Modelbouw op zich is al een mooie hobby.
Het vergt doorzettingsvermogen, inzicht in zowel electronica als mechanica, handvaardigheid, materiaalkennis en inventiviteit.
Het is niet alleen het rijden, varen of vliegen, maar de lange weg daar naar toe.
Dat is wat het interessant maakt.
De meeste mensen zien alleen maar het model aan de waterkant, in de lucht of op de weg en beseffen vaak niet de noeste arbeid die er mee gemoeid is.
En als het ze wat lijkt, dan is het Googlen op vliegtuig/auto of boot en voila de kant en klaar rtr modellen staan gelijk bovenaan.
Internet is een mooi iets.
Vroeger moesten we het hebben uit lectuur of uit de directe omgeving.
Nu kan je informatie krijgen uit elke hoek van de wereld.
Dit forum is er één van.
Ik keur rtr niet af, sowieso niet voor de allerkleinsten onder ons.
Dan doel ik op een speelgoed autootje of bootje.
Drones en al dat ander vliegend spul daar heb ik een eigen mening over.
Dat hoort niet in de schappen te liggen bij de Aldi of action.
Laat staan zonder enige vorm van toezicht door een kind gevlogen te worden.
Rtr is leuk voor de gene die alleen maar willen varen/rijden of vliegen maar staat los van modelbouw.
Uitzonderingen daargelaten.
Je hebt ook een categorie die een dergelijk iets aanschaffen en helemaal naar eigen inzicht ombouwen.
Het vergt doorzettingsvermogen, inzicht in zowel electronica als mechanica, handvaardigheid, materiaalkennis en inventiviteit.
Het is niet alleen het rijden, varen of vliegen, maar de lange weg daar naar toe.
Dat is wat het interessant maakt.
De meeste mensen zien alleen maar het model aan de waterkant, in de lucht of op de weg en beseffen vaak niet de noeste arbeid die er mee gemoeid is.
En als het ze wat lijkt, dan is het Googlen op vliegtuig/auto of boot en voila de kant en klaar rtr modellen staan gelijk bovenaan.
Internet is een mooi iets.
Vroeger moesten we het hebben uit lectuur of uit de directe omgeving.
Nu kan je informatie krijgen uit elke hoek van de wereld.
Dit forum is er één van.
Ik keur rtr niet af, sowieso niet voor de allerkleinsten onder ons.
Dan doel ik op een speelgoed autootje of bootje.
Drones en al dat ander vliegend spul daar heb ik een eigen mening over.
Dat hoort niet in de schappen te liggen bij de Aldi of action.
Laat staan zonder enige vorm van toezicht door een kind gevlogen te worden.
Rtr is leuk voor de gene die alleen maar willen varen/rijden of vliegen maar staat los van modelbouw.
Uitzonderingen daargelaten.
Je hebt ook een categorie die een dergelijk iets aanschaffen en helemaal naar eigen inzicht ombouwen.