Mogelijk 1:10 on-road roto/trekstart wedstrijdklasse.

Als er bij de MACH (Heemstede) binnen de reguliere clubraces (ca. 4-5 per jaar) een aparte klasse wo

• Nou, 2 races per jaar misschien vindt ik wel genoeg

Votes: 0 0,0%
  • Leuk maar die 5,- Euro inschrijfkosten zie ik tegenop

• Gek, ik moet er niet aan denken, niets aan op een circuit.

• Iets anders nl.:

• Total voters
    731
Gisterenavond heb ik de bestuursvergadering bijgewoond om mijn punt toe te lichten, na even bij praten (we hebben elkaar al een tijdje niet gezien) is ons voorstel in goed aarde gevallen, derhalve staat het bestuur er volledig achter....
De ALV van vrijdag kan nog wat puntjes opleveren, derhalve wachten we die even af, maar dan kan het feest beginnen.....

Mijn idee is, om een duidelijk regelement met praktisch tips in elkaar te zetten, welke voor een ieder met internet zo leesbaar zal zijn, eventueel kan het misschien ook op papier worden opgestuurd....

Een regelement zul je zeggen?, ja geloof me dat heb je nodig.....
als jullie hem lezen zul je snappen waarom.....
Punten als:
Baaninzetten, frequenties maar ook dat je op een circuit met een AM zender sneller last van storing kunt krijgen, moet toch even beschreven worden anders wordt het een janboel.......

Om even vooruit te lopen op de zaken, de 1e geplande race zal zijn op Zondag 23 April, tijdens de 2e clubrace.

Op de 1e clubrace van 26 Maart, zal het naar alle waarschijnlijkheid te druk zijn, i.v.m. de promo/degradatie plaatsings wedstrijd voor de NOMAC 1/8......

Wordt vervolgd......

Wiebe en ik zijn naar de vergadering geweest, en ik heb het voorstel toegelicht. Vervolgens werd er over gestemd en iedereen bleek er massaal voor te zijn. Dus de klasse komt definitief! :D

De volgende stap is dus dat het formaat van de wedstrijdvastgelegd moet worden, en een exact reglement waarin een aantal practische dingen worden vastgelegd. Dingen als baaninzetten en frequenties etc...

Ik heb met het bestuur over een aantal zaken gesproken.
- het inschrijfgeld word waarschnijlijk iets omstreeks de 7,50 euro, dit om geen scheve gezichten te krijgen van andere rijders die wel 10 euro voor een open club wedstrijd moeten betalen...
- een speedrun voor de hogste topsnelheid lijkt geen goed idee. Maar de deelnemers krijgen wel hun transpondernummer mee. En dan kunnen ze thuis op internet kijken wat hun rondetijden en topsnelheden waren! :D
- de eerste wedstrijd is in het weekend van 22-23 april. Dit houd in dat op de zaterdag een niet verplichte training is. en op zondag is de wedstrijd. Voor deze wedstrijd is er een maximum van 20 deelnemers.
- Als er bij deze wedstrijd minder dan 10 deelnemers zijn dan krijgt deze klasse geen vervolg!!! Zorg dus dat je de eerste wedstrijd meedoet!!!

Ik zal vast nog wel wat vergeten te zeggen zijn maar dat horen jullie dan nog wel.

Greetz.

Bartje.

Toppie mannen!
Die datum staat in mijn agenda, en probeer eens een leuk artikel of 'press-informatie' stukje over die nieuwe klasse te schrijven, dan publiseren wij dat, en dan kan het ook naar de schrijvende media worden gestuurd, zodat het nog in de volgende uitgaven (van de MBa en M-Auto) kan worden gepubliseerd!

Als je het een beetje handig aanpakt en als het een net stukkie is, met een paar mooie (zwart/wit) foto's dan zouden jullie het ook nog eens naar de redactie van alle lokale huis-aan-huis bladen van Noord-Holland kunnen sturen! Die bladen plaatsen graag kant-en-klare stukkies die informatief zijn!

Het geheel werd idd door iedereen zeer positief ontvangen.

De belangstelling in dit topic was overduidelijk positief en laten we nu hopen dat er ook daadwerkelijk rijders op komen dagen.Ik weet zeker dat er "parkeerplaats rijders" zijn die iets in hun mars hebben.

Dus heren.....inschrijven en laat de toppers een poepie ruiken.

Niet te vergeten: op zaterdagochtend is er tot iets van 11.00 uur ook nog een 'sleutelochtend' onder begeleiding van ervaren mensen.

Inderdaad een massale goedkeuring van de aanwezige leden!

kyoshodriver-->Bartje zei:
Wiebe en ik zijn naar de vergadering geweest, en ik heb het voorstel toegelicht. Vervolgens werd er over gestemd en iedereen bleek er massaal voor te zijn. Dus de klasse komt definitief!
Heel goed!!.....
De volgende stap is dus dat het formaat van de wedstrijdvastgelegd moet worden, en een exact reglement waarin een aantal practische dingen worden vastgelegd. Dingen als baaninzetten en frequenties etc...
Gaan we aan werken.....
- een speedrun voor de hogste topsnelheid lijkt geen goed idee. Maar de deelnemers krijgen wel hun transpondernummer mee. En dan kunnen ze thuis op internet kijken wat hun rondetijden en topsnelheden waren! :D
Moeten we er wel zorg voor dragen dat ze de hele dag met dezelfde transponder rijden......
- de eerse wedstrijd is in het weekend van 22-23 april. Dit houd in dat op de zaterdag een niet verplichte training is. en op zondag is de wedstrijd. Voor deze wedstrijd is er een maximum van 20 deelnemers.
20 man, verdeeld over 2 heats, die elke 3x een heat rijden.
Ik had het er nog met John Rusman over gehad, om bijvoorbeeld in geval van zeg 30 deelnemers deze in te delen in 3 groepen, en dan eerst groep 1 en 2 laten rijden, dan groep 1 en 3, en als laatst groep 2 en 3.....
Dit met als achterliggende gedachte, dat een PPR weinig tot geen reserve onderdelen bij zich heeft, welke ook eventueel (waarschijnlijk) niet op de baan verkrijgbaar zijn, en als iemand bijvoorbeeld zijn band stuk rijdt, is het over voor de rest van de dag....
Vandaar dat je dus relatief veel uitvallers zult hebben....

Maar ik ga met RC-pitstop babbelen, om mogelijk een aantal onderdelen eventueel aanwezig te hebben op de baan.......
Belangrijk is het dan voor mij om te weten met welke auto's er gereden gaat worden, maar daar vinden we wel wat op....
- Als er bij deze wedstrijd minder dan 10 deelnemers zijn dan krijgt deze klasse geen vervolg!!! Zorg dus dat je de eerste wedstrijd meedoet!!!

Dat zeggen we nog even iets harder....
Als er bij deze wedstrijd minder dan 10 deelnemers zijn dan krijgt deze klasse geen vervolg!!! Zorg dus dat je de eerste wedstrijd meedoet!!!

De datum staat in de agenda! inschrijven is ook kort van te voren :?
maar heel mooi dat het doorgaat! :D en nu die 10 man strikken! moet wel lukken denk ik! 8)

ik kom toch gewoon naar alle waarschijnlijkheid heb toch besloten me auto te houden dus het zijn er al 4.

mvg jarno

RClipse en rs4evo3, ik denk toch dat ik jullie teleur moet stellen....

Eigenlijk staat het al in de allereerste post, "parkeerplaatsrijder"

De bedoeling van deze klasse is dus dat hij EXCLUSIEF is voor de parkeerplaatsrijder, dus absoluut niet voor mensen met circuit ervaring....
Hoe we dat kunnen controleren?, niet, maar het enige wat we eraan hangen, is dat mesen die al lid zijn van een vereniging niet mee mogen doen.....
De klasse is dus exclusief voor NIET leden......
Ik hoop dat je snapt, dat als er ervaren rijders meedoen, de lol er snel af zal zijn......
Wel mogen jullie extra helpen met baaninzetten... :wink:

dat is dan wel jammer maar goed ik begrijp je standpunt. nu maar hopen dat je genoeg mensen op trommeld. en volgens mij heeft johan(rc eclipse) nog niet zoveel ervaring hoor.

mvg jarno

Jarno en Johan, ik noemde jullie even bij je forumnaam, i.v.m. de duidelijkheid.... :mrgreen:

Kijk, dat Johan nog niet zoveel ervaring heeft, is niet te controleren voor de wedstrijdleiding.....
We moeten eerst maar eens zien hoeveel inschrijvingen er zijn, misschien is het dan eventueel toch wel mogelijk voor jullie om mee te doen......

Ik ben 1 keer op het circuit geweest... en ben niet ingeschreven bij een club... (dat 1ste kan je idd niet controleren)
maar ik snap je punt. maar ik zou het heel leuk vinden om een keertje mee te mogen doen! 8)

RClipse zei:
Ik ben 1 keer op het circuit geweest... en ben niet ingeschreven bij een club... (dat 1ste kan je idd niet controleren)
maar ik snap je punt. maar ik zou het heel leuk vinden om een keertje mee te mogen doen! 8)

Je mag gewoon mee doen, de enige vereiste is dat je niet al lid bent bij een club. En dat ben je niet dus je mag meedoen.

Greetz.

Bartje.

ok nouja jammer maar ik ben al een tijd ingescheven bij mbc de sluis dus ik zal dan niet deelnemen.

mvg jarno

je mag natuurlijk wel komen helpen/kijken! dan is er nog wel een plekkie in mijn auto 8) kan je mijn tankje vullen :wink:

als er op die dag nix van een clubrace is bij gouda kom ik zeker met je mee. als 2de man. ow even een vraag kunnen alleen leden meedoen van mach of kan ik me ook gewoon inschrijven voor die clubwedstrijd die samenhangt met die circuitdagen voor die klasse? want dan kom ik wel met me serpent 705.

mvg jarno

Back