Mooie foto's, niet modelbouw

Vanmorgen even wat bloemetjes geschoten...

3843247158_9ca2b5c31b.jpg

grts

niels

@wimg: Je bent op de goede weg al is de scherpte ver te zoeken in die plaat.
@Botter: Mooie plaat man! Prachtige halo ook boven de wolken uit.
@niels: Let op je achtergrond, dit leid teveel van het onderwerp af. Probeer ook de nadruk te leggen op 1 enkele bloem of een paar maar niet de hele plant.

Vanmiddag even naar het ijsselmeer geweest. Heb nog een aantal mooie platen geschoten maar heb nu even voor deze 6 gekozen vanwege de luchten en er een miniserie van gemaakt. De andere komen vast ook nog wel een keer voorbij.

Klikbaar...
1.

2.

3.

4.

5.

6.

Laatst bewerkt:
@Amstel,

Bedankt voor de tip, maar ik vrees dat mijn fototoestel daartoe niet in staat is.
En als ik zoom trekt de macro ook op niets...

niels

@ Niels: is die foto gemaakt in de macro stand dan ? ik weet niet wat je nu voor camera hebt maar kunje niet dichterbij komen dan ?
Wat je eens moet proberen: neem de plant zelf als achtergrond en maak een foto van een enkel bloemetje, zo heb je een beetje eenheid in je foto en een rustige achtergrond ipv een lelijke regenpijp.
@ Amstel76: mooie serie waarvan ik 5 toch wel de mooiste vind, ik krijg alleen de indruk dat de kleuren niet helemaal kloppen, dat er iets teveel cyaan in zit.

Nog maar een paar uit de oude doos dan:

boezem1_HDR_800.jpg

boezem2_800.jpg

ijs_lek_rotate.jpg

rozebottel_800.jpg

juffer-800.jpg

IMG_7836.jpg

@Jesse,

Die foto is idd gemaakt in macro stand.(:o)
Ik vrees dat ik niet dichterbij kom...
Ik had er ook al aan gedacht om op 1 bloem te focussen en de rest achtergrond, maar ik denk dat dit niet zal lukken.
Morgen eens proberen...
Die lelijke waterpij is een buxus.;)

BTW : mooie foto's !

grts

niels

PS : Heb ik het goed begrepen dat bij de SX200 IS de flits altijd omhoogstaat ?
( Als het fototoestel aan staat natuurlijk )

PS : Heb ik het goed begrepen dat bij de SX200 IS de flits altijd omhoogstaat ?
( Als het fototoestel aan staat natuurlijk )

Ja dat klopt, das wel een minpuntje maar echt veel last heb ik er niet van, je kunt hem ook gewoon dichtdrukken, moet je wel je vinger erop houden.

@jesse: Ik denk dat je gelijk hebt over mijn foto's, ik had het gevoel al maar ik heb vaak moeite met de vinger op de zere plek leggen. Jouw foto's zijn trouwens geniaal, wat een heerlijke platen man. Kan het alleen niet helemaal worden met de winterse plaatjes in de zomer maar dat is dan ook het enigste kritiek wat ik kan verzinnen :) /edit: Op foto 3 vind ik de halve groep vogels wel jammer en de erg krappe zwaan, die zijn toch een belangrijk onderdeel van de foto. Vraag me trouwens ook af wat de spotlight in de bokeh in foto 5 is?
@Ludozzz: De foto met de koeiensnuit is geniaal! Even het oog er af croppen ( die voegt niets toe) en het plaatje is compleet. Voor de rest van de foto's kan ik helaas niet warm lopen, ik vind ze nogal vlak overkomen en erg saaie composities.
@Smit Hunter/Happy Hunter: Jij springt ook van de hak op de tak zeg. Er zitten een paar foto's bij die geweldig zijn maar zo ook een paar die het moeite van het plaatsen niet waard zijn. Daarnaast is het een hele serie foto's waarvan de onderwerpen niet aan elkaar verwant zijn, dat trekt me sowieso al niet. Maar nogmaals, er zitten echt een paar foto´s tussen die de moeite waard zijn.

Al mijn commentaren op iemand anders zijn foto´s is altijd opbouwende kritiek in de hoop dat jullie er iets van opsteken en ik er zelf ook iets van kan leren. Dus vat het zeker niet negatief op want zo is het niet bedoeld ;)

Laatst bewerkt:
De spotlight in de bokeh van foto 5 is een gat in de bebossing waar net ff de zon doorheen komt.
Ja, die groep eenden en die zwanen.... ik weet het.
Daar had ik destijds helemaal niet op gelet, het ging me puur om het tafereel van het ijs in de rivier en de witte boom aan de overkant, maar het is wel zonde idd.

Hoi,

kan je wat precieser (voorbeeld?) uitleggen wat er mis is met mijn foto's? Ik sta natuurlijk open voor opmerkingen, maar wat kan ik dan precies verbeteren?

Ik heb hier nog een koeiensnuit, maar deze vind ik zelf wat minder.

Oostenrijk367.jpg

Groet,

@Ludozzz: Ja natuurlijk ;) Al je foto's lijken iets te ver ingezoomt, ik had overal liever meer ruimte gezien. De onderwerpen zijn helemaal goed namelijk maar de kadering wat ongelukkig, niet zoomen dus of een paar stappen achteruit doen. Al je foto's komen wat vlak en flets over, sommige missen behoorlijk wat contrast en andere zijn weer onderbelicht.

Al met al geen superslechte resultaten hoor gezien de camera. Maar gezien de onderwerpen en het toch wel redelijke niveau wek je ook verwachtingen. Iemand die hier wat snapshots neer gooit daar zal ik geen commentaar op geven maar die wekt ook geen verwachtingen.

Het klopt dat de meeste platen wat flets overkomen. Ik weet niet waar dat precies aan ligt... De camera, de instellingen of de werkelijkheid die een beetje mistig was...

De kadering is ook een kwestie van smaak denk ik. Maar ik zal eens proberen iets minder te zoomen. Iets wat ik vaak doe.

(en ik zou zo graag een spiegelreflex willen:roll:)

Het klopt dat de meeste platen wat flets overkomen. Ik weet niet waar dat precies aan ligt... De camera, de instellingen of de werkelijkheid die een beetje mistig was...

De kadering is ook een kwestie van smaak denk ik. Maar ik zal eens proberen iets minder te zoomen. Iets wat ik vaak doe.

(en ik zou zo graag een spiegelreflex willen:roll:)

Wat voor camera heb je eigenlijk gebruikt? ;)

En waarom koop je geen spiegelreflex dan?

*kijkt naar profielinfo van Ludozzz*
: Leeftijd: 15
Tuurlijk joh, die koopt zo ff een DSLR van een paar honderd euro :p
Heb jij een geldboompje in de achtertuin staan? ikke niet namelijk :)

*kijkt naar profielinfo van Ludozzz*
: Leeftijd: 15
Tuurlijk joh, die koopt zo ff een DSLR van een paar honderd euro :p
Heb jij een geldboompje in de achtertuin staan? ikke niet namelijk :)

Dus? Ik ben anderhalf jaar ouder en loop ook al met 1200 euro om de nek? Sterker nog: Ik ken iemand uit Katwijk, die is 13 en loopt al met een Nikon D80 + sigma 18-200 om de nek. Op tugspotters heb je iemand van 13 die ook met een spiegelreflex om zijn nek loopt.. Een 15 jarige met een spiegelreflex is dus heus niet zo vreemd vind ik! Je kan immers overal voor sparen.. en een 1000D + kitlens heb je al voor ongeveer 450 euro..

En over geld boompjes gesproken, bevind jij je nu ook al op het gebied van bomen? De boom fotografie? Was het gras op de berg geen uitdaging voor je?

Hier nog wat foto;s van het weer hier op vakantie, zo straalt het en zo maak je een foto net voor de zoveelste dikke regenbui op de dag (vandaag) een foto.

weerlipno2008.jpg

weerlipno2208.jpg

Haha, tja... Het is inderdaad zo dat ik geen geldboompje in mijn achtertuin heb. Dat wil natuurlijk niks zeggen, want ik zou het best kunnen betalen als ik verder niks uitgeef, maar je moet prioriteiten stellen hè. Alles wat in mijn profiel naam staat heb ik in 1 jaar gekocht. Dat is ook een aardige som bij elkaar :roll:

Maar mijn ouders vinden fotografie ook interessant dus wie weet komend jaar....

Ik zal zo even opzoeken wat voor camera voor deze foto's gebruikt zijn.

Back