Montageverslag 2 meter F3A E-Evolution, electro.

Wat betreft de accu-packs; het "mannetje" komt aan de + toch? (zo heb ik het bij de kleine accu's zitten) Gaat hier dus om de accukant, niet de regelaarkant.

Het maakt niet uit, maar ik doe altijd 'bus aan de plus'... aan de accu

(bus is dus vrouwtje)

Vliegt ie al ;-)

Ah de eeuwige discussie. Van Br@m heb ik ooit het ezelsbruggetje 'pikkie aan de plus' geleerd, aan accukant.

Toevallig kocht ik vorige week 2 laadkabeltjes van Robbe en zie daar.. die hadden ook die regel gebruikt. Wat mij betreft is dat dus de standaard :)

@Alexzzz: ik denk dat het 50/50 is, dat er niet 1 methode echt meer wordt toegepast.

Ok, dan gaat het "pikkie" aan de plus:)

Hier de accu's;

DSC01346.JPG

Je wilt ze zeker niet uit hun jasje halen, ik ben erg nieuwsgierig, ik heb verhalen gehoord dat er in de 4900 Rhino's enerland cellen zouden zitten, oftewel dezelfde die flightpower gebruikt. Ik geloof het niet, omdat er Zippy op staat en Zippy bij mijn weten zelf cellen maakt (voormalig loong-max ofzo), maar goed, ik weet het niet.. ik zou zelf kijken, maar kan mij voorstellen dat jij ze mooi zo laat :)

Hehe, nee, hun jasje blijft gewoon aan:D Maar misschien wil Julius het wel proberen:mrgreen:

ik heb een gesprek gehad met iemand van daar omdat ik een zippy R wou die ze nu niet meer hebben(mogen ze niet meer verkopen omdat ze te goedkoop verkocht werden) en die zippy R komt van een topmerk in lipo's....)

succes ermee, wacht videoke met ongeduld af:p

LOL, ok, weet niet of dat van de eerste vlucht wordt dan, die wordt hoogswaarschijnlijk een "vluggertje" (ff snel aan het einde van de middag)

Urlien is (als cameravrouw) toch wel bereid tot meer dan een vluggertje? :P

Urlien is (als cameravrouw) toch wel bereid tot meer dan een vluggertje? :P

Hahaha, "(als cameravrouw)" stond er eerst niet:D

Nee, maar ff serieus; als ik doordeweeks ga, kan ik maar 1 vlucht maken omdat ik dan niet ga laden, duurt te lang, dan is het donker:mrgreen:

De auto-accu is 55Ah zag ik, die gaat binnenkort vervangen worden, dan wordt de oude gebruikt om te laden, ik hoop dat ik dan 2x het pakket kan laden zodat ik 3 vluchten kan maken.

Er komen uiteraard meer accu's, maar ik doe het nu even hiermee:)

Hehe, nee, hun jasje blijft gewoon aan:D Maar misschien wil Julius het wel proberen:mrgreen:

Ja de groetjes! :mrgreen:

Wat ik overigens nog wel interessant vond aan de 4900 Rhino's:
Rhino nr. 1 weegt 622 gram en Rhino nr. 2 weegt 636 gram. Een gewichtsverschil van 14 gram!

Groet,

Julius

Laatst bewerkt:
En de eerste laadpoging is gaande;

DSC01348.JPG

Planning voor vandaag;

Toestel opbouwen en kijken waar de accu's moeten komen voor het CG
Accu's plaatsen
Ontvanger plaatsen
Emcotec+lipootje plaatsen
De hele handel instellen op de zender
Prop boren
Alles nog een keer langslopen

Daarna moet ie volgens mij wel klaar zijn:D

Ok, 1550mah ging er per pakket in, hij is nu aan het Trk-laden, laat hem er nog ff aanhangen.....

Ok, laatste update:)

Hij is klaar, als alles meezit (reikwijdte-test e.d.) dan wordt ie zo ingevlogen:mrgreen:

evooofinal_2_.JPG

evooofinal_3_.JPG

evooofinal_4_.JPG

evooofinal_5_.JPG

evooofinal_6_.JPG

evooofinal_7_.JPG

evooofinal_8_.JPG

evooofinal_10_.JPG

evooofinal_11_.JPG

Klaar om ingeladen te worden in de auto:D

evooofinal.JPG

Back