Modelvliegfeest Rozenburg 30 Augustus

Op zondag 30 augustus is er vanaf 11:00 een modelvliegfeest bij de EMCR te Rozenburg.

Demonstraties van:
Zweef(vliegtuigen)
Giant Scale vliegtuigen (inclusief 3d vliegen)
Helicopters (schaal en 3d)
Straaljagers(jets)
Vliegen op muziek (zowel met vliegtuigen als met helicopters)
Wedstrijdprogramma's (F3A)

Voor de kleintjes is er ook het knuffelvliegen en snoepdropping.
Laat je (klein)kinderen dus hun knuffel meenemen. Deze krijgen een luchtdoop waarne een oorkonde met foto word uitgereikt.

LET OP! VLIEGEN ALLEEN DOOR LEDEN VAN DE EMCR! Je kan dit keer dus alleen kijken.

Laatst bewerkt:
Uiteraard zijn we weer van de partij, laten we hopen dat het weer net zo mooi is als 24 mei:D

Speciaal voor de gelegenheid een snoepdropbak gemaakt voor onder de Extra, met 7kg lood erin vliegt hij nog steeds stabiel, dus hij gaat zo vol mogelijk met snoep:p

snoepbak.jpg

snoepbak_2_.jpg

snoepbak_3_.jpg

snoepbak_4_.jpg

Daarnaast passen in de cockpit ook flinke knuffels, dus m.a.w. heb ik nu een knuffelvliegende, snoepdroppende rokende Extra:mrgreen: (enkel nog een sleephaak)

Uiteraard gaan er nog meer kisten mee die dag:cool:

En vergeet niet het is er gewoon gezellig !!

Trouwens.... ondanks eerdere berichten wordt de dag afgesloten met een BBQ voor de leden en aanhang !!
Dus bel of mail Arie even en geef je op voor de BBQ (maar € 5.00 p/p)

Nu maar hopen dat het weer meewerkt.

BTW ... goed bezig Alexzzz

Vanmiddag even flink wat kilo's snoep inslaan om te droppen:p

Weersvoorspellingen zijn ook niet al te slecht voor zondag:D

Vroeg me wel af, wel een verantwoordelijk zo'n knuffel in je kist, stel dat hij in de Maas crashed! Huilende kinderen....:mrgreen:

Wel strakke 'drop-kit' gebouwd! Alex!

Vroeg me wel af, wel een verantwoordelijk zo'n knuffel in je kist, stel dat hij in de Maas crashed! Huilende kinderen....:mrgreen:

Crashen doen we niet aan:cool: Met 160cc aan boord heb je sowieso niet snel last van een knuffeltje:D

Paar jaar geleden met een 35cc methanol kist eens een megagrote en zware Teletubbie meegenomen de lucht in, heb de hele vlucht volgas en met vol up gevlogen, dat waren nog eens tijden:mrgreen:

Wel strakke 'drop-kit' gebouwd! Alex!

Leuke woordspeling :) 'drop-kit' .....maar ik neem aan dat er ook ander snoep-spul gedropt wordt door Sinter-Alex en z'n vliegpieten.

Leuke woordspeling :) 'drop-kit' .....maar ik neem aan dat er ook ander snoep-spul gedropt wordt door Sinter-Alex en z'n vliegpieten.

Inderdaad, net even de plaatselijke supermarkt geplunderd, er zit voor ieder wat wils bij:) Maar genoeg over snoep en knuffelvliegen, er zijn ook genoeg andere dingen te zien zondag:p

Zo, terug van een mooie en succesvolle dag, heel wat kinderen (en gewoon publiek) blij kunnen maken met alle activiteiten.
Wel nog 1 persoonlijk minpuntje; tijdens een (geplande) tailtouch werd de kist opzij geblazen door een rukwind waardoor hij op het rechterhoogteroer terechtkwam, dit was alleen behoorlijk hard waardoor de tandwielen van beide servo's gesloopt werden en het roer blokkeerde (2 servo's per hoogteroer). Gevolg was dat de kist op dat moment wegviel, dit kon ik nog net met aileron corrigeren, maar uiteindelijk kwam hij toch op het landingsgestel terecht (niet echt superhard, maar hard genoeg om hem eruit te doen breken). De kist zelf heeft vrij weinig, jammer genoeg zijn wel beide resonantie-uitlaten beschadigd, maar die worden direct nieuw besteld. Even een paar dagen achter de foliebout kruipen en hij zou weer in orde moeten zijn......

Ik heb helaas geen foto's gemaakt, ik ben de hele dag bijna non-stop aan het vliegen geweest, maar ik zag genoeg foto- en videocamera's, wie weet komt het nog eens hier terecht:)

Ik ben vandaag ook even wezen kijken, dat snoep droppen gaf een grappig gezicht met al die rennende kinderen.

@Alexzzz
En vloog jij met de snoep-droppert?

Back