Mooie foto's, niet modelbouw

heb geen dure camera nodig ..deze fotos zijn genomen met een telefoon ...
een HTC EVO HD

sirka_zps386fbd7d.jpg

3_zps2657824c.jpg

4-2_zpsfb4f4242.jpg

C360_2010-10-0312-54-51.jpg

C360_2010-08-0814-33-42.jpg

@gertjan, zeker goede aanschaf! die van mij is jammergenoeg al 6 weken weg voor reparatie (keer op keer zeggen ze de reparatie gedaan te hebben, maar zitten nog steeds paarse plekken op de sensor..)

Oh, dat is minder...
Eén vraagje over de 7D als het mag.

Als ik een compleet zwarte foto maak, met een 1/1000sec en f22 bijvoorbeeld. Dan zie ik op het display lichte plekken in de hoeken. Het zit dus niet op de foto, maar echt in het display.
Heb jij dit ook?

met welke lens? en op welke ISO waarde? Misschien een voorbeeldje hier plaatsen van de foto?

F22 is best hoog, kan ook vuil zijn op de lens wat de sensor dan "oppakt", dit gebeurd vaker op hoge F waardes :).

Camera nieuw of 2e hands gekocht. bij een 2e hands kan het vuil op de sensor zijn, kan je schoonmaken met zgn Sensor Swabs (let er op dat je juiste formaat koopt!)

Volgens mij is dat "gewoon" de standaard "licht-afval-in-de-hoeken-correctie" ... die op het display iets "dommer" is dan het resultaat dat door de beeldprocessor is gegaan ... (en in RAW wordt natuurlijk helemaal niks gecompenseerd)

Mooie platen Gertjan.
Ik heb even geliked!

Dan nog nieuws van mijn kant:
Mijn lenzen familie is weer eens een beetje uitgebreid:
bij de MM BTW dagen heb ik (eindelijk) een Tamron 17-50 2.8 gekocht.
Ga hem vanavond gelijk proberen bij "Def Americans", een Johnny Cash tribute band. Ben ze vorig jaar misgelopen door ziekte, dit jaar gaat het goed komen.

Wim

Even vanaf m'n Facebook pagina:

602795_444474072287804_2053067416_n.jpg

549879_444473798954498_211864464_n.jpg

542284_444474145621130_507873281_n.jpg

Best wel tevreden met deze lens. Nu kan ik eindelijk weer wat meer groothoek en tele pakken dan met de 35 prime. Ok, toegegeven: die zal misschien ietsie-pietsie scherper zijn en die heeft 1.8 tegenover 2.8 met deze lens, maar de voordelen van het bereik 17-50 gaan daar voor mij overheen.

Wim

Zonder IS. Ik heb gelezen dat de versie met IS iets minder is. Daarnaast: onder de 50mm is IS niet echt nodig. Ik zet de sluitertijd toch niet echt onder de 1/30e.

Wim

Vorige week een weekje Marokko gedaan. Ik houd er wel van om mensen te fotograferen, en dat ging daar prima! De Bovenste is met de Canon 7D - 17-40L, de onderste met de Canon 7D - 50 1.8.
Binnenkort komt er wel meer ;)
Die 7D bevalt me prima trouwens. Wat een top ding, alleen de ruisprestaties bevallen mij niet altijd. Kwestie van ETTR, maar als je een portret wilt als op foto 2, wil je hem ook niet té licht nemen.... lastig ;)

sized--MG-1049.jpg

sized--MG-1927.jpg

Ik zag ze al op facebook: prachtig!

Eentje van mij: afgelopen week, optreden Tenament Kids:
(foto van FB, dus niet te best)

644211_459489010786310_1726174326_n.jpg

Wim

Dag alle mede-fotografen,

Ik ben even zo brutaal om een beetje reclame voor mezelf te maken. Niet echt reclame, maar ik wil jullie iets vragen.
Het spreekt natuurlijk voor zich dat jullie allemaal fotograferen. Dus zijn er fotozaken nodig.
En daar gaat mijn vraag over.

Ik doe de opleiding ondernemer-detailhandel, en zit in het laatste jaar. Als 'laatste' opdracht schrijf ik samen met een klasgenoot een ondernemingsplan. Zelf werk ik in een fotozaak, en de vader van die klasgenoot in een andere fotozaak. Prima natuurlijk, zeker als we informatie nodig hebben voor het plan.

Een onderdeel is het marktonderzoek. Zowel deskresearch (info van anderen gebruiken) als fieldresearch (zelf onderzoek doen).
Een stukje van het zelf onderzoeken van de markt is kijken wat de mensen willen en verwachten van een fotozaak. Daarom hebben wij een korte enquete opgesteld uit 10 vragen, waarvan het meeste meerkeuze.

Het zou ons heel erg helpen als jullie even de moeit ewillen nemen om de enquete in te vullen. Zoals ik al zei, 10 vragen, waarvan het meeste meerkeuze. Als jullie dan toch bezig zijn mag je altijd een korte (of uitgebreide) toelichting op je antwoord geven als die mogelijkheid er is.

LINK NAAR DE ENQUETE: Foto Direct | EnqueteMaken.be

Iedereen alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden van de vragen, en als er vragen zijn over onze vragen hoor ik het graag.

Mvg,
Gertjan Onvlee & klasgenoot

Back