Montageverslag 2 meter F3A E-Evolution, electro.

Zo, net nog gevlogen, er was maar weinig wind gelukkig, dus heb 'm goed kunnen uittrimmen. Mogelijk vrijdag weer....en dan nog serieuzer trainen:D

Een clubgenoot heeft wat gefilmd vandaag, zal ff kijken of ik dat online kan krijgen.

Vandaag 7 minuten gevlogen met veel stukken volgas. Na het laden ging er 3600Mah in, dus ik zit nog steeds goed veilig. Maar ik laat de timer op 7 min, met wat meer wind verbruikt ie ook meer....

Krijg op dit moment de bestanden binnen voor de video (hoge kwaliteit), die zal ik morgen editen en hier plaatsen.

Ok, en de video. Bij gebrek aan coach gisteren is dit meer een vlucht om aan het toestel te wennen en wat dingen te finetunen, zo moet er nog wat meer expo op, maar de uitslagen staan wel precies goed, ook voor de snaprol. Opzich geen hele spannende vlucht, maar het blijft een f3a-bak.....:D (hoewel het meskantje op 3:12 min wel geinig is)

Here it is;

HkcA4ppRO3s[/media] - 2m F3A E-Evolution, 3th flight

Laatst bewerkt door een moderator:
Hehe, niet echt de video die je van een 2m F3A kist verwacht maar goed, hopelijk komt die nog

Laatst bewerkt:
Hehe, niet echt de video die je van een 2m F3A kist verwacht maar goed, hopelijk komt die nog :-)

Jawel, als ik er een beetje inzit, zal ik het F3A B-programma laten filmen, dat wordt overigens zeker niet vóór de eerste wedstrijd, aangezien ik eerst flink wil trainen. Morgen en zondag ga ik waarschijnlijk weer verder met de Evo:)

Er zal vast wel iemand zijn die dat tijdens de 1e wedstrijd wil filmen... inc wedstrijdzenuwen ;)

Het programma dat hier staat klopt toch? F3A-Klassen

Even nog wat foto's met een goede camera:mrgreen:

evoooootjuuuuh.JPG

evoooootjuuuuh_2_.JPG

evoooootjuuuuh_3_.JPG

Even naast de Extra;

vrijdagextra_4_.JPG

Ok, en de video. Bij gebrek aan coach gisteren is dit meer een vlucht om aan het toestel te wennen en wat dingen te finetunen, zo moet er nog wat meer expo op, maar de uitslagen staan wel precies goed, ook voor de snaprol. Opzich geen hele spannende vlucht, maar het blijft een f3a-bak.....:D (hoewel het meskantje op 3:12 min wel geinig is)

Here it is;

HkcA4ppRO3s[/media] - 2m F3A E-Evolution, 3th flight

Geen gebrek aan power hé...:cool:

vandaag de AXI F3A en de axi 20x14 prop van Gert gemeten, 77 amps en 6250 toeren, geen verdere meetgegevens.

vergeleken met de axi 5330 / 24 met 22 x 12 apc : F3A motor draait sneller en dat zie je meteen in de lucht, door de hogere spoed ook veel sneller vliegend.

niet meteen mijn keuze maar je hebt daardoor iets meer power.

Generator......

En de generator kwam vanmiddag binnen;

DSC01400.JPG

DSC01401.JPG

De tank stond kurkdroog, ik gooide de benzine erin, choke erop, 3x trekken en hij liep:mrgreen:

En even een filmpje; (ik vergat ff de generator vast te houden met starten, hehehe)

F7GRen7jLx0[/media] - Stroom generator, 630W, 18kg.

Geluid valt best mee (komt op het filmpje harder over, is met gsm gefilmd), zeker als ik hem een stukje verderop zet met een verlenghaspel.

Laden op de eigen club is nu geen probleem meer, 2e accu is ook besteld en onderweg, dus als ik iedere vliegdag elke accu een keer oplaad, dan heb ik 4 vluchten weg, dat is al acceptabel:)

Voor die 2 keer laden had je geen generator hoeven kopen, dat had je autoaccu ook nog probleemloos getrokken..

Voor de rest wel een goede deal dat dingetje, dus vergeet die 4 vluchten per dag, dat worden er minimaal 10.. anders wordt je dit jaar nog genadeloos door mij geklopt ;)

Niet alleen door jou 8)

:rolling:

Als ik het zo moet inschatten ben je buiten moeilijker te kloppen dan binnen, maar ik ga het zeker proberen.

Ben benieuwd hoe erg het geluid omhoog gaat als er daadwerkelijk wat uit getrokken word. En hoe sinusvormig je spanning is, geen scoopje bij de hand zeker ;)
Zou je je uitgaande spanning van je voeding met netspanning en generator spanning kunnen plaatsen (staat wel op je lader geloof ik).

alex, laad je direkt op 12 volt met die generator of gebruik je de 220 uitgang met een voeding ?

Back