Montageverslag: Pilot-RC Extra300 White Eagle 88inch (2.24m)

Vraagje als je zon powerbox, emcotec of zon powerbox sensor gebruikt.:
PowerBox Systems

Dan heb je 2x stroomvoorziening maar ook 2x een aansluiting voor een ontvanger ofwel 2 ontvangers kun je eropzetten.

Stel je wil net als in dit geval maar 1 ontvanger gebruiken.
Hoe sluit je de ontvanger dan aan?

1 ontvanger: 1 stroom aansluiting pakken?
Een stroom aansluiting niet gebruiken?
Of ze je ze parallel met een T stuk?

Heb zelf geen ervaring met powerbox of powerboxsensor, maar als ik het zo zie zou ik 1 ontvanger, 2 accu's gebruiken. Dat doe ik ook met m'n Emcotec. Die heeft 2 accuaansluitingen, begeeft 1 het om wat voor reden dan ook, heb je er nog 1. Heb ook wel eens een verslag van iemand gelezen die ook 2 ontvangers gebruikt in een grote kist. Alex misschien meer info?

Zijn gewoon 2 stroomstekkers die in een vrij kanaal in de ontvanger gaan, heeft niks te maken met 2 ontvangers in principe...

Gaat lekker Erik!:)

Zijn gewoon 2 stroomstekkers die in een vrij kanaal in de ontvanger gaan, heeft niks te maken met 2 ontvangers in principe...

Gaat lekker Erik!:)

Oke daar zat ik een beetje mee te kijken omdat in de pdf lijkt dat ze 2x een ontvanger gebruiken.

Ik heb een T7c.

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.fgmhobby.com/rc_malaysia/images/FutabaR617FS.jpg

6 beschikbare kanalen en 1 stroom ingang.

Dan kan ik gewoon 1x terug geregelde stroom in de 7/B ingang drukken.
en 1x terug geregelde stroom in een kanaal dat ik over heb b.v kanaal 5?

Met mijn huidige kist heb ik geen kanaal ingang over omdat het hoogteroer ieder een eigen ingang gebruikt(2x servo) en mijn rolroeren ook(2xservo).

Dan maar een T stekker gebruiken voor mijn rolroeren en deze maar in 1 ingang pluggen toch?

Heb deze kist namelijk ook op mijn verlanglijstje staan.
Sorry voor offtopic, Hoop dat het nu wel een goeie maiden wordt voor je.

Laatst bewerkt:
Heb zelf nooit T stekkers gebruikt, maar volgens mij kan dat gewoon. Een nadeel is dat je de ailerons niet onafhankelijk van elkaar kunt trimmen. Gebruik zelf een ontvanger met meer kanalen voor deze kist. Heb de 617 op m'n Xtra, doet zijn wekr uitstekend.

Weet je wat nu eigenlijk de reden was van de niet geslaagde maiden met de mx2?

Als het zwaartepunt klopt en alles werkt en de motor loopt goed.
Dan is het hoogte winnen en bij trimmen waar nodig.

Was die niet te corrigeren ofzo?

Je kunt ook een y-kabel gebruiken zodat je een servokanaal en stroomstekker samen laat komen, dan kun je gewoon alle kanalen nog gebruiken. Ik zou in ieder geval niet de stroomstekkers met een y-kabel laten samenkomen, je hebt een redundant systeem, dat gaat op die manier verloren...

Vanavond de servo's en aansturing voor de elevator en rudder ingebouwd.
Volgens de handleiding kregen de elevator servo's een plaatsje in de romp, maar bij mijn kost is er een plaatsje gereserveerd in de stabilo's.

Rudder servo op z'n plek. Kabels op maat gemaakt en vastgezet. Meegeleverde krimpkous maakt het netjes af.
full

Kabels mooi op spanning:

full

Hier een plaatsje voor een van de elevator servo's:

full

Zo zit ie netjes op zijn plek, inclusief aansturing.

full

Volgende klus wordt het motorschot e.d....

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er goed uit erik
zie wel dat je binnenkant terhoogte van je rudderservo heel anders is als de sbach
maar je schiet al aardig op
een mooie kist en vindt de servos in de stabilo wel een betere oplossing als bij de sbach in de romp
staat mooier en lijkt me ook makkelijker tijdens de opbouw(je hoeft alleen de stekker teverbinden)

Kan het stabilo gelukkig laten zitten straks als we de nieuwe auto hebben (VW bus). Maar het scheelt sowieso opbouwen en vind het ook mooier zo.
Vanavond helaas niets kunnen doen, aankomend weekend weer verder. Hoop een eind te komen!

Vanavond de servo's en aansturing voor de elevator en rudder ingebouwd.
Volgens de handleiding kregen de elevator servo's een plaatsje in de romp, maar bij mijn kost is er een plaatsje gereserveerd in de stabilo's.

Rudder servo op z'n plek. Kabels op maat gemaakt en vastgezet. Meegeleverde krimpkous maakt het netjes af.
full

Kabels mooi op spanning:

full

Hier een plaatsje voor een van de elevator servo's:

full

Zo zit ie netjes op zijn plek, inclusief aansturing.

full

Volgende klus wordt het motorschot e.d....

met die hevels zou ik toch uitkijken want het is al eens voorgevallen dat die bijgeleverde hitec servo armen vanbinnen uitslijten doordat je roeren zohard belast worden

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is wat ik had met mijn ene aileron, na een snaproll waren de tandjes weg in de hevel zelf. Die zwarte hevels die standaard bijgeleverd worden zijn een stuk sterker.....

Vind die witte ook niet je van het, de zwarte lijken sterker. Zijn wel korter... Al maakt dat voor mij niet veel uit..

Die zwarte hevels zijn niet korter hoor......

De ronde zwarte hevel die je op de rudderservo hebt gebruikt is ook goed. Die kun je ook op de andere roeren gebruiken, het zou alleen kunnen zijn dat hij dan iets uitsteekt t.o.v. de "opzethevels". Maar jij gebruikt mechanisch kleinere uitslagen dan ik op mijn Yak heb, ik verwacht eigenlijk geen problemen hoor.

Back