Montageverslag 2 meter F3A E-Evolution, electro.

Ok, ik ga eens aan de slag nu, ik heb het al werkend, nu nog inbouwen in de Evo:D

Ik doe meestal gewoon een stukje tesa over de antenne om hem op z'n plaats te houden.
In mijn heli waar dat niet kan zitten ze in plastic buisjes met krimpkous om ze op hun plek te houden. Zolang je maar geen koolstof of metalen buisje pakt maakt het allemaal weinig uit.

Waar ik wel last van had is dat ze precies waar de mantel ophoud afbreken in een trillingsrijke omgeving als ze vrij kunnen bewegen. Een klein krimpkousje helpt daar ook tegen.

Zow, en voor mekaar;

DSC01413.JPG

DSC01415.JPG

DSC01416.JPG

Ik hoop deze week nog te vliegen ermee, maar wordt rotweer......

Scheelt best in gewicht, die Ferrietkernen zijn zwaar, ontvanger zelf is lichter.
Ik heb de Ferrietkernen in mijn Funtana S40 ook eruit gehaald na de 2,4 Ghz overstap.

kun je bij fasst ook (zoals bij spektrum) met een datalogger de performance uitlezen van de vluchten die je maakt?

Heb net in een 3.16 meter Extra een 6014 ontvanger ingebouwd, daar zit wel een "Data"-aansluiting op, maar heb me er nog niet in verdiept verder:p

Neen, geen data uitlezing mogelijk bij FASST. De voorziene data aansluiting is enkel voor service, aldus de handleiding.

Ah ok, verder ook niet erg, als het maar gewoon goed werkt:D Van het weekend zal het testen wel niks worden, maar misschien maandagavond ofzo.....

Ok, kleine update.

Het toestel heeft ruim 20 vluchten gemaakt nu (nog veel te weinig naar mijn zin) en bijna iedere vlucht heb ik nog wel wat lopen finetunen aan expo, uitslagen, etc. Ik ben er in ieder geval nog steeds super tevreden mee, op 1 puntje na; het landingsgestel.
In principe is de constructie prima ervan, ik heb alleen de volledige lengte van de poten behouden ivm de grondspeling. Achteraf was dit toch wat teveel van het goede, want zodra je een beetje een niet-vlakke ondergrond hebt, dan beginnen ze te bewegen, hierdoor bewegen de wielkappen ook flink mee, met als gevolg dat die gisteren uiteindelijk zijn gesneuveld, na te zijn blijven haken in een gat...

Komende vluchten dus even zonder wielkappen de lucht in.

Nu had ik nieuwe wielkapjes kunnen monteren op de bestaande poten, maar dit is vrij zinloos denk ik. Om die reden komt er sowieso een nieuw landingsgestel onder van carbon. Heb net bij Ivo Krill een landingsgestel van de Spark besteld, die weegt net 130 gram en ziet er erg fraai uit.

Wielkappen zijn ook besteld;

74f9_1.JPG

Hopelijk komt het spul deze week al binnen, ben benieuwd.

De Evolution zal er zeker mooier op worden:cool:

Je had ook de het 'Bolly electro F3A' landingsgestel van Lorenz kunnen nemen. Deze weegt slechts 106 gram.

Ok....wist niet dat die 106 gram was, maar die zal wel wat duurder zijn dan die van Krill denk ik? (44 euro was die van de Spark) Die van Krill is 130 gram.

Het 'kohle-fahrwerk' van Lorenz kost 57,- EUR.

Ah ok, die 13 euro is wel die 24 gram gewichtsbesparing waard denk ik, maar goed, Krill is betaald en het gaat al onderweg naar mij (wordt helaas pas dinsdag verzonden, maar heb geen haast verder)

Zal de resultaten hier wel showen:cool:

Back