Modelvliegen in de Eifel

Dit jaar ben ik ook weer eens op vakantie geweest in de Eifel. We stonden op de camping in Dockweiler. Heerlijk kunnen hellingzweven boven aan de camping!
20200809_210207.jpg
20200809_212112.jpg
IMG-20200809-WA0026.jpg
20200808_121702.jpg
IMG-20200809-WA0025.jpg

Officieel mag je daar niet meer aan de helling vliegen.
Daaronder is het Naturschutzgebiet, ze kunnen ze wegsturen.
Het is een Noord helling, een beter dragende Noordhelling is bij de club in Dreis-Bruck.
Gewerbegebiet Vulkanhöhe

Vulkanhöhe, 54552 Dreis-Brück

GJ

Ik ben volgende week in Gerolstein.
Ben van plan in Walsdorf bij MFC Goßberg Falken eV te gaan kijken en ook een paar vluchtjes doen als het mag....
Ben benieuwd ;).

Ik ben volgende week in Gerolstein.
Ben van plan in Walsdorf bij MFC Goßberg Falken eV te gaan kijken en ook een paar vluchtjes doen als het mag....
Ben benieuwd ;).

Stuur me maar een PBtje
Volgende week is Willy de Woofer er ook met wat clubleden.

GJ

Alle gasten zijn weer veilig thuis na nog een hele dag op het veld gezeten te hebben.
Ik moest nog even terug naar huis om een model op te halen dat naar Nederland moest en heb tussendoor ook wat broodjes gehaald die we gezamelijk opgepeuzeld hebben.
Toen ik terug kwam op het veld was het erg druk de eigenaar van de club was er ook weer en die had het groepje nederlanders al voorzien van bier.
Toen Wil en cornuiten weg waren heb ik nog even staan kletsen met andere leden en gekeken wat ze mee hadden.
Sommige kenden me van RC Network en wedstrijden.
Een van de mannen had een Hawk F5B en ik heb daar even mee mogen vliegen, alleen had ie gas op de knuppel dus ik heb hem nog wat tips gegeven.
En dezelfde man had ook een Fox met Kingtech 45 turbine, heb ik ook even mogen sturen.
Maar dat is leuk!
Dat wil ik ook!
De Fox heb ik al in de kelder liggen, nu de Kingtech nog.
Maar we hebben ons allemaal prima vermaakt en het weer heeft ook erg meegewerkt.

GJ

Ben bij de boer van de helling in Walsdorf langs geweest.
Denk dat binnenkort nederlanders die zich bij mij aanmelden daar gewoon kunnen vliegen.
Zonder gedoe met wat duitsers die hier 150 km vandaan wonen.
Dan mogen die mij gaan betalen.

Afijn, komende week weer een gast, en een nieuwe helling ontdekt op zuidwest windrichting.
Het wordt wel herfst, kouder, eerder donker.

GJ

Gisteren op de helling in Dreis-bruck geweest, mooie plek!
Alleen helaas niet kunnen vliegen, hoogteroer servo stuk...... :mad:
Vanmorgen met GJ kopje koffie gedronken op het terras van Hotel Pappelhof, was gezellig je ontmoet te hebben GJ :thumbsup:

Haha... kriebelt! Wellicht volgend jaar dat hotelletje eens aan doen...
Als dat lukt in deze barre tijden...

Heej... is dat een Hawkje boven in de foto's? Of is dat de Ion?

Bas, dat is de Ion, die nu uit elkaar ligt omdat ie te hard ging... flutter...
Ik heb hem nog wel heelhuids kunnen landen maar mistte 1 rolroerservo en de aansturing.

GJ

Moin, moin, moin!
Landen is bij jou nimmer een probleem :)
Flutter... meer servo's er op... wegens/door flex in de ellenderon? Bzzzz.....
Tapescharnier? Of foliescharnier?
Of gaat de vleugel gewoon wharp-flexen door gebrek aan stijfheid...

De Ion vlieg je veel te hard! Gezapige Oewarmlinert!
Je had toch die rappe-Rus nog liggen... hup de lucht met dat kreng en nimmer flutter meer...
Gr Bas

Laatst bewerkt:
Geen idee, ik bouwde net wat snelheid op en toen een hele mooie ratel, een paar man meteen juichen... flattern!!!
Theoretisch ging ie niet eens zo hard 240-280 km/u.
Nog een stukje doorgevlogen, ingedraaid en geland, wie heeft er nu 2 ailerons nodig?
Toen ik hem oppakte bleek er een servo te missen maar ik heb niks zien vliegen.
De rus is weg, geen interesse in F5B meer.
Ik heb nog wel een ander ding wat snel moet kunnen maar in huis moet ook nog het een en ander gebeuren voordat de winter komt.

GJ

Back