Montageverslag: Pilot-RC 40% (3.30 meter) Yak-54 Blue Flame 3W-200cc Twin Spark.

En de motor + ontstekingen zijn ook gemonteerd nu;

yakupdate16dec_1_.jpg


yakupdate16dec_2_.jpg


yakupdate16dec_3_.jpg


yakupdate16dec_4_.jpg


yakupdate16dec_13_.jpg


yakupdate16dec_14_.jpg


yakupdate16dec_15_.jpg


yakupdate16dec_5_.jpg


yakupdate16dec_6_.jpg


yakupdate16dec_7_.jpg


yakupdate16dec_8_.jpg


yakupdate16dec_16_.jpg


yakupdate16dec_9_.jpg


yakupdate16dec_10_.jpg


yakupdate16dec_11_.jpg


yakupdate16dec_12_.jpg


yakupdate16dec_17_.jpg


yakupdate16dec_18_.jpg


Volgende stap: uitlaten......
 
Uitlaatophanging;

yak2e16dec_1_.jpg


yak2e16dec_2_.jpg


yak2e16dec_3_.jpg


yak2e16dec_4_.jpg


yak2e16dec_5_.jpg


yak2e16dec_6_.jpg


yak2e16dec_7_.jpg


yak2e16dec_10_.jpg


yak2e16dec_11_.jpg


Wat nog rest: uitlaatbochten+gasservo, en dan is ie theoretisch gezien vliegklaar.
Als alles mee zit (technisch+qua weer)dan zou hij a.s. dinsdag ingevlogen kunnen worden....
 
En de laatste update, het toestel is officieel klaar nu:)

Morgenochtend even de motor laten testdraaien, hopelijk gaat dat goed en is het redelijk weer, want dan kan hij wat mij betreft direct gemaidend worden:p

update17dec_1_.jpg


update17dec_2_.jpg


update17dec_3_.jpg


update17dec_4_.jpg


update17dec_15_.jpg


update17dec_5_.jpg


update17dec_6_.jpg


update17dec_13_.jpg


update17dec_16_.jpg


update17dec_21_.jpg


update17dec_17_.jpg


update17dec_19_.jpg


update17dec_7_.jpg


update17dec_20_.jpg


update17dec_23_.jpg


update17dec_8_.jpg


update17dec_9_.jpg


update17dec_10_.jpg


update17dec_11_.jpg


update17dec_12_.jpg


update17dec_22_.jpg


update17dec_24_.jpg
 
En vandaag tussen de buien door nog een droge +/- 1.5 uur te pakken kunnen krijgen om de Yak te maidenen:p Kort gezegd: de kist vliegt fantastisch en super neutraal. Nu heb ik maar 1 vlucht gedaan van ongeveer 6 minuten, omdat toen de lucht weer dicht trok, en ik moest gaan haasten om alles weer in te pakken. Maar de eerste indruk is dus zeer goed.

Minpuntje: ik heb (ook vanwege inbouwgemak) gekozen voor Krumscheid 95cc dempers, en hoe ik de motor ook afstel (zowel qua naalden als ontsteking) er blijft een groot vermogensverschil zitten tussen de 3W200 die ik al 3 jaar vlieg (met Pefa dempers die een slag groter zijn) en de nieuwe 3W200.
Ik ga deze week eens op zoek naar andere dempers met meer volume, maar met dezelfde diameter, aangezien de lengte niet uitmaakt (diameter is net geen 80mm)

Anyway, de foto's; (wielkappen zitten niet goed vast)

yak18dec_1_.jpg


yak18dec_2_.jpg


yak18dec_3_.jpg


yak18dec_4_.jpg


yak18dec_5_.jpg


yak18dec_6_.jpg


yak18dec_7_.jpg


yak18dec_8_.jpg


Vliegfoto's komen nog wel een keer, evenals video's:)
 
Zo, snel vliegklaar! Ga je nog wel baffels maken? Of laat je dat zo open? Nu geeft dat mss geen problemen maar in de zomerdag mss wel.

Grtz
 
Hee Wes, ja die komen nog hoor, maar ik had zo weinig tijd, mijn eerste prioriteit was om hem uberhaupt vliegend te krijgen:)

120cc KS 5-kamer dempers zijn besteld trouwens, hopelijk z.s.m. binnen.....
 
Mooie kist!

Wat is dat richtingsroer ontiegelijk groot! Zeker t.o.v. het hoogteroer?
Zijn dit standaard verhoudingen, of is het richtingsroer vergroot, dan wel het hoogteroer verkleind?

Vriendelijke groet,
Jasper
 
Wat is dat richtingsroer ontiegelijk groot! Zeker t.o.v. het hoogteroer?
Zijn dit standaard verhoudingen, of is het richtingsroer vergroot, dan wel het hoogteroer verkleind?

Nee hoor, dit is vrij normaal voor een moderne 3D-kist... (bij de 1:1 versie is het uiteraard anders)
 
Back
Top