlogen, op het echte veld.
Ook erg fijn vliegen.
http://www.mfc-walsdorf.de/

GJ

Laatst bewerkt:
Was het wel uit te houden?
Er was geen wind, zelfs met kap eraf en airco aan was het niet fijn.
Ik heb mezelf in de namiddag opgesloten in huis, rolluiken naar beneden.

GJ

De huidige prijzen van het hotel om de hoek.
En zo zijn er meerdere hotels hier.
De prijs van alles ligt lager hier in Duitsland.
Ze betalen hier minder belasting, de regering keert geld wat terugkomt uit Brussel aan de burger uit en toch is alles hier goedkoper, ook de ziekenzorg, ik betaal 80% van wat ik in NL betaalde.
Snap niet wat jullie nog in Nederland doen..

pappelhof.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ga waarschijnlijk binnenkort weer naar GJ. Het is mij erg goed bevallen. Op elk gebied.

Hij geeft je zelfvertrouwen. Je krijgt goede adviezen. Je werkt samen naar een doel toe. Hij is goed op de hoogte van de eisen van de knvvl.

Hij is goed op de hoogte van de eisen van de knvvl.

En de plaatselijke prijzen. :)

Maar om eerlijk te zijn, bij mij jeukt het ook om daar eens te gaan vliegen vooral om het wisselende landschap. Alleen ben ik bang dat ik dan verder Duitsland in rij en met een grotere zwever naar huis rij die hier niet gevlogen kan worden. :)

En de plaatselijke prijzen. :)

Maar om eerlijk te zijn, bij mij jeukt het ook om daar eens te gaan vliegen vooral om het wisselende landschap. Alleen ben ik bang dat ik dan verder Duitsland in rij en met een grotere zwever naar huis rij die hier niet gevlogen kan worden. :)

Hans,
Ga gerust als ik en een vriend er ook zijn. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Van GJ krijg je een cola'tje en van Minou een poot :D.

Wij zorgen er wel voor, dat je geen gekke dingen doet.

Elke zwever kan toch in NL gevlogen worden?
Kwestie van een goede sleepkist en een beetje soepel met de hoogteregels omgaan, doen ze hier ook.
Als alles goed gaat komt er 1 oudgediende van het forum een paar dagen vanaf de 19e met een vliegmaat.
En dan denk ik dat er ook nog een andere zweefvlieger komt, vliegt normaal grote kisten, neemt nu een DLG mee.
Dus kom gerust.

GJ

Laatst bewerkt:
Wij zorgen er wel voor, dat je geen gekke dingen doet.

Beter dat ik dan alleen ga. :D

Elke zwever kan toch in NL gevlogen worden?
Kwestie van een goede sleepkist en een beetje soepel met de hoogteregels omgaan, doen ze hier ook.
GJ

Ook al heb ik nu een mooie plek om te vliegen, mijn Ventus 2xc moet nog zijn eerste maiden maken en het leek mij gewoon mooi om dat aan de helling te doen. En samen vliegen is gewoon leuker omdat je in een stoeltje de dag kan voorbereiden en achteraf kan doornemen. :)

Back