Montageverslag 2 meter F3A E-Evolution, electro.

Goed, direct al wat kleine werkzaamheden verricht.

Omdat ik er een ontzettende bloedhekel aan heb, ben ik maar begonnen met het inlijmen van de scharnieren, dan hebben we dat in ieder geval gelijk gehad:D

werkzaamheden.JPG

werkzaamheden_2_.JPG

werkzaamheden_4_.JPG

Beide aileronservo's geplaatst.

werkzaamheden_3_.JPG

Nu ff wachten tot de lijm droog is, dan begin ik aan de aansturingen.

De folie is nog niet nagestreken, dat komt later nog. Er zitten ook nog overal vette Chinese vingerafdrukken op, die zitten mij voor nu even niet in de weg:)

Grt.

Hoi Alex,

Heb je de diverse onderdelen al gewogen? Zou je een lijstje kunnen maken en deze kunnen plaatsen. Altijd goed om referentie gewichten te hebbeb voor als andere mensen aan het bouwen gaan.

Succes met je nieuwe 'speeltje'

Heb je de diverse onderdelen al gewogen? Zou je een lijstje kunnen maken en deze kunnen plaatsen. Altijd goed om referentie gewichten te hebbeb voor als andere mensen aan het bouwen gaan.

Zou graag alles willen wegen, maar m'n digitale keukenweegschaaltje is buiten bedrijf nu, en de personenweegschaal is helaas niet zo nauwkeurig......

Maar alle Evolutions op RCU waren ruim onder de 5kg, ook met 5000mah pakketten:)

Grt.

Hi Alex,

succes met je aankoop.

Ik persoonlijk vind het kleurenschema helemaal niet lelijk, integendeel eigenlijk. Het ziet er prima uit.

Volgende week invliegen? :-D

De onderkant ziet er wel goed uit, is dat roze, of lijkt dat zo? Dat zou wel een hoge WAF inhouden..

Wat betreft het schema: dat is een smakenkwestie en dient zeker niet persoonlijk opgevat te worden, verder is het een mooi toestel. Ik vond bv. mijn eigen Derwisj spuuglelijk, maar het vloog goed en het vliegbeeld was dan weer wel goed.

Moet ik wel zeggen.. br@m vind multiplexzenders ook mooi, en de FX-40 lelijk, dus tja.. trek je conclusies :P

Ik persoonlijk vind het kleurenschema helemaal niet lelijk, integendeel eigenlijk. Het ziet er prima uit.

Ja, ik vond het ook wel ok, misschien maak ik er nog wat extra's op, maar eerst vliegen:)

Volgende week invliegen? :-D

Nou, zal eind deze maand/begin volgende maand worden.....

Henri; ik ga je niet weer over de kleurafwijking van mijn gsm vertellen hoor;):mrgreen:

Ja, ik vond het ook wel ok, misschien maak ik er nog wat extra's op,

een huckepack op een F3A kist? Da's interessant.. zou ie dat trekken zo'n 3m extra?

sorry in extreem flauwe bui zal je met rust laten verder ;)

Weer wat verder, dit was het ook gelijk voor vandaag, moet eerst buitenmanteltjes hebben voor de closed-loop aansturing, anders schuurt de hele handel tegen elkaar.....

Staartservo's gemonteerd;

evoozzz.JPG

Landingsgestel gemonteerd; (wielkappen komen er nog op)

evoozzz_2_.JPG

Staartpootje;

evoozzz_3_.JPG

Aileronaansturingen;

evoozzz_4_.JPG

Staart voor het eerst gemonteerd;

evoozzz_5_.JPG

Zo, ff de rommel opruimen nu:D

Is dat het originele landingsgestel van de kit?

Ik begrijp nu waarom de recensent bij Lindinger het Schrott noemt.

Of is het IRL niet zo erg als het op de foto lijkt?

Is dat het originele landingsgestel van de kit?

Ik begrijp nu waarom de recensent bij Lindinger het Schrott noemt.

Of is het IRL niet zo erg als het op de foto lijkt?

Is origineel ja, en beresterk (carbon) en bovenal licht. Ik heb nog een ander carbon landingsgestel liggen (Extra-style zeg maar) maar die was 70 gram zwaarder, vond ik ff wat te gek worden. Met wielkappen vind ik het er niet raar uitzien;

Yw68265.jpg

Eventueel kan ik hem later nog vervangen door een licht F3A exemplaar.

Back