Mooie foto's, niet modelbouw

Tussenringen zijn ringen die je tussen lens en camera zet, hierdoor leg je het dichtst bijzijnde scherpstelpunt dichterbij en verlies je de focus verweg.
Dit gebruik je dus vooral voor macro en is een goedkopere manier om met macro te beginnen tegenover een macro- lens.

Gertjan, misschien wel interesse, heb je voorbeeldfoto's? want het is een onbekend ding hé :-)
werkt het opf fullframe?
Woon je ver van België? Wil het ding wel 's testen enzo :-)

Laatst bewerkt:
Dank je voor je reactie. Ik woon helaas niet echt dichtbij Belgie. Ik woon in Leiderdorp, in de buurt van Leiden, Nederland.
Of de lens op FullFrame kan. Goede vraag. Ik zou het echt niet weten, en kan het op internet ook zo snel niet vinden.
Hij gaat op mijn camera (20D) met de rode stip op rode stip. Ik kan mij er iets van herinneren dat dat betekend dat het ook voor FF is?
Anders zou ik het echt niet weten.

Als je een FF camera hebt, zou ik je deze lens eerlijk gezegd afraden. Zo'n camera verdient beter. Niet dat hij zo slecht is, maar het is niet te vergelijken met een échte 14mm 2.8.
Hij schijnt wat last te hebben van chromatische aberatie, en van backfocus. Van het eerste heb ik nooit last gehad, tweede ook weinig, omdat ik vaker MF gebruik.

-MG-6514.jpg

1506896_orig.jpg

Hier twee voorbeelden.
De eerste is onbewerkt, rechtstreeks uit de camera, alleen verkleind.
De tweede is wel wat uitgesneden en genomen vanaf een steiger. De boten bewogen ook natuurlijk, en mijn statief kennende stond hij ook niet de gehele sluitertijd stil. Uit mijn hoofd was de sluitertijd 2,5 minuten.

stel je hebt maar 1 fototoestel ,dat is ook een moeilijke vraag "'maak foto van je fototoestel "'voor de verkoop van gertjan :D:D:D
voor de spiegel gaan staan misschien hahahaa;););)

@markioo,

het doel van dit topic is volgens mij om mooie fotos te posten die users zelf gemaakt hebben. Al vind ik dit soort posts soms wel komisch, daar is dit topic niet voor..

De lens is trouwens weer te koop. De persoon die 200 euro had geboden heeft plots zijn tong verloren. Het hoogste bod is op het moment 175 euro (2x) .

Ik kan d'r maar 1 woord voor bedenken:

WOW!!!

Ja, met 3 uitroeptekens. Geweldige plaat! De aandacht springt direct op die ogen. Iemand speciaal voor de visagie gehad?

Wim

281232_393202130759395_1137750502_n.jpg

576314_393345444078397_1452129606_n.jpg

2 foto's die ik gisterenavond gemaakt heb (bijna niet bewerkt)
Graag jullie reacties!
Dit is de eerste keer dat ik probeer om wat semiprofessionele foto's te maken.

Groet

Ik kan d'r maar 1 woord voor bedenken:

WOW!!!

Ja, met 3 uitroeptekens. Geweldige plaat! De aandacht springt direct op die ogen. Iemand speciaal voor de visagie gehad?

Wim

Dag Wim,
Heel erg bedankt!!! (ook met drie uitroepers)
Nee, de make-up is even snel in de badkamer gedaan.

De foto is trouwens gemaakt met mijn 20d, 17-40L en de 430ex.
Een beetje een rare combi voor zo'n foto, maar er hoefde natuurlijk maar één kant goed te zijn ;)

Back