Montageverslag: Pilot-RC Extra300 White Eagle 88inch (2.24m)

Oke, thanks for the info. Welke armen zou je adviseren te gebruiken?

Hoi Erik, ik gebruik de originele alu armen van hitec die standard erbij geleverd worden, even de gfk armen 1 mm groter boren en de hevel erop monteren, kost je niets extra ;)
zoals je hier zie.

full

full

Succes,

Groet jan

Laatst bewerkt door een moderator:
zitten die er standaard bij??
ik had er alleen van die zwarte hevels en schijven bij
heb overgens de zwarteschijven gebruikt

Bij de digitale serie zitten die er normaal gesproken standaard bij ja.

Druk de laatste dagen.. Vandaag toch wat kunnen doen.

Firewall geplaatst. Simpel klusje, toch even goed passen en meten. Firewall met alu hoekprofiel, degelijke contructie.

full

full

Servo armen op aanraden van een aantal medeforummers aangepast.

full

Morgen verder...

Weer wat kunnen klussen vandaag.

Gasservo geinstalleerd:

full

Ontstekingsaccu geinstalleerd:

full

Motor geplaatst:

full

Gaten boren was een eitje. Voor DA50 of DLE50/55 zijn de plaatsen aangegeven waar je moet boren, ideaal.

Als ik nog een paar van die gratis vrije dagen krijg zeker niet!!
Morgen weinig tijd om te bouwen, we gaan de Transporter ophalen. Na het weekend weer doorbouwen..

Zo te zien laat je de lipo ontstekings accu in je kist tijdens het laden :confused:

Is dit wel zo verstandig?

Groet en suc6 met je kist,

Twan

Laatst bewerkt:
Het toestel is trouwens geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar:mrgreen:

zucht........ ik wil ook een zoon !

ik zal echter net als de mcdonalds reclame ook wel met zo`n elfjes kostuum met mijn dochtertje in de speeltuin terecht komen .

of we hebben tegen die tijd een vrouwelijk 3d vliegstertje op de club :D

als het maar gezond is nietwaar !

fijne dagen jongens !

Servo armen op aanraden van een aantal medeforummers aangepast.

full
Ziet er heel netjes uit, maar ik had het anders gedaan.
Die 2 schroefjes zitten nogal dicht bij elkaar, hoe groter die afsand is hoe stabieler en meer kracht het kan opvangen. Daarnaast zou je het beter aan beide kanten van de as van de servo kunnen hebben, voor de meest stabiele situatie. (jij hebt je schroeven nog dichter bij elkaar dan het voorbeeld van jan.)

En als je ballinks gebruikt komt er ook nog een draaiende kracht op, als je nog 2 schroeven kaaks op de richting zet (dus de 4 gaten in de cirkel van de gfk hevel gebruikt) dan kan die die ook veel makkelijker opvangen. (bij quicklinkjes is dit probleem minder/niet aanwezig)

Niet dat wat je nu hebt niet zou werken, maar ik had de ronde zwarte cirkel gebruikt met 4 boutjes.
(terug naar de oude situatie? ;) )

Zo heb ik het uiteindelijk op ailerons gedaan;

aanpassingaileronhevels.JPG

aanpassingaileronhevels_2_.JPG

Ik heb in de aluminium hevel een nieuw gat geboord, zo dicht mogelijk bij de uitgaande as van de servo. Om niet klem te lopen op de behuizing moet je dan wel een verzonken boutje nemen (zie 2e foto). Ik heb hier M3 boutjes voor gebruikt, M2 of M2.5 zou ook voldoen. De hevels zitten verschrikkelijk stevig tegen elkaar, er is geen enkele beweging (onafhankelijk van elkaar) in te krijgen.

Ik heb alleen de aileronservohevels aangepast, bij agressieve snaps was het steeds een hevel van de ailerons die gestript werd. Dit heeft alles te maken met de enorme oppervlakte van de ailerons en de zware belasting die op de servo komt omdat ik mechanisch maximale uitslagen heb gekozen. Op rudder had ik al een zwart Hitec schijfje gebruikt, die zijn al erg stevig, op hoogte laat ik voorlopig de witte schijfjes zitten, zal geen probleem worden.

In het geval van Eric verwacht ik eveneens geen problemen, zijn uitslagen zijn meestal ook niet zo extreem groot:)

Back